Bike in City

Пацанська електричка. Огляд Populo V3 Sport

Тренд на електрифікацію персонального транспорту став настільки потужним, що я щодня зустрічаю на вулиці у однаковій пропорції традиційні велосипеди, моноколеса, гіроборди та електосамокати. І якщо тенденція до збільшення кількості суто електричних транспортних девайсів мене трохи лякає, то бум електровелосипедів я радо вітаю.

За два роки у нас на огляді були Cannondale Moterra, три підвіси від Haibike та стильний міський китайчик Xiaomi. Проте герой сьогоднішнього огляду має одну цікаву особливість, яка надає йому суттєву перевагу над іншими електробайками.

Це Populo V3 Sport. І у нього немає обмеження швидкості.

Говорячи точніше — у Populo відсутня традиційна відсічка у 25 км/год, вище якої електродвигун перестає працювати. Це законодавча вимога Європейського Союзу, усі електробайки, які вміють їхати швидше, вже підпадають під іншу сертифікацію і вважаються майже мопедами.

У Populo такої відсічки немає, і його мотор працює в режимі асисту доти, доки ви крутите педалі. Враховуючи, що на Populo стоїть движок з вольтажем у 36V і потужністю 250W, то пересування містом виходить стрімким та веселим.

Сам двигун досить компактний та виконаний у компонуванні мотор-колесо.

Зазвичай такий форм-фактор передбачає ще й рекуперацію енегрії у момент, коли ви крутите просто ногами чи їдете з гори. Тут цього немає, і Слава Богу. Чому це добре? Бо інакше Populo був би просто електробайком, а так він реально ПАЦАНСЬКИЙ ЕЛЕКТРОБАЙК. Давайте поясню.

Гляньте на трансмісію.

Популо має розклад 46Х16, а значить, що ногами він легко розкручується до швидкості 40. І саме у поєднанні цього факту та відсутності відсічки приховується секрет його сатанинського характеру. При увімкненому асисті, крейсерська швидкість на Populo становить 32-36 км/год. І це реально комфортний темп. При бажанні, ви можете розігнати його десь до 45, але каденс вже виходить за рамки допустимого.

Проте, враховуючи відсутність рекуперації (читай «відсутності опору накату»), Populo звичайними ногами середнього велосипедиста розганяється до тих самих 32-36! Тобто якщо у вас сіла батарея, чи ви хочете її поекономити, то їдете просто на важкому синглі, а не на шматку непрацюючого двигуна, розкрутити який більше 25 може лише Чак Норріс. З вимкненим мотором, Populo стає просто важчою версією мого Schwinn Cutter!

Сам мотор, при своїх номінальних 250 ватах, здається дуже потужним та різким. Блок управління, розташований на кермі, дозволяє точно дозувати його роботу, обираючи з трьох сценаріїв роботи Eco, Normal та Power і виставляючи до кожного з них необхідний рівень прискорення від 1 до 8. На мінімалках дія двигуна дуже делікатна і непомітна, проте він знімає з вас немаленьку частину зусиль по продавлюванню педалей. У Eco-Mode з рівнем 2-3 можна кататись хоч увесь день, максимальна дистанція пробігу вийшла близько 68 кілометрів. При цьому їхати достатньо комфортно, не виникає враження «мені тяжко крутити, але зате я економлю!«. У такому режимі я катався з друзями та врубав його, якщо був запланований великий кілометраж.

Режим Normal динамічніше. Але я от прикинув, і зрозумів, що катав або в Eco (якого цілком достатньо для пересування містом), або в Power. І от Power це просто звіздец прекрасно! Таке враження, що велосипед випускає усіх свої демонів, сатаніє і стає дикою тварюкою. І це зараз не алегорія, це фрази тих, хто пробував проїхатись у цьому режимі з максимально виставленою акселерацією. При початку руху ви отримуєте такого потужного копняка, що в перші рази можете дещо втратити контроль над велосипедом, з незвички. І це прискорення триває доти, доки ви крутите педалі! Зникає ефект близько 35 км/год і починається просто плавне прискорення. По-факту, до цього велосипеда можна застосувати характеристику «від 0 до 35 за N секунд«. Прискорення по характеру нагадує потужний тролейбус, з водієм-веселуном і повним салоном металюг, які волають щось з AC/DC.

І саме цей режим робить Populo супербажаною покупкою. Про його здатність долати підйоми та палити асфальт я писав у окремому матеріалі, рекомендую прочитати.

До речі, про сам блок управління. Звучить дивно, але він якісніше ніж у Bosch та Yamaha. Чіткий дисплей, приємна біла підсвітка, мінімалістичний дизайн і кнопки в правильних місцях. Китайці можуть, коли захочуть.

Прикольною фішкою є відображення вольтажу батареї, по ньому набагато точніше можна бачити реальний стан справ і прогнозувати на скільки ж її вистачить. Сегментний індикатор значно програє у точності. Хотілося б бачити більше функцій саме велокомпа, наприклад обрахування відстані, яку ви зможете подолати, а не лише швидкість, дистанцію поїздки та загальний кілометраж.

Сама батарея тут велика і якісна — Samsung Lithium-ion з вольтажем 36V і ємністю 8.7Ah. Вона має на копусі індикатор заряду та кріпиться на раму за допомогою металевого каркасу з салазками. Скажу чесно, тут китайці трохи недопрацювали. Зняти її з велосипеду — це щоденний челендж, доводиться впиратись ногою в раму і неслабо тягнути. А робити це потрібно при кожній зарядці, так як вхід живлення знаходиться на звороті. Я був би щасливим, якби заряджати байк можна було б без демонтажу батареї, може в наступних поколіннях виправлять.

Populo комплектується стандартним зарядним пристроєм, яке заповнює батарею годин за 5-6. Довго, звісно, але тішить той факт, що батарея не отримує велику силу струму і повинна прожити довге і щасливе життя.

До всього цього Populo ще й виглядає абсолютно божественно. Він виготовляється на заводі, який робить рами для відомої компанії Aventon, то фіксова спадщина проглядається з усіх ракурсів. Зверніть увагу на його геометрію. Приберіть мотор з батареєю і отримаєте чисто трушний фікс, без компромісів. А шви? О, ці ідеально заполіровані шви можуть зробити честь велосипедам топових виробників!

Проте до каретки у полірувальників руки не дійшли:)

І зверніть увагу — рама повністю під внутрішню проводку, красиво і лаконічно.

Проте є і недолік. Враховуючи товстостінні алю-труби та алюмінієву вилку, ми отримуємо надзвичайно жорстку раму. З незвички, на поганій дорозі Populo може витрясти з вас душу. Або нирки. Виїзжати з Populo на бруківку взагалі ідея ніочєнь… За великим рахунком, я б рекомендував власнику замінити вилку на якийсь б/в карбон, це значно підвищило б комфорт цього велосипеда.

Fixedgear-style додає і кермо-райзер. Зручне і в міру широке. Гріпси, щоправда, я б замінив на більш м’які. Ідеально сюди б вписалось щось по типу ESI.

Гальмівні ручки дуже зручні, з прорезиненими вставками і легким ходом. До того ж, вони оснащенні роз’ємними клемами, які вимикають двигун при натисканні ручки. За рахунок цього дуже просто регулювати прискорення і роботу двигуна, рухаючись, наприклад, у потоці машин чи в групі велосипедистів.

Самі гальма від Tektro і вони здались мені заслабкими для такого динамічного велосипеду. При першій можливості, я ю сюди поставив хороші колодки і закрив би питання.

Колеса неймовірно бронебійні, на 36 спиць. Обода мені здались заважкими. Ідеально було б сюди поставити щось від Weinmann, але і так норм. Покришки звичайні CST, з світловідбивальною смужкою. Катять нормально, але враховуючи напрям експлуатації велосипеда, хорошим рішенням буде замінити їх на покри з захистом від проколів, або взагалі Tannus. Бо коли я під Вишгородом пробив заднє колесо і у мене не було при собі гайкового ключа, щоб провести демонтаж… Весело було, одним словом. Задні горизонтальні дропаути, доречі, без натягувачів, тож при встановленні колеса треба трохи повозитись з натяжкою ланцюга та вирівнюванні.

Сідло. В пекло це сідло. Це не сідуха, а клятий масажер простати, викинути і не згадувати. Можете його подарувати комусь лихому.

Є у Populo одна неоднозначна деталь, яку я хотів спочатку зняти, а потім зафанатів. Це підніжка. Яка ж вона зручна! Не потрібно думати, куди прихилити велосипед, його завжди можна кльово поставити для фотки 🙂 Так, це не феншуй і додаткова вага, але камон, це електробайк! Не ви ж цю вагу везете.

Доречі про вагу. Вона феноменально низька, як на електричку. 16 кілограм. Це дозволяє і не відчувати особливого дискомфорту при їзді з вимкненим мотором, і без особливих зусиль заносити велосипед сходами чи трамбувати в ліфт. За це Populo отримує жирнющий плюс.

Для кого цей електровелосипед? Скажу зразу — я б з засторогою його давав підліткам. І консультантам в магазині був би дуже пильним при продажу. Бо він занадто швидкий, і людина без почуття самозбереження може на ньому кудись влетіти. Для усіх інших — Populo може стати ідеальним сітібайком. Він скажений, красивий (беріть з полірованою алю-рамою, в чорному кольорі він виглядає не так ефектно). Це велосипед, який доставить вас на роботу абсолютно сухим і на якому можна дуже круто поганяти, витискаючи з себе і з нього абсолютний максимум. А при його ціні, це взагалі ультимативна покупка. Тим більше, що зараз на нього йде ще й -15% знижки.

22 тисячі за 16 кілограмову ультрашвидку електричку з демонами замість мотору — звучить як джек-пот.

Populo V3 Sport у офіційного дилера — 22 927 грн.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: