Bike in City

Огляд лінійки шосейного взуття Mavic

Чому так сталось, що компанія Mavic, яка відома своїми колесами і підтримкою спорту високих досягнень, стала виробляти взуття і одяг можете почитати у статті з історичним екскурсом. А якщо коротко, то причина одна — купівля французів компанією Adidas. Німці прийшли і вирішили додати декілька нових напрямків у діяльність Mavic. Давайте подивимось, що з цього вийшло.

Адідасівці залучили відділ маркетингу і ті прорахували, що лінійка додаткових товарів чудово «ляже» на фанатську базу марки. Адже ті, хто має Мавіківські колеса, залюбки візьмуть собі комплект одягу і взуття. А ті, хто тільки мріє про Cosmic Carbon, проте не може собі їх дозволити, отримає можливість доторкнутись до культового бренду, придбавши пару туфель з омріяним жовтим лого, баксів за 120.

Прикидка виявилась правильною і вже 10 років «суміжні» товари досить непогано продаються. У рамках огляду цих лінійок, я підготую 3 матеріали — про шосейне взуття, мтб-взуванку і колекцію шоломів. Почнемо з шосейних капців, бо там є про що розказати.

За що варто віддати Mavic належне, так це за чітке позиціонування лінійок товарів та неймінг моделей. У шосейному сегменті є дві підкатегорії: ENDURANCE (Aksium+Ksyrium) та FAST AND LIGHT (Cosmic+Comete). Що колеса, що взуття, що шоломи починаються зі щабля Aksium — початковий рівень. Максимально спрощене і недороге. Далі іде Ksyrium, це міцний середній рівень, з хорошим балансом ціни, ваги та експлуатаційних характеристик. Cosmic то вже більше про спорт, від любительського до професійного, все легше, жорсткіше, дорожче. Проте у колесах є нюанс, що верхні моделі Ksyrium дорожчі за базові Cosmic, у них трохи різне призначення. А коли ви бачите на чомусь напис Comete, то знайте, що це топовий топ і повірте, ви не хочете дізнатись його ціну. А у кожної групи є свої підкатегорії — Elite, Pro, Ultimate та Ultimate SL.

AKSIUM

Найпростіші і найдешевші Mavic Aksium виглядають як початкові тапки будь-якого іншого виробника. Приберіть лейбу і ви їх з двох метрів не відрізните від Шиманок аналогічного рівня. За ціну менше 100 євро (~2889 грн.) ви отримуєте підошву, зроблену зі склопластику та нейлону з індексом жорсткості 50 та три липучки. В принципі за таку ціну очікувати якихось космічних технологій не варто. Враховуючи жорсткість та направленість, є підстави вважати, що у Aksium буде можливо ходити не проклинаючи винахідника шосейних шипів та педалей. До тогож, і сама примітивна модель взуття комплектується фірмовою устілкою Ortholite, яка за рахунок свого пористого і пружнього матеріалу поглинає паразитні вібрації, що дозволяє довше уникати відчуття втоми і «забитості» ніг.


Більше про технологію Ortholite можна почитати у розділі про технології Mavic.


Фактично це взуття для людини, яка вперше вирішила глянути у сторону шосе та варіант для максимально обмеженого бюджету. Проте їх зовнішній вигляд змушує мене плакати, не повинне шосейне взуття виглядати настільки невиразно. Тому є у мене для новачків рекомендація глянути на іншу модель, Aksium Shoe (у офіційного дилера в Україні вони чомусь ідуть під назвою Aksium III). При тій самій доступній ціні вони виглядають напрочуд симпатично, особливо у сірому кольорі з помаранчевими акцентами. Для такої цінової категорії це не часте явище.

У якості фіксації стопи тут використовуються шнурівка, яка знову увійшла в моду декілька сезонів тому (а може і не виходила з моди і я просто пропустив цей тренд). По посадці на нозі більше схоже на жорсткий легкий кросівок. Вентиляція достатня, жорсткість підошви аналогічна звичайним Aksium. На мій погляд ось саме ця пара то ідеальне взуття самого початкового рівня для шосейного неофіта.

Що цікаво, Mavic на своєму сайті вказує, що ці Аксіуми призначені для довготривалих покатух та фотографіями натякає, що вони ідеально підійдуть для грейвелів та «воєнів ґрунтів».  Але я б не вівся, підошва суто шосейна, без додаткового протектора, на бездоріжжі буде шкода її вбивати.

Докидаємо 20 євро зверху і отримуємо Aksium Elite (~3500 грн.). Все те саме, що і у попередніх Аксіумах, але доданий верхній клапан з пластиковим замком-затяжкою.

Та сама підошва, устілка і шнурки. Верхня застібка досить оперативна і надійна, проте я не дуже люблю такий тип замків, він у мене стійко асоціюється з роликовими ковзанами.

Я б рекомендував взагалі не розглядати саме цю модель для покупки, не бачу сенсу переплачувати за одну лишень застібку. Варто брати або Aksium III за 2900, або вже розглядати наступний щабель — Cosmic за 4600 грн, різниця в ціні тут менша, ніж різниця у рівні взуття.

KSYRIUM

А от з лінійкою Ksyrium робляться дивні речі. Фактично те, що у минулому входило у цю категорію, на сьогодні перенесли у Cosmic, а тут лишили тільки хардкорні водостійкі Ksyrium Pro Thermo Shoe.

Це шосейне взуття, заточене під непогоду та холодну пору року — мембрана Gore-Tex, висока неопренова суцільна манжета, мінімальна кількість вентиляційних отворів, подвійна система застібок та підсилена передня частина. Все, щоб зробити ваші тренування комфортнішими. Як на мене, то з цією задачею чудово справляться і якісні бахіли. Тож необхідності у парі таких спеціалізованих туфель я просто не бачу, але хто зна, може є поціновувачі. А, ще — їх ціна 220 євро. Скільки пар брендових бахіл можна за ці гроші придбати?

А от знаєте, що реально образливо? Асортимент жіночого шосейного взуття. По факту, Mavic пропонує жінкам лише три моделі — Echappee (аналого Aksium III), Echappee Elite (сестра Aksium Elite) та Sequence Elite (один-в-один Coamic Elite, тільки червоні). Прикро, що французи оминули увагою жіночу взуття висого рівня…

Але досить початкового рівня, давайте розглянемо категорію Fast and Light.

COSMIC SHOE

Основну увагу я приділю Cosmic Elite Shoe, так як є їх власником і відкатав у них близько 600 км, тож можу вже зробити певні висновки стосовно їх експлуатаційних якостей.

По класифікації Mavic ці туфлі займають початковий щабель «просунутої» категорії. Виробник позиціонує їх як рішення для продуктивних тренувань та гонок на довгу відстань. І за місяць тестування я можу підтвердити таку спеціалізацію даного взуття, але з певними застереженнями.

У порівняння з нижчими моделями Косміки мають дві переваги — більш жорстку підошву та удосконалену систему фіксації стопи.

Mavic використовує свою власну розробку, яка називається Ergo Dial QR. За принципом затягування вона подібна до розповсюдженої BOA, а от розблокування жилки відбувається шляхом зворотнього обертання диску. При цьому механізм розслабляється повністю і для точного дозування навантаження треба трохи призвичаїтись. Я гадаю, що французи просто на якомусь етапі не змогли домовитись з BOA про використання їх пропрієтарної системи, тож були змушені вигадувати свою.

Середина і нижня частина стопи фіксуються за допомогою системи, яка складається з невеликих цупких липучок і шнурівки з арамідного волокна (для розуміння, усім відомий кевлар — це арамід). Напрочуд проста, швидка у роботі та дуже надійна система. Регулювання просте, а фіксація залізобетонна. Цікаво реалізовані зачепи для шнурівки, за допомогою двох рівнів прорізів можна підганяти об’єм туфлі конкретно під ваш «підйом» стопи.

Цікаво реалізований внутрішній язичок, він має форму напівшкарпетки та огортає ногу по усій площі. Називається ця розробка Endofit і є спадком компанії Salomon, яка колись була власником Mavic. Штука дуже зручна, приємно фіксує ногу і розподіляє навантаження. Але при взуванні потрібно добре цей язичок притримувати і розправляти, бо він має невелику тенденцію до зкомкування.

Зовні поверхня туфель має додатковий армуючий шар, який запобігає розтягненню та додає ефективності при підтягуванні педалі. Окремо хочу відмітити форму п’ятки — вона глибока та з добрячою фіксацією, при цьому ніде нічого не перетискає і не тре. Жовті логотипи Mavic, нажаль, просто жовті лого, без світловідбиваючого шару.

Вентиляція у цієї моделі достатня для комфортного тренування у +28—+30, тканина добре пропускає повітря, а в підошві є два додаткових отвори для вентиляції та дренажу.

До чого можна придертись, так це до накладок протектору. Вони не слизькі, тримають добре, розташовані у правильних місцях, але… Вони не зйомні. Так, матеріал, з якого вони зроблені на перший погляд зносостійкий, але усьому колись приходить каюк. І що робити, коли вони зітруться я чесно не придумав. Тут справедливо буде доповнити огляд через рік, з фото цих накладок та з загальними висновками щодо зносостійкості взуття вцілому.

О, продовжуючи тему підошви, можна було б побажати ще чіткіших міток для виставлення шипа. Бо наявні знаходяться лише по бокам та не дають змоги виставити положення з ювелірною точністю. Хоча це недолік усих нетопових моделей, які я бачив, бо треба ж за рахунок чогось додавати вартості верхній лінійці ^_^

Ну і якщо ми вже дістались нижньої частини Cosmic Elite, то необхідно поговорити про підошву детальніше, бо це і є головною частиною шосейного взуття.

Підошва має індекс жорсткості вже 60. В описі на сайті та у маркуванні фігурує слово «карбон», проте зовнішній шар підошви вкритий пластиком. Якщо я правильно розумію, то з карбону зроблений її силовий каркас, який і несе навантаження. З одного боку, було б приємно отримати повністю карбоновий низ, а з іншого боку, наявний пластик значно менш слизький за карбон і коли ви випадково стаєте ногою на камінець, то серце не так сильно крається, як від звуку дряпання карбону. Стосовно ж індексу жорсткості, то він тут десь у межах золотої середини. При наявній передачі зусилля у Cosmic Elite приємно тренуватись, педаль продавлюється доволі ефективно, можна їхати не дуже важливі гонки, але при цьому нога почуває себе трохи вільніше. Відсутнє відчуття «сталевих лещат», а це додає комфорту і дозволяє довгий час забути про неприємні відчуття, які часто виникають у надмірно жорсткому взутті. У цих мавіках трошки зручніше ходити, ніж у топових шосейних туфлях, але при цьому ефективність педаляжу лишається цілком достатньою для любителя середнього рівня. Якщо відштовхуватись від параметру жорсткості, то я б рекомендував Cosmic Elite як взуття для тренувань (будь-якої інтенсивності), довгих покатух і бреветів. Для серйозних групових гонок чи розділок бажано обирати більше жорсткі моделі.

О, мало не забув! Устілка, фірмова Ortholite. Вона справді не така проста. Пружня, гарно нівелює мілкі паразитні вібрації, наприклад від крупнозернистого асфальту. Нога дихає, та не забивається. Невелика підтримка склепіння стопи присутня, але для моєї ноги її було дещо недостатньо, проте то вже специфіка моєї фізіології.

Але що найпринадніше у цьому взутті, так це ціна. За 150 євро знайти щось аналогічне по якості і жорсткості проблематично. Тож Cosmic Elite будуть оптимальним вибором для любителя, який хоче отримати приємне шосейне взуття і при цьому не витрачати на тапки більше 150-200 євро.

До того ж, Mavic зробив цікаву штуку і випустив модель шосейного і модель мтб взуття у одному дизайні. МТБ аналог Косміків це CrossMax Elite, при аналогічному зовнішньому вигляді та однаковій ціні, ці дві пари формують цікавий дует взуття для людини, яка не обмежує себе лише одним видом велосипеду.

У цієї моделі є спеціальна версія — Cosmic Elite Vision CM, які відрізняються нанесенням світловідбивного матеріалу на всю площу черевика та наявність яскравих флоуресцентних деталей для кращої помітності у сутінках та темний час доби.

Виглядають ну прям шикарно, але так як вони розраховані ще й на вологу погоду, то вентиляційних отворів та перфорації практично немає і є ризик, що у спеку в них буде жаркувато. Ну і вони краплинку дорожчі, доплата за стиль.

А от далі в лінійцеи Mavic йде стрибок одразу на 100 баксів до моделі Cosmic Pro.

За цю доплату замість шнурків з липучками ви отримаєте дві крутилки Ergo Dial та більш жорстку підошву з індексом 80 та посиленим каркасом. Проте, судячи по фото, вона зовні теж пластикова, карбон лише як елемент підсилення.

З вагою у 240 грам, Mavic позиціонує цю модель як нижній рівень для любителів гірськийх шосейних апхілів. Такі собі комфортні гірські тапки. Цьогоріч французи випустили спецверсію Cosmic Izoard, серія, що присвячена Французським Альпам та місцині Casse Déserte, яка часто стає драматичною сценою під час проведення Тур де Франс.

Беремо Космік Про, додаємо 30 євро зверху, робимо підошву вже fullcarbon з максимальним індексом 100, вигадуємо веселенькі патерни і називаємо їх Cosmic Pro SL. До речі, французи використовують дану модель для виробництва спецсерій, під різні події, свята і нові колекції гардеробу. У 2018 році можна придбати лімітовані серії  Allure та La France.

Зверніть увагу на підошву та площу вентиляційних отворів в ній — продуватись повинно все відмінно. А ще накладки протектора на підошві у цієї моделі вже змінні, от чого так не можна було зробити у бюджетних лінійках? Ех.. сам розумію чому…

До речі про дизайн, цьогорічні патерни мене якось не вразили, особливо якщо порівнювати з з минулорічними серіми Paris-Nice та Tour of Flanders, обидві пари яких хочеться показувати у музеї (щоправда це прості Косміс Про, не SL версія)…

Беремо вище. А там у нас Mavic Cosmic Ultimate. 350 євро, направленість вже на гонки, підошва та сама, що у Pro SL.

Різниця у тоншому матеріалі верхньої частини та кращій вентильованості. А, ще задня частина, «п’ятка» армована карбоном, шоб жощще. Вага становить 240 грамів, Мавік каже, що це найлегше їх взуття.

На початку цього сезону французи показали нову модель, Cosmic Ultimate SL, за 380 євро. Теж легенькі, направлені на гонки і гірське катання. Підошву переробили і полегшили на 10 грамів, щоб зменшити ротаційну масу та зробили тоншою (6.5 мм), щоб нога була ближче до педалі. Останній параметр потрібно враховувати, якщо у вас декілька пар взуття, можливо потрібно буде змінювати висоту сідла. Для повного шику та вейтвінерства, внутрішню пластину, в яку вкручуються гвинти шипа зробили титановою.

Верх зроблений безшовним і максимально дихаючим. Проте головна цікавинка — заміна Ergo Dial на православну BOA IP1. Хм, але чому лише одна?! Зазвичай наявність двох крутилок зумовлена необхідністю зручного регулювання затягу верху стопи і зони «підйому».

COMETE

Але Мавіки подивились на ринок, свій асортимент, веселих інженерів, ще більш веселих маркетологів і вирішили — а давайте зробимо взагалі фантастичну, ніким досі не здійснену дічь?! І випустили Mavic Comete Ultimate, з цінником у 1000 євро. ТИСЯЧУ ЄВРО ЗА ПАРУ ВЗУТТЯ!

З інженерної точки зору все виглядає ультрасучасно і круто — це двокомпонентний черевик, який складається з м’якої внутрішньої «шкарпетки», яка відповідає за комфорт, вентиляцію та відведення вологи та зовнішнього карбонового цілісного монококового екзоскелету з підошвою. Жорсткіше за таке виконання хіба що Сильвестр Сталоне, тай те, з приводу останнього є сумніви.

Це виключно гоночне взуття, у мене іноді складається враження, що гонщика у цих туфлях повинні підносити до велосипеда і саджати на нього, а після фінішу так само обережно знімати та нести у роздягальню. Ходити у Comete Ultimate то злочин.

Окрім жорсткості, підошва зроблена максимально тонкою у 4,5мм, щоб нога була ближче до педалі, а язичок та верхня частина черевика зроблена так, щоб не заважати ходу стопи і дати їй більше свободи. За завіряннями Mavic, це додає вам до 5 ват, за рахунок більш комфортного педаляжу у «мертвих зонах».

Розробляли їх роки три, і довго обкатували. Так на одному з етапів Тур де Франс 2016 року у прототипі красувався Ден Мартін.

Звучить все і виглядає першокласно, проте за штуку євро, як на мене, це взуття повинні робити вже чітко по зліпку ноги конкретного власника. Хоча… Може це і буде фішкою Ultimate SL 🙂

Поставляються Комети у шикарній чорній скрині, яку потім можна використовувати для транспортування взуття. А ще, враховуючи модульність конструкції, ви можете дозамовити внутрішню м’яку частину, причому у різних кольорах, під настрій.

MAVIC TRI

Окремою маленькою категорією стоять дві моделі для тріатлону — Cosmic Elite Tri та Cosmic Utimate Tri за 140 і 350 євро відповідно. Основною відмінністю цих моделей від шосейних побратимів є інша система фіксації стопи за допомогою великої зручної липучки та перероблена п’ятка. Ці зміни направлені на максимально швидке взування, що у свою чергу скорочує час перебування атлета у транзитній зоні.

MAVIC аксесуари

Окрім взуття, Mavic надає покупцям можливість докупити запасні частини та фурнітуру, наприклад ви можете придбати устілки, титанові пластини для шипа і багато іншого. До речі, використання своєї системи «крутилок» Ergo Dial тягне за собою один цікавий нюанс. BOA забезпечує усіх користувачів безкоштовною гарантією на свої системи затяжки. І якщо у вас щось з ними сталось, то вони безкоштовно вам висилають заміну. При чому звертаєтесь ви не до виробника взуття, а напряму у BOA. А що Mavic? Та все просто — вони продають змінні крутилки 🙂 Але, враховуючи кейс з Cosmic Ultimate SL, гадаю, що скоро вся лінійка французів буде на BOA.

О, мало не забув — розміри. Зрозуміло, що потрібно міряти конкретну пару конкретній людині. Але зі свого досвіду може сказати, що на мій погляд розмірні лекала подібні до Shimano та Specialized у мене взуття цих виробників іде у 45 артикулі, при тому, що цивільні моделі я ношу 44 розміру. Так що будьте пильними.

Наступного разу поговоримо про МТБ-сегмент та шоломи, статті вже скоро 🙂


Придбати вело взуття Mavic

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: