Bike in City

Претендент на престол. Огляд гравійника CYCLONE GSX

Ви прекрасно знаєте, наскільки схвально і з яким кредитом довіри я ставлюсь до українських компаній. Мене страшенно тішать успіхи Pride Bicycles та Streetster. Тож новину про захід ще однієї укр-компанії в нішу гравійних велосипедів я сприйняв максимально оптимістично. Сьогодні поговоримо про Cyclone GSX — претендента на звання «короля бюджетного сегменту».

Давайте поговоримо про сам бренд, позиціонування Циклонів, детально пройдемось по окремим елементам велосипеда, обговоримо недоліки, які стали очевидними під час експлуатації, відзначимо його переваги та зрівняємо з конкурентами


Дана стаття є у вигляді відео-огляду, тож якщо лінки читати і хочеться красивого відеоряду — тисніть на лінк


Бренд, позиціонування, концепція велосипеда

Сама компанія ProBicycleGroup відома на ринку двома бюджетними серіями велосипедів — Winner та Kinetic. Марка Cyclone це спроба зайти в середньо-бюджетний ціновий сегмент. І як показують їх МТБшки — спроба успішна.

Компанія існує з 98 року, базується у Харкові. Велосипеди виготовляються на материковому Китаї. По відгуках людей, які знають власників та ключових працівників ПроБайсікл — команда великі фанати велосипедів і вони реально намагаються робити найкращий продукт в рамках своїх можливостей. Моє спілкування з представниками сформувало схоже враження. Їм не все одно на те, що вони продають, при цьому на критику реагують правильно і конструктивно. А критики по GSX відсипати можна, велосипед вийшов неідеальний.

Рама, вилка

Купуючи велосипед, ви в першу чергу купуєте фреймсет, навіска йде на другому плані. І з точки зору рами у Циклона все краще, ніж я очікував (а очікував я, відверто кажучи повного хламу…).

Як я і казав, сама рама виготовляється в Китаї, а не на Тайвані. Варто відмітити, що загальний технологічний рівень Тайванських рам вище. Як з точки зору виготовлення, так і тестування. Наприклад рама Циклона проходить тестуваня на 11 000 коливань, у той час, як на Тайвані подібний тест по протоколу вже 23 000. Для розуміння, на Тайвані робляться рами для Меріди, Джаянта, Спеша і Трека.

Але завод, на якому виготовляють Циклон також цілком пристойного рівня. Там роблять рами для одного відомого європейського велобренду, нажаль за NDA я не можу його назвати. Про якість також свідчить те, що ПроБайсікл втричі збільшили гарантійний термін і він зараз складає 3 роки.


Запрошую на марафон «Лісова Пісня by Merida» 2020
Реєстрація на подію: http://bit.ly/LP20_Reg


Сама рама справляє приємне враження. Зроблена вона із застосуванням технології баттінгу, коли трубам надається різна товщина. Це дозволяє зробити раму легкою і міцною одночасно.

Також око одразу чіпляється за шви рульового стакану і стику біля підсиділу. Вони заполіровані. Тренд на поліровані шви у свій час ввів Cannondale. При чому такий візуальний вигляд може досягатись у різний спосіб. Так, можна просто шов замазати шпатлівкою (найпростіший спосіб) чи зачистити болгаркою (що послаблює заварку). А можна зробити правильно —  спочатку наварюється дебелий перший шов, а потім пальником розплавляється і розгладжується. Це робить з’єднання міцним та естетичним. Саме така технологія застосована тут. Але лише на видних місцях, каретковий вузол просто проварений без усіляких естетичних покращень.

Грамотно зроблені бонки та елементи кріплення, яких тут завалісь. Вони впаяні, а не зроблені заклепками. Це дозволяє у випадку зриву різьби її простіше нарізати. Приємно реалізовані кріплення крил та багажники — вони роздільні, що дає кращу гнучкість при встановленні. Хоча нижню крепу крила виробник зажав і доведеться щось колзхозити.

Сама вилка карбон з, на секундочку, карбоновим штоком! Рульова інтегрована, конусна, нижній пром стоїть через проставку, що грамотно і посилює надійність та ремонтоздатність усієї конструкції.При цьому вилка на 12мм осі під шестигранник, жорсткість чудова.

Порадувала каретка — вона типу ВSА на промах, з нормальними пильниками і закритими підшипниками. Причому прома 6805 7мм, стандартні, замінити їх не буде ніякої проблеми, що плюс у довготривалій експлуатації велосипеда.


Цей та подібні велосипеди ви можете придбати у магазині VeloGO зі знижкою -7%
Промокод «BIKEINCITY»


Вага фреймсету вийшла приємна, як для бюджетного сегменту — рама близько 1750 грам та вилка 450 грам. Загальна вага велосипеда у мене склала 10.68 з контактними педалями.

Проводка майже усюди внутрішня, заведена в раму красиво. Але без додаткових пильників, упорів і подібних штук. Окремої шумки немає, але всередині дивним чином нічого не гримить. Хоча на місці власника, я б або додав пінку, або зафіксував рубашки стяжками на вході в раму. З недоліків проводки — на нижньому пері велика секція тросу відкрита, також світить голими сідницями шмат тросу, який іде до переднього перемикача, плюс він заведений так, що засиратиметься миттєво, бруд набиватиметься у рубашку і перемикання буде тупити. Робіть самостійно пильники і герметизацію.

Також питання виникли до виведення гідролінії передньго гальма. Воно заходить у вилку, що кльово, але з заводу вигнуте так, що зітре фарбу з рульового стакану за перший виїзд, я одразу заклеїв місце потенційної катастрофи ізолентою. Взагалі власнику треба просто грамотно підійти до cable management і все буде добре. Зазори по вилці цілком пристойні, а от по рамі мені здається замало простору між покришкою та підсидільною трубою…

На думку деяких фанатів гравійної теми сама геометрія рами візуально схожа на Топстоун, але виробник каже, що ніяких запозичень не вкладали у проект. Гляньте на цифри геометрії та зробіть висновки самі 🙂

З ростовками є погані новини для низьких лююдей. Лінійка має розміри 54, 56 та 58. З моїм зростом у 177 см 54 цілком норм, але у нижчих людей можуть виникнути проблеми з підбором правильної посадки. Дивіться уважно на цифри стендовера, слопінг на даній рамі виражений слабко і вам це велосипед може бути банально високим. Річ у розмірі 54 становить 395мм, винос 75. За рахунок цього велосипед відчувається як середньодовгий. Той самий Сайлекс має трохи витянутішу посадку. Що не сподобалось, то це шатуни 170мм. На моїх усіх велах 172,5 і перші виїзди було некомфортно, відчувалась недостатність плеча. Хоча для любителів покрутити каденс це хороший варіант.

Візуально рама приємна ще за рахунок бронзового кольору, який круто грає на сонці та деколів з написами. До візуального стиль питань не виникає, хоча це справа смаку.

А от який у рами є суттєвий фейл, то це дропи. Вони розкрутились за 30 кілометрову покатуху, хоч і жорстку.

У спілкування з виробником виявилось, що дропи повинні були стояти такі, як на МТБ лінійці, але виявилось, що Шимана робить у серії GRX лише гальма з кріпленням флетмаунт. Наступного року цей вузол буде перероблений. Проте я, схоже єдиний, у кого виникла подібна проблема. Карма 🙁

Ще лунають побоювання, що конструктивно велике навантаження йде на крихітні гвинтики, на яких тримаються дропи. На мою думку вони марні, адже гвинти лише фіксують вставки, а навантаження йде на посадкові місця рами, які виглядають цілком надійно. Але як би там не було, я б замовляв у виробника кіт для конвертації рами та задньої втулки під вісь. Він включає у себе дропаути, ковпачки, та штрик на різьбі. Бо ексцентрик у 2020 році це дно. Вартуватиме такий набір 90$ і вони вже їдуть до нас.

Колеса

До коліс насправді претензій практично немає (ну за виключенням ексцентрика ззаду). Вони міцні, гарно протягнуті з заводу, ніяких вісімок і дефектів за час тестування не вилізло.

32 спиці, 2 міліметрові, без батінгу. Втулки на промах, 2 у передній і 4 у задній. Що цікаво, задня втулка на 6 собаках, хоча у специфікаціяї написано, що їх усього 3. Вона гучна і дзвінка, подобається.

І гума і обода безкамерні з замками. Вам необхідно лише наклеїти безкамерну стрічку, поставити ніпеля та залити герметик. Я не пробував, як ставиться ця гума, бо вел тестовий і морочитись з цим на 2 тижні катання не було сенсу. Проте врахуйте, що за рахунок цієї маніпуляції ви знімаєте мінімум 200 грам з вілсету і отримуєте кращі ходові якості.

Сама гума WTB Resolute, шириною 42мм мені сподобалась не сильно. Занадто велики центральні елементи відчутно забирають накат на асфальті, та і взагалі вона занадто зубата, як на мій смак. На грунтах тримає нормально, зривів або втрати контролю не спостерігалось. Хоча треба робити поправку на те, що під час тестування стояли камери і при безкамерному використанні накат буде значно кращим. Самі колеса доповнені світловідбивальними написами, які виконують роль катафотів. Лайк.

Трансмісія

Основна фішка цього циклону, яка і полонила розум аудиторії — обвіс Shimano GRX 400 серії. Це нова лінійка групсетів від японців, розроблена спеціально під гравійники. Такий собі симбіоз шосейних дуалів та МТБ-перемикачів. Якщо проводити аналогію, то 400 ГРХ відповідає рівню Tiagra та Deore, міцний середнячок.

Але прокатавшись на Циклоні у мене виникло декілька питань до ергономіки GRX. Давайте глянемо на дуали. Що сподобалось — то це збільшена площа контакту з рукою, долонь міцно і комфортно лягає на дуал. Їхати у такому положенні можна довго без особливої втоми. Також приємно відчувається збильшина товщина гальмівного важеля, процес гальмування контрольований і точний.

А от до чого виникли питання, то дорозміщення дуалів на кермі з вивернутими дропами. За рахунок цього при маніпуляції з великим важелем вам необхідно неприродно вивертати кисть. За довгу поїздку руки тупо починають боліти.

Також питання виникає те, що ти постійно чіпаєш важіль з внутрішньої сторони. На шосейних групах у мене такого не було. Плюс на шосейних групах з гідравлікою важіль має вільний зворотній хід, зачепитись за нього пальцем практично неможливо.

 

До самого гальмування теж виникло трохи питань. Мені не вистачало потужності, хоча можливо в перспективі гальма притруться і все буде добре. Ротора тут 160 спереду і чомусь 140 позаду, дивний вибір, при тому, що задній каліпер є куди совати. Відмічу, що на шосері у мене ротора 140-140 і гальмування різкіше (можливо реально не вистачило часу на притирку). Що сподобалось, то це кріпленння флет маунт, яка дає clean look та використання колодок з радіаторами, що мінімізує ризик вскипятити гальма на затяжному спуску.

Задній перемикач сподобався страшенно — від виконаний по технології Shadow Plus і окрім того, що не випирає з а межі рами (а значить менше ризик знести його якоюсь гілкою) так ще й має важіль, який посилює натяг пружини і ланцюг на розковбасі перестає стрибати. Щоправда варто відмітити, що конкуренти з SRAM і без усіляких ричажків умудряються зробити перемикачі з фрикціонами, які чудово натягують ланцюг. По перемиканню питань немає, звичайна Шимана середнього рівня. Лінійка Apex-Rival-Force по роботі подобається мені більше.

Передній перемикач працює без нарікань. Так, я прибічник сингла на гравійниках, але на GSX дабл виглядає доречно, враховуючи, що це, скоріш за все буде єдиний велосипед у людини. Тож діапазон та універсальність важливіші за модний сингл.

Сама система — Prowheel на полій осі, зтягується і фіксується як шимано  дабл з зірками 34-46. Велика зірка алю, маленька сталька, система вагою у 850 грамів. Ну і відмічу, що на мій смак 170 шатуни закороткі.

Касета 10 швидкісна, з діапазоном 11 — 36 при цьому, 8 зірок зклепані між собою, а 2 наборні. Я б радив замінити касету на щось з павуком, так як барабан алюміній і його може неслабо погризти. Ланцюг кмс х10 з швидкоз’ємним лінком.

Деталі

З деталей, які звертають на себе увагу — це обмотка з текстурою під карбон, вона поганенько тягнеться, але товста і доволі м’яка, 3мм. В експлуатації слизькувата…  Доречі її ви самі мотаєте якщо збираєте велосипед з коробки і я б рекомендував одразу її комусь подарувати і взяти собі щось вище рівнем. Ну і як я вже казав — я не фанат рулів з настільки сильно вивернутими дропами. Вийшла якась, прости Господи, Сальса.

На швидкості, тримаючись за низа ти ловиш весь вітер. Руки на дуалах лежать рагульно. Хоча може комусь подобаєтсья, не буду нав’язувати своє ІМХО.

Сідуха бюджетна, але на диво нормальна. Це Selle Royal, фактично одна компанія з відомими Fizik. В міру жорстка, геометрія нейтральна. З цікавого — має посадкове місце під фірмові блималки чи підсидільні сумочки. Зажим підсиділа звичайний, нема вибриків та пропрієтарщини, і можна поставити щось своє.

Сподобалась вага велосипеда — у стоці 10.5 кг. При цьому він елементарно переходить у категорію саб 10 просто і ненав’язливо, шляхом встановлення безкамерки, заміни важких касети, роторів та сідухи. Звісно якщо вам це необхідно.

А, ще можна порекомендувати поставити сюди якийсь непоганий алішний карбоновий підсиділ. І вагу зекономите і додасте комфорту за рахунок флексу карбону.

Недоліки Cyclone CSX

  • Дропи — найбільший косяк даного велосипеда. дуже рекомендую таки придбати конверт кіт на вісь і закрити це питання
  • Реалізація проводки тросів та гідроліній, проте це легко фікситься знайомим майстром чи навіть власноруч
  • Накат самого велосипеда і стокової гуми по асфальту залишають бажати кращього. Але не виключаю, що я просто перекатався на топовому карбоні.
  • Мені особисто не сподобалось кермо, але це дуже індивідуальна річ, мабуть саме в недоліки записувати не варто

Переваги Cyclone CSX

  • Якість рами і вилки
  • Внутрішня проводка
  • Купа бонок та кріплень
  • Шимано GRX, хоч я від такого розпіареного продукту очікував більшого
  • ГІДРАВЛІКА. Ніхто з конкурентів навіть близько не може запропонувати такого за схожий прайс
  • Вісь спереду
  • Нормальні колеса з втулками на промах, безкамерна гума і обода
  • Ціна. Особливо, якщо брати через VeloGO з промокодом BIKEINCITY на -7%
  • На даний момент вся партія практично повністю розкуплена. Народу зайшло.

Ціна 26 718 грн.

Конкуренти

Їх небагато.

Це Cannondale Topstone, який з нищівним рахунком програє по компліту, виграючи лише брендованістю рами. При виборі Топстоун чи GSX я б рекомендував Циклон.

Pride 8.3, він дешевше, але без гідравліки і без внутрішньої проводки. Важкий вибір.

Merida Silex 200 — мінус гідра, але от прям ніздря в ніздрю. Вибирайте що більше подобається візуально.

Декатлонівські гравійники. Станом на зараз, Циклон виглядає виграшніше і при цьому дешевше…


Дякую, що дочитали даний матеріал!

Підписуйтесь на наші ресурси, ми намагаємось постійно радувати Вас цікавим!
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCPats7cCr4KFgmwCB2ZGzFg
Facebook: https://www.facebook.com/bikeincity/
Insta: https://www.instagram.com/bike_in_city/
Telegram: https://t.me/bikeincity
Telegram-Chat: https://t.me/bike_in_city

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: