Bike in City

Bryton Rider 530 — кращий бюджетний велокомп?

Про Bryton, як компанію, що випускає недорогі GPS, я дізнався у лютому на виставці Bike Expo. І якщо молодші моделі 310, 10 та Rider One нічим не виділялись серед сонму схожих пристроїв, то 530 модель привернула увагу одразу. Бо за таку вартість жоден виробник не пропонував (і, станом на листопад 2018, не пропонує) нічого подібного. 

У лютому офіційний дилер заявив ціну пристрою на українському ринку у районі 6500 грн за бандл з пульсометром і датчиком. «Пустий» девайс взагалі вписується у психологічний бар’єр «до 5 000 грн» ($175). Що приємно, ціну тримають увесь рік на тому ж рівні. Аналізуючи усі фішки Bryton 530, які перераховані на основному сайті і ще раз перевіряючи ціну, тебе не відпускає відчуття, що ти чогось не помічаєш. Бо якщо ми проаналізуємо конкурентів, то такий букет функцій та принад при установленому тайванцями ціннику наштовхує на думку «десь мене намагаються намахати, але де…«. І недоліки у Брайтона є, питання у тому чи готові ви з ними миритись.

У травні Брайтон потрапив до мене разом із Giant Propel, на який було встановлене фірмове кріплення. Умови для тестування ідеальні, як і задумані виробником. Зараз листопад, і позаду десь 3000 кілометрів, тож у мене була змога добре вивчити цей девайс, визначити його слабкі та сильні сторони.

Корпус та кріплення

Bryton 530 викликає прихильність ще на етапі розпаковки. Ви берете у руки юніт і одразу відмічаєте якість корпусу — чорний матовий пластик, гумова нижня частина, відсутність люфтів та щілин. Він зібраний на совість і виглядає пристойно і дорого. Так, відчуття невразливості, які у Lezyne, не виникає, але і тендітним його назвати язик не повернеться. Гадаю, що декілька падінь він може пережити достойно.

Окремий плюс за лаконічні написи, не рвуть око. Корпус доволі тонкий, а сам комп важить усього 77 грамів, що доволі мало. Це пояснюється відсутністю сенсорного екрану.

Управління здійснюється за допомогою п’яти кнопок: трьох бокових (на гумовому підложжі, доволі тугих) та двох на нижній грані (пластикових з чітким кліком). Саме розташування кнопок і функції, які на них підв’язані дещо неінтуїтивні. При активному використанні пристрою чи копирсанні у налаштуваннях, Bryton перетворюється на маленьку піанінку, і вам треба чітко пам’ятати що і де натискати. Дякую розробникам, що не втулили ніяку клавішу зверху 🙂

На задній панелі є вихід на micro-USB під цілком надійною заглушкою та маунт. Кріплення Bryton майже ідентичне гармінівському, але на долі міліметру відрізняється. Тож гармін можна вставити у роз’єм для брайтона і навпаки, але у цих випадках немає чіткого кліку фіксації і пристрої можуть вилетіти (хоча я тиждень катався з Garmin 1030 у брайтонівському кріпленні і все було ок).


Хвилинка офтопу, у якому я намагаюсь не кричати на виробників велокомп’ютерів, які роблять кожен своє пропрієтарне кріплення, несумісне ні з чим іншим.

Доречі про кріплення. У комплекті з Rider 530 йдуть два маунти — звичайний п’ятачок (для МТБ) і повноцінне виносне кріплення, яке багато хто з виробників продає окремо (скнари такі!). При цьому крепи відмінної якості, з купою резиночок, ущільнювачів і виглядають пристойно.

Але я пішов ще далі. Враховуючи, що на Propel своє широке аеро-кермо на яке стандартні маунти просто не стануть, Giant випускає для нього спеціальні кріплення під велокомпи (Stem extension computer mount). Штука аеродинамічна, круто вписується у образ велосипеда і зручна.

У якийсь момент я захотів взагалі повної сумісності та інтеграції і докупив ще й кріплення Fouriers з милозвучною назвою HA-GAMPR12. У комплекті з ним йшов сумісний із джаянтівським тримач для світла чи GoPro та змінні гільзи під усі популярні велокомпи — Garmin, Wahoo, Bryton, Mia та Neos. Немає лише під Lezyne, але я намагаюсь зараз його надрукувати на 3D-принтері, якщо вдасться, то поділюсь кресленнями.

У результаті маємо універсальну взаємозамінну систему кріплень GPS+світло на Propel та інші велосипеди з круглим кермом 31.8 мм. Але я все ще упевнений, що виробники, які роблять несумісні кріплення своїм велокомпам — глибоко неправі.

Результат мене задовольняє на 100%, все закріплено монолітно, ніде не стирчить, займає мінімум місця. Казка!


Екран

У Bryton 530 один з найбільших екранів у бюджетному сегменті — 2.6 дюйми і на нього можна вивести аж 12 полів з даними одночасно, більшої щільності індикацій немає ні у кого іншого.

При увімкненні пристрою ти одразу розумієш, де був ось той нюанс з низькою ціною, бо розмір екрану — то його єдина перевага. На мій погляд, дисплей у 530 недостатньо контрастний та чіткий. Хоча… Знову перерва на «хвилинку бомбьожки».


Маючи змогу ознайомитись з практично усіма велосипедними GPS девайсами на ринку, у мене склалось враження, що ми з вами вже переходимо у 2019, а виробники намагаються затягнути нас у 2005-2009. Саме такі думки виникають, коли дивишся на дисплеї сучасних велокомп’ютерів. Неконтрастні, з нерівномірною підсвіткою, незрозумілим кольором світлодіодів, роздільною здатністю первісного мобільного телефону та кольоропередачою радянського телевізора (для кольорових моделей)… Тут два варіанти — або виробники вибирають асортимент складів, який лишився з давніх давен, або кладуть якість на алтар автономності. Бо бачити навколо себе сучасні AMOLED та LCD матриці (причому навіть суперенергоефективні) у телефонах, смарт-годинниках, планшетах та телевізорах, а потім вмикати велокомп і мружитись, намагаючись розібрати там щось… І хочете прикол — це стосується топових Гармінів також, за цінник у 600 євро з гаком. При тому, що китайці вже такої сили-силенної якісних екранів наштампували, що їх дівати немає куди.

Ну окей, допустимо, що якісний екран ще б підняв і так немалу ціну девайсів. Також візьмемо до уваги менші партії велокомп’ютерів, що збільшує ціну кожного юніта. Батарейка з хорошим екраном теж працюватиме менше (але це не точно). Але.

Але.

Що вам заважає поставити екран з трансрефлективною підложкою?! З усіх девайсів, які я бачив у роботі, лише три мали цю технологію — Garmin 1030 (при тому, що його дисплей отримав від мене порцію добрячої критики), Wahoo Elemnt Bolt та Lezyne Mega XL.


Якщо вам потрібне порівняння, то у Брайтона дисплей трохи менш контрастний ніж у Lezyne Super GPS. Окрім цього у перший виїзд я помітив, що захисний пластик екрану блікує сильніше, ніж мені того б хотілось. Проте до екрану звикаєш достатньо швидко і якщо його постійно не зрівнювати лоб-в-лоб з більш дорогими девайсами, то все цілком пристойно.

Підсвітка має такий же самий синюшний відтінок як і у Lezyne за 150 баксів, так і у Garmin за 600. Пороблено виробникам світлодіодів, чи що… Проте сама підсвітка яскрава, тут лайк однозначно.

Кути огляду нормальні, дискомфорту не викликають.

GPS & Connectivity

А от на що тайванці не поскупились, то це начиння. Я не знайшов у відкритих джерелах що ж з чіп та системна плата тут стоїть, але робота заліза вражає. Навіть при «холодному» запуску Bryton 530 ловить сигнали супутників швидше, ніж будь-який інший пристрій, протестований мною. Можливо це прозвучить неправдоподібно, але і швидше Garmin. Від моменту увімкнення на вулиці до початку запису треку проходить іноді менше хвилини. Після п’ятихвилинних стартів Lezyne Super GPS поведінка Rider’а страшенно тішить.

Також я оцінив роботу барометра. Визначення висоти точне, без істеричних змін значення. Але враховуйте, що алгоритм обрахунку інформації з вбудованого барометра трохи інерційніший за Lezyne та Garmin, тож зростання градієнту показує не миттєво, а після невеликої дистанції. За рахунок цього показання доволі точні, але трохи запізнюються, до такої особливості швидко звикаєш. Крутою штукою мені здалось можливість вручну відкалібрувати висоту над рівнем моря для стандартної точки старту, наприклад домівки. Це допомагає девайсу одразу робити правильні заміри.

Окрім GPS та висотоміра, Bryton 530 має на борту ще й компас та термометр, інформацію з них також можна виводити в поля на екрані.

З точки зору приєднання сенсорів, Rider абсолютно всеядний, так як підтримує і Bluetooth 4.0, і ANT+. Пульсометр Sigma R1 та фірмовий джаянтівський датчик Ride Sence працювали без нарікань, розривів чи підвисань. До того ж, у самого Bryton є два набори власних датчиків, причому реально якісних, зверніть увагу.

Але самою смачною фішкою Bryton Rider 530 є підтримка WLAN. Так, він може підключатись до вашого домашнього вайфаю. Це настільки спрощує життя, що важко описати. Адже лише по натисканню однієї кнопки, комп синхронізує поїздки, закачує треки на майбутні тріпи, оновлює альманах GPS-супутників для їх швидкого пошуку і навіть апдейтить прошивку! При цьому синхронізація по Wi-Fi відбувається у декілька разів швидше ніж при використанні фірмового додатку на телефон, блютуз значно програє у швидкості. Але майте на увазі, що мережа повинна бути лише 2.4 Ghz та без хитрих систем авторизації користувачів, типу як у готелях, бо спіймаєте облизня.

Зі смартфоном Брайтон тримає зв’язок за допомогою Bluetooth та програми Bryton App, що доступна як для Android, так і iOs. На сайті виробника пишуть, що 530 може показувати інформацію про вхідні дзвінки та нотифікації, але за весь час використання я їх не бачив, навіть таких пунктів у меню немає. Можливо для їх роботи потрібно тримати постійно увімкненим застосунок на телефоні, чого я не робив. Якщо користуєтесь цією функцією  — напишіть у коментарях.

Програмне забезпечення

Боже бережи айтішніків. Бо вони не знають, що творять.

Я серйозно. Світ GPS-комп’ютерів прокляли не лише синюшною підсвіткою, а й кривим софтом. Він такий у всіх. Наприклад за тиждень з Garmin 1030 у мене тричі наглухо вис телефон і сам юніт, і кожного разу під час роботи з прекрасним Garmin Connect. У Lezyne все ще гірше, кожного разу працюючи з їх софтом я відчуваю ностальгічний подих інтерфейсів початку 2000-х, таке тепле відчуття непозбувної бентеги. У софта Bryton теж є свої нюанси. Головний з них можна описати так: «хотіли зробити багато функцій, а грошей вистачило лише на кодерів студентів-індусів«…

Ергономіка та логіка взаємодії сайту Brytonactive, програми Bryton App та самого меню Rider 530 доволі специфічна і потребує звикання. Наприклад, почавши писати трек, ви вже не зможете зайти в меню. Лише зупинити запис, змінивши налаштування і почавши запис нового… Також мене трохи спершу здивувало те, що кнопка, яка ставить трек на паузу за повторного натискання не відновлює запис, а припиняє його. Але коли звик до цих дивин, то перестаєш зважати. Процес адаптації проходить буквально за декілька виїздів.

Але чого не відняти у тайванців — напічкали функціоналом софт добряче. Там є тупо все, що потрібно. І аналіз поїздок постфактум як на пристрої, так і у програмі. І можливість налаштувати до 7 екранів з такою купою інформаціних полів, що атомній субмарині не снилось — по кожному параметру є свої варіації та доналаштування. До того ж, ви можете робити окремі поля більшими, для важливих показників. Загальна кількість функцій більше 80.

Ульрацінним для мене особисто стала можливість планувати тренування, формувати профіль виїздів по часу, пульсу, інтенсивності і тому подібних параметрах. При цьому інтерфейс під час самих вправ дуже лаконічний та зрозумілий навіть на високому пульсі. По звукових та візуальних індикаціях ти завжди розумієш коли і що треба робити. Також у Bryton вшиті протоколи визначення ПАНО, максимального пульсу та інших подібних ключових параметрів. А от фірмових гармінівських Recovery Time та VO2Max мені бракувало, не розумію, що заважало їх додати.

Але найголовніше, що хочеться відмітити — навіть при своїй неінтуїтивності та нелогічності, ні софт на самому пристрої, ні аплікуха на телефоні жодного разу не глючили. За ці майже півроку у мене не зникло жодного треку та не лаганула синхронізація (був момент, коли я накрутив в налаштуваннях неправильний перехід на літній час і Strava прийняла трек лише файлом, скачаним з Брайтона, але то вже мій косяк).

Навігація

Як і більшість бюджетних пристроїв, Bryton 530 вміє у навігацію дуже обмежено. Повноцінної карти тут немає. Ви можете прокласти трек по точках у аплікусі і проводити орієнтування по нитці маршруту. Але при цьому треба мати вайфай, бо трек заливається через хмарний сервіс. В готелях закордоном це може стати проблемою.

Трек зі Strava можна закинути, нажаль, лише файлом з використанням комп’ютера. Але він з’являється на пристрої і запускається з нього, тож телефон для цього взагалі не потрібен, що плюс.

Їхати по треку не дуже зручно, масштаб виставляється автоматично та іноді важко оцінити відстань до повороту. Чомусь.gpx, у які зашиті вказівки про повороти, не працює. Повороти відображаються лише при формуванні маршруту через аплікуху. Порадувала можливість кастомізації також і екранів з навігацією, я туди поставив відстань та пульс на додаток до карти. Також є екран, де показується рельєф наступної ділянки треку.

Автономність

33 години. І це не маркетингові заміри у тепличних умовах. Bryton Rider 530 має якусь безкінечну батарею. При активному катанні я його заряджаю десь раз у тиждень. Та що говорити, з цим комп’ютером Деніс Кулікалов проїхав у Нюрбургринзі ДОБОВУ гонку (це бойові умови+увімкнена підсвітка) і заряд ще лишався.

За час роботи Брайтона від однієї зарядки можна посадити 2-3 гарміна.

Висновок

При своєму функціоналі, радіоінтерфейсах, можливостях та ціні, Bryton Rider 530 настільки голосно заявляє про лідерство у бюджетному сегменті, що контраргументи підібрати важко. Навіть слабкий екран та нюанси з ергономікою не заважають назвати його лідером категорії «до $180».

Сильні сторони Bryton Rider 530

  • ціна
  • розмір екрану
  • цупкість і швидкість GPS
  • корпус
  • батарея
  • універсальність кріплення
  • connectivity (всеядність по датчикам, вайфай, синхронізація)
  • компас
  • кількість функцій, метрик та телеметрії

Слабкі сторони Bryton Rider 530

  • якість екрану
  • ергономіка (управління, системна логіка)
  • непродуманість софту (при цьому функціональна насиченість та стабільність)
  • реалізація навігації
  • відсутність підтримки кирилиці

Вартість Bryton Rider 530 в України — $175 (4 900 грн.)

Офіційний сайт | Представництво в Україні | Офіційний магазин


Офіційно з Bryton Rider 530 змагаються та тренуються:


Обзор тест Bryton Rider 530 review — бюджетный GPS компьютер

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: