Bike in City

Гравійники з Decathlon: огляд Triban 520 RC та GRVL 120

Коли зароджується будь-який тренд, за стабільністю та розвитком цікаво слідкувати. Спочатку його задають і реалізовують самі просунуті експериментатори, які постійно шукають щось нове. Потім тренд підхоплюють великі компанії, котрі борються за титул новаторів. Потім підключаються усі інші виробники. І якщо тренд стає справді стійкий — в гру включається поп-масмаркет. Тож про гравійники можна з упевненістю можна сказати, що це не просто мода. Бо гравійні велосипеди почав випускати Decathlon. А немає нічого масовішого ніж Decathlon.


Що таке гравійник і для чого він потрібен, ви можете подивитись у тематичному відео

А повний огляд гравійників з Decathlon також доступний на нашому каналі, приємного перегляду!


Decathlon Triban 520 RC Gravel

З прес-релізу компанії слідує, що дані моделі розроблялись три роки. Повіримо, але не без сумніву. Адже старша модель повністю побудована на базі 500-ї серії, в яку входять ендуранс-шосери 500 та 520. До речі детальний огляд п’ятисотки також є на каналі, можете ознайомитись.

«Гравійник» вийшов шляхом заміни вузької шосейної гуми на Hutchinson Overide, повністю готових для безкамерного використання (на шосейному варіанті безкамерні лише ободи) та ширшого керма з вивернутими дропами. А, ще фарбування інше 🙂 По геометрії рами, обвісу та колесам це ідентичні велосипеди. Можете пересвідчитись самі, порівнявши таблиці з викладкою гео.

Але варто відмітити, що гревелізація пішла 520 моделі на користь, за рахунок видозмін та нової лівреї велосипед виглядає гармонійніше.

Давайте пройдемось по його компліту. 520 Triban побудований на базі алюмінієвого фрейму + карбонова вилка з алю штоком вагою у 750 грамів. На перший погляд все доволі непогано, вага 1780 грамів, акуратні шви. Є перемичка між заднім пір’ям, та кріплення на які легко встає багажник на комплект повнорозмірних крил. Сам профіль труб симпатичний, не просто кругляші.

Проте при другому погляді помічаєш, що про 2020 рік тут забули і ніяку внутрішню проводку мова не йде. Також виробник оминув увагою осі і колеса фіксуються звичайними ексцентриками. Не те, щоб це було таким вже великим мінусом у цьому ціновому сегменті, проте є конкуренти за співставний прайс, які можуть похизуватись даними фішками. Зазори під покришки офіційно заявлені на рівні 36 мм.

 

 

Що однозначно кидається в очі та вигідно вирізняє Triban 520 RC з-поміж інших велосипедів у сегменті до 30 000, так це трансмісія. Він оснащений новим 11-швидкісним групсетом Shimano 105 7000-ї серії. А це чудові по ергономіці дуали, приємна по жорсткості та вазі система шатунів Shimano RS 510 формату компакт з розкладом 50/34. Ззаду за перемикання відповідає R7000 з технологією Shadow, завдяки якій він менше виступає за межі рами, що знижує ризик знести його об дерево чи камінь на бездоріжжі. Проте майте на увазі, що це не гравійний GRX і Shadow+ і важіль посилення натягу пружини сюди не завезли. Тож ланцюг тут теліпається так само, як і на шосейних велосипедах. На касеті трохи зекономили і поставили. Microshift 11-32.

Каретка різьбова, слава французам!

За гальмування відповідають напівгідравлічні TRP HRD та 160мм ротора. Їх конструкція цікава — самі дуали лишаються механічними, від них йде трос до самого каліпера, який вже має в одному корпусі і майстер-циліндр, і поршні. З одного боку вони цікавіші та дорожчі за просту механіку, з іншого повноцінна гідравліка все ж краще, хоч і дорожче. У мене такого досвіду не було, але за свідченнями механіків, ці гальма можуть бути схильними до перегріву на затяжних гірських серпантинах, адже мають малу кількість робочого тіла (гальмівної рідини). Скажемо так, на фоні тотального засилля механічних дискових гальм у конкурентів, комплектація Triban 520 RC виглядає виграшно.

 

З приємних деталей — герб з фламандським левом, яким вказують на проведені тестування цього велосипеда дорогами Фландрії, це стиль.

Колеса і гума на 520 RC цілком бойові. І гума, і обода безкамерні, вам лишається наклеїти стрічку, вставити ніпеля та залити герметик. Питання викликає лише їх ширина у 17мм, на мій погляд для гравійника вона повинна стартувати мінімум від 19мм. Знову ж таки — це спадок від ендуранс-шосе.

Я максимально схвалюю вибір гуми для цього велосипеда. На Hutchinson Overide я відкатав увесь 2019 рік і лишився задоволеним цими покришками.

Вони чудово катять по асфальту, бруківці та укатаному ґрунту з гравійками і гарно тримають низький тиск. При цьому достатньо зносостійкі. Для цільового використання Triban 520 RC оптимально (про мій погляд на позиціонування велосипеда розкажу далі).


А як роблять гуму Hutchinson я розказував у окремому відео:


 

Decathlon GRVL 120

Натомість GRVL 120 це справді вже нова модель, зроблена на іншій рамі. Нажаль, я не знайшов таблиці з її геометрією, але по відчуттям вона довша та має вищий рульовий стакан і дещо інші кути. При цьому змінена конфігурація заднього пір’я та півник тепер нез’ємний, а є частиною фрейму. Порівняно з 520 рама набрала зайвих 30 грамів, проте тепер дозволяє ставити ширші покришки.

Змінився також профіль труб і розташування проводки (нажаль також зовнішньої). Шви нормальні.

Позиціонування GRVL 120 як молодшої модельки вплинуло на вибір групсету. Тут стоїть вже Microshift XLE на 10 швидкостей у поєднанні з касетою 11-42 та синглова зірка на 38 зубців. Я продовжую наполягати, що саме для гравійника синглова компоновка фановіша і цікавіша. Проте саме Microshift трохи псує картину, більш незручних дуалів я просто не зустрічав… Ще й цей витарчуючий тросік, брррррр. Але така плата за бюджетність (каламбур вийшов).

Гальма на  GRVL 120 — проста дискова механіка Promax. Гальмують і на тому дякуємо. За цей прайс кращі гальма лише на Cyclone GTX.

А от з колесами дуже цікаво. Обод тут вже має 23 мм внутрішньої ширини, що прям добре. Проте от саме на GRVL 120 вже хочеться бачити не Overide, а, наприклад, Hutchinson Touareg. Бо на ґрунтах його поведінка сподобалась мені більше за Triban 520 RC. Ну і плюс до стилю за світлі боковини, вони будь-який велосипед роблять наряднішим :).

Ходові якості

120-ка їде плавніше, краще поглинає нерівності та приємніше керується на складному покритті. Відчувається ймовірно довша база (проте так це чи ні я не знаю, цифр геометрії для порівняння не маю). Саме тому на нього хочеться поставити злішу гуму і якомога частіше з’їжджати з асфальту.

520 RC при цьому це класичний ендуранс, якому поставили пакет «погані дороги» — поза твердим рівним покриттям він почуває себе не так упевнено. Скажемо відверто, Triban 520 вийшов таким собі «ендуранс+», це не мінус, просто треба чітко розуміти його можливості та позиціонування. Це прекрасний велосипед для дальняків, поїздок b2w, бреветів та періодичних неекстремальних виїздів на ґрунт.

Стосовно загально ринку, то у цьому сегменті все дуже щільно. Зупинятись окремо не буду, лише вставлю табличку порівняння з конкурентами та лінк на відео, в якому я проаналізував усі доступні в Україні варіанти.

Вартість протестованих гравійників

Triban RC 520 — 29 999 грн.

GRVL 120 — 21 999 грн.

 

У якості бонусу

Днями Decathlon показав ще й карбоновий гравійник! Випускатиметься він під неймінгом Van Rysel. На осях, гідрі, Shimano GRX і безкамерці.

Проте з дещо дивним позиціонуванням — одна й та сама рама буде мати версію циклокрос CX та offroad/gravel. Моделі Van Rysel RCX та Van Rysel Gravel EDR Offroad.

Дивно це тому, що гревел байк від ЦК відрізняється геометрією. Але компліти цікаві, з хорошим стартовим прайсом та приємною зовнішністю, тож треба буде при можливості проїхатись і зробити власні висновки.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: