Bike in City

Зимовий велоодяг з Decathlon: плюси та мінуси

Тема підбору велосипедного одягу за мінімальну суму завжди буде актуальною. Тож Bike in City продовжує знайомити вас з варіантами того, як можна одягнутись для покатух доступно і при цьому не соромно. На черзі зимовий велоодяг з Decathlon.

Якщо дивитись саме на ціну, то найдешевшим варіантом буде підбір чогось підходящого на ринках секонд-хенду чи у перекупів, які возять в Україну вживані речі торбами. За наявності хороших відносин з такими продавцями та маючи чуйку на завоз можна за смішні гроші постійно вихоплювати якісні брендові речі. Про це ми писали окрему статтю «Как купить комплект велоодежды за 500 гривен».

Проте тут є великі та очевидні мінуси. По-перше, речі до вас хтось носив. І якщо з вживаністю веломайки чи куртки можна миритись, то велотруси і термуха з іншої людини надягне далеко не кожен. Друга проблема — частина речей на секонді окрім того, що вживані, ще й доволі посередньої якості. Про це також вже написано у матеріалі «Стоит ли переплачивать за качественную велоодежду?«. Також зрозуміло, що не кожен захоче витрачати на велосипедний одяг бюджет, який дорівнює вартості його велосипеду, тож бренди якісного функціонального одягу, такі як Craft, Sugoi, Gerneau вже не потрапляли в очікуваний людиною ціновий сегмент. Про топ на кшталт Rapha, MAAP, Castelli та подібні, мова взагалі навіть не йшла. Ситуацію трохи рятував Aliexpress, проте постійні мутки з розмірами та плаваюча якість вносили свою родзинку.

От і виходить, що донедавна у нас був брак бюджетно-середнього сегменту — нові речі пристойної якості не за усі гроші світу. І з виходом на ринок французької мережі Decathlon варіантів побільшало.


Детально про колекцію зимового велоодягу я розказав у великому відео, присвяченому виключно цій темі, тож у статті зосереджусь на моментах, які не увійшли у відео. Можете глянути випуск, а потім продовжити читання:


У Decathlon цікавий (і на мою думку правильний) підхід до розподілу рівнів будь-чого, що продається в магазині, наприклад «Початківець» чи «Інтенсивна активність». Це допомагає точніше підібрати речі одну до одної по рівню і не стояти довго в магазині, вичитуючи характеристики кожної шмотки.

Пропоную пройтись на усіх компонентах зимового гардеробу та зробити акцент на найцікавішому — спробувати зібрати найдешевший комплект зимового велосипедного одягу і подивитись що ми отримаємо за мінімальний бюджет.

Термобілизна

Базовим шаром для будь-якої фізичної активності є термуха (і так, про це у нас також є окремий матеріал — «Как выбрать термобелье и почему без него не обойтись«. Decathlon у веловідділі пропонує три варіанти термобілизни. Найдешевша Essential 100 представляє собою чисто базову річ, без заморочок та фішок. Щоправда щільність матеріалу вказує на те, що вона буде більше гріти, ніж відводити вологу. Проте при її ціні у 210 гривень на це закриваєш очі.

Але якщо питання ціни не переважає вимоги до якості, то варто глянути на вищі моделі — середню B’Twin та  B’Twin 920. Вони порадують іншими матеріалами, зонуванням та продуманішим кроєм.

Якщо збираєтесь кататись в умовах з вітром або маєте сумніви у вітронепроникних властивостях верхнього одягу, то варто звернути увагу на 920 модель, адже вона у фронтальній проекції має шар віндстопера. А захист від продування іноді важливіший ніж усі інші характеристики. Проте і ціна у неї вже значно вища.

Також врахуйте, що за підходом Decathlon велосипедні термухи мають лише верх. Тож якщо хочете зібрати повний термокомплект, вам необхідно буде пробігтись іншими відділами — лижним та туристичним.

Штани

Асортимент зимових велоштанів у Decathlon прям непоганий. Ціни стартують від 450 грн за B’Twin 100, за цей прайс ви отримаєте теплу модель але без лямок (на мій погляд це недолік, проте знаю багатьох людей, які цілеспрямовано саме безлямочні варіанти). Також у цієї моделі специфічний памперс, його матеріал та конструкція дозволяють зробити висновок, що він проектувався більше як утеплювач і використовувати його бажано у поєднанні із звичайною білизною, на голе тіло я б таке не надягав.

Дорожчі моделі вже цілком достойні. В них ви знайдете і пристойні памперси, лямки, більше світловідбивального матеріалу та приємні дрібниці типу застібок на халошах. Розкид цін великий, аж до 1900 грн. На тест я взяв середню модель Triban 500, з хорошим балансом ціни\якості. Хороший памперс, гарно тримають тепло і зручно сидять. Детальніше розкажу у розділі про польові тестування.

Велосипедна куртка

От саме по курткам асортимент Decathlon мені сподобався найбільше. І почати опис варто з найходовішої і при цьому найдешевшої моделі — B’Twin 100, або як її називають самі співробітники «куртка Гловера».

У чому її переваги? Головне — ціна, адже 690 грн. за повноцінну куртку це прям дуже смачно. Окрім цього вона виглядає теплою, матеріал доволі щільний та з мікрофлісом. Захисні властивості доповнені DWR—покриттям спереду та на рукавах, яке відштовхує воду (скільки воно протримається при активній експлуатації неясно). Куртка має дві кишені позаду і одну нагрудну на зіппері. Також є дві версії — чорна та яскраво-салатова, яку краще видно на дорозі. Проте, якщо не зациклюватись на ціні, то для повсякденного використання я б рекомендував звернути увагу на старшу модель — Triban 500. За 1190 грн. ви отримаєте кращий крій, продуманішу конструкцію з кращою вентиляцією, більше кишень, світловідбивальних елементів та утеплювач шиї у комплекті. Чудовий варіант для ком’ютинга.

Ця моель має ще й спеціалізовану версію HiViz — яскравого салатового кольору, по периметру обмотану світловідбивальними смугами

Так, видно її у темний час доби дуже круто, особливо при потраплянні світла (знизу праворуч це просто ліхтарик мобільного телефону). Але в умовах наших не дуже чистих доріг салатовий колір швидко стане покритим сіро-коричневими цяточками, особливо якщо на вашому шляху є ділянки, де ви змушені їхати близько від фур. При цьому такий бруд відпирається важко і нудно. Чорна практичніше, але менш помітна, вибір за вами.

Але ці три моделі призначені більше для повсякденного використання. Для тренувань і спортивного використання у Decathlon є дорожчі моделі з іншою концепцією. Вони тонкіші, але з щільнішого матеріалу.

Мається на увазі, що в такому одязі ви будете крутити інтенсивніше, не перегріваючись. Для розміреного пересування містом вони будуть занадто прохолодними. Є окремо шосейна модель Van Rysel 500 та мтб-версія RockRider ST 500, з подовженим кроєм. Якщо ваш основний патерн веловиїздів це тренування, то зверніть увагу на дані куртки.

Проте враховуйте, що весь велоодяг з Decathlon не має мембран, адже використання таких дорогих матеріалів значно підняло б ціну. Тож якщо вам потрібен максимально функціональний одяг — шукайте його у інших виробників вищого цінового сегменту.  Що таке мембрана і нащо вона потрібна я розписував ось тут.

Велоперчатки\рукавички

З одного боку можна було цей розділ назвати аксесуарами, але я вважаю за необхідним акцентувати увагу саме на утепленні рук. Бо якщо у вас промерзають руки, то далі ви не поїдете, незалежно від того, наскільки теплими будуть ваша куртка і штани.

В DC найдешевше, що можна взяти — флісові зимові велорукавички за 250 грн. Гріти вони будуть норм, але на високих швидкостях, нажаль, продуватимуться.

Кращим варіантом будуть Triban 500 — вони щільніші, краще сидять на руці, не продуваються, мають велику кількість світловідбивальних елементів, на них реагує екран смартфону, а у помаранчевому кольорі вони пасують куртці Triban. При чому перчатки я б рекомендував брати саме у яскравому кольорі. Так, вони теж замурзаються швидше, але з ними водії чіткіше бачитимуть, коли ви показуєте маневри.

Є у асортименті ще дорожчі моделі, з технологічніших матеріалів і кращим кроєм, але по рівню термозахисту вони приблизно однакові з Трібанами.

Практично те саме стосується ніг. Якщо ви катаєтесь на топталках, то будь-яке тепле взуття згодиться. А от при використанні контактних педалей вже треба або дивитись на спеціалізоване утеплене контактне взуття, або утеплюватись за допомогою щільніших шкарпеток та зовнішніх бахіл.

На голову рекомендується одягати або підшоломник, або непродуваєму шапку. На крайній випадок — закривати вентиляційні отвори шолому (наприклад скотчем або харчовою плівкою). Для утеплення шиї індустрія вигадала бафи та теплі пов’язки, вони недорогі, але гарно доповнюють картину зимового комплекту.

Результати польового тесту

Абсолютно неправильно говорити про властивості та якості чого-небудь без реально досвіду використання. Тому на тест я взяв дві речі серії Triban — куртку та штани 500-ї серії.

Умови усіх тестових виїздів були ідеальними — волого, сніжок, вітерець, температура від -4 до +3. Першим хочеться відмітити загальну зручність крою та підгонки речей. Все сидить комфортно, нічого ніде не хлапає, хоча і немає компресійної спортивної посадки. У таких речах комфортно рухатись при виконанні повсякденних справ та їздити містом. Для тренувань теж згодиться, якщо не ставити завищених вимог. Доречі звертайте увагу на розмірну сітку. У мене весь Craft йде у розмірі L, а Decathlon гарно сів при виборі XL версій (за поясненнями виробника це дорівнює нашому 52-54 розміру).

По триманню тепла все доволі прогнозовано. При темпі їзди до 28 км\год у безвітрену погоду все прекрасно та комфортно. Але якщо виходити за межу 30 км\год чи починати їхати проти сильного вітру, починає невистачати вітрозахисних властивостей. У таких умовах тривалість перебування на вулиці, за моїми оцінками, не повинна перевищувати 2 години. Але тут варто відмітити, що я викатував у велоштанах, верху термухи і куртці. Не було додаткових флісок та середніх термошарів.

Вологу цей одяг буде тримати доволі умовно. Невеликий дощ, мряку і мокрий сніг можна витерпіти, плюс допомагає DWR- покриття. Проте на зливу і тривалу їзду в мокрих умовах він просто не розрахований. Для таких умов вже потрібна хороша мембрана. Також даний одяг слабко підходить для дуже інтенсивних тренувань, за очевидних причин. При подібних вимогах до форми необхідно дивитись на інших, профільних виробників.

Окремо варто відмітити, що мені дуже сподобалось розташування і кількість кишень, зручність памперсу в штанах та наявність комплектного утеплювача шиї, він еластичний, великий та зручний.

Підбваючи підсумки, необхідно сказати, що я очікував гіршого. За свою ціну це дуже достойний зимовий велоодяг, який допоможе вам приємно провести міжсезоння. Єдине — правильно формулюйте свої вимоги до того, які властивості від нього ви хочете отримати. І у якості бонусу наведу підбірки найдешевшого та оптимального комплектів.


Найдешевший комплект зимового велоодягу

Загальна вартість 1690 грн

 

Комплект середнього рівня (оптимальний)

  • Термуха B’Twin — 450 грн.
  • Велоштани з лямками  Triban 500 — 1290 грн.
  • Велокуртка з утеплювачем шиї Triban 500 — 1190 грн.
  • Велорукавички Triban 500  — 450 грн.

Загальна вартість 3380 грн.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: