Bike in City

Поапхілимо? Або «На що здатен електробайк у Києві»

У даному невеликому матеріалі я хочу розглянути одне питання — як сучасний серійний електробайк може їхати в гору у міських умовах, наприклад, Києва. Ідея виникла після того, коли я спробував не просто проїхати бульвар Шевченка на оглядовому Populo, а ввалити той підйом скільки стане сили. І зрозумів, що вийшла середня 35. І мені стало цікаво провести систематичне дослідження яку ж реальну прибавку швидкості може дати єбайк.


Disclaimers:

#1 Даний експеримент був проведений виключно заради науки та інформування читачів

#2 Якщо ви ганяєтесь за КОМ на електробайку, то ви Телесик і я рекомендую з цією проблемою звернутись до профільного психотерапевта

#3 Будь-яка поїздка на електробайку повинна вами маркуватись як E-Bike Riding, бо інакше можна отримати насосом по спині за підтасовку leaderboard, причому справедливо отримати

#4 Це не огляд Populo, він буде пізніше. Просто коротка викладка думок та спостережень


Я озвучив свої думки у ФБ і отримав від читачів хороший перелік київських злачних місць підйомів.

Nihao! (你好)У процесі крутіння вверх по бульвару Шевченка на швидкості 35 мені прийшла цікава ідея.А якщо на Populo…

Posted by Bike In City on Monday, June 25, 2018

Усі вулиці я розподілив на три окремих райони — Центр, Північ та Південь. Враховуючи обмежений ресурс електробайка, вирішив прокатувати їх послідовно, за три підходи. І дві години тому повернувся з першого райду — ЦЕНТР. Результати по двом іншим виїздам додам спліт таблицями в цей матеріал одразу як прокатаю маршрути.

Uphill Ride #1 — CENTRAL

Для цього експерименту я поставив на Populo мтб-контакти, щоб можна було задіяти тягнучі м’язи. Але за концепцією тут повинні стояти виключно хороші топталки, це сітібайк. Шосейні контакти вирішив не застосовувати, так як це було б вже взагалі дико.

Результати заїзду мене трохи шокували, я очікував менших цифр. За 2 години я накатав 38 кілометрів з набором висоти у пристойні 700 метрів. Така поїздка розрядила батарею десь до ~5%, фактично це «нуль». По режиму роботи — на підйомах вмикався максимально агресивний та енергозатратний режим асисту, а при переміщенні між спотами велосипед був у режимі «еко». З урахуванням його розкладу «48х16», екорежиму у поєднанні з силою ніг достатньо, щоб комфортно їхати 32-33 по рівному.

Страва після свого перерахунку показує навіть трохи більший набір, але для чистоти експерименту і об’єктивності будемо відштовхуватись від менших цифр — батареї Populo вистачило на 38 кілометрів з набором у 700 метрів в режимі «за тобою женеться ведмідь«. Це однозначно плюс єбайку.

Показники швидкості, висоти і пульсу — прям ідеальні інтервали, залюбуєшся.

Тобто, дивлячись на пульса, я думаю, ні у кого не виникне підозра, що я десь халявив. До речі про це. Зверніть на характер роботи — короткі і дуже потужні спринти в гору. Фактично людина у такому режимі їде на базі анаеробного гліколізу та креатин-фосфатному обміні. Тобто закислюєтесь ви так, що хочеться здохнути. Проте, враховуючи велику швидкість і незначний час, ви досить швидко відновлюєтесь до наступного ривка. Виходить цікаве тренування, яке я, якщо чесно, не хотів би часто повторювати…


Для кращого розуміння процесів в організмі при тренуваннях і гонках, гляньте ось цю лекцію

Лекція Yuriy Ganusyak про об‘єктивну оцінку фізичних показників у велоспорті – паверметри, пульс, допінг і що з цим усим робити.

Posted by Bike In City on Thursday, April 26, 2018


Це все до фрази «халявити на електробайку«. За сьогоднішній тест я упоровся так, що на шосейних тренування не завжди так доганяюсь…

Але давайте про результати, бо вони цікаві!

Легенда до таблиці:

  • вулиця, де проходить підйом
  • назва сегменту в Strava, причому на деяких апхілах є декілька сегментів різної довжини, я вказав усі, які було зафіксовано у результатах
  • час ділянки на Populo (контакти, максимальний асіст, їхав з усіх наявних сил
  • попередній персональний рекорд, якщо він зафіксований Strava, на цьому етапі я з’ясував, що ця курва не завжди відмічала сегменти у моїх заїздах, тож є ділянки без цієї відмітки, хоча ці підйоми я прикатував
  • приріст рахується просто — на скільки відсотків покращився час
  • місце в турнірній таблиці — враховуючи, що я промаркував заїзд як E-bike Ride, то зараз цих результатів в таблиці немає, але 5 хвилин після заливки треку вони висіли, я трохи зняв скрінів з самого цікавого (вказане віртуальне місце в таблиці, відштовхуючись від записаного часу сегмента, а в дужках час лідера або другого місця у випадку перехоплення КОМ)

А тепер давайте розбиратись, що ж ми бачимо по таблиці.

По-перше, срана технологія GPS дуже надійна штука. Гляньте як чудово записався результат на Музеї води. А там я гнав так, що у двох поворотах довелось закладати велосипед. ЗАКЛАДАТИ ВЕЛ ПРИ ЇЗДІ ВВЕРХ! Там точно повинен бути значно кращий час.

По-друге, видно, що чим крутіше і коротше підйом, тим більший приріст. Це пов’язано і з тим, що у мене не встигала накоплюватись втома, і з тим, що у пологий тягун хороший райдер буде їхати швидше за будь-який електровелосипед.

По-трете, відсутність у Populo стандартного обмеження швидкості у 25 кмч реально доставляє. Старонаводницька вверх на швидкості 30-32 це така пісня, що я передати не можу.

По-четверте, знову Старонаводницька — клятий світлофор на середині підйому…

По-п’яте, такі райди краще робити вночі, бо іноді трафік реально заважає (це значно погіршило результат на Трьохсвятительській, Старонаводницькій та Лесі, а Печерський узвіз я двічі переїзжав, бо упирався в то в Таврію, то у євробляху).

По-шосте, якщо не їхати на пульсі «за 180», то електробайк додає вам ~30% на будь-якому підйомі. Якщо упертись в педалі та увімкнути «шерстяного волчару», то можете розраховувати мінімум на +50%, але сенсу у цьому немає. Бо основна задача електрички — дати вам можливість ефективно заїхати підйоми не особливо спітнівши та сухим доїхати в офіс.

По-сьоме, Володимирський узвіз. Видно, що цей підйом я кожного разу на шосері їду максимально потужно, тут найменший приріст при пересіданні на електричку.

Власне ось запис треку, можете глянути (але час сегментів Strava не показує, бо E-Bike Ride… ):

Наступного разу проїду ось ці дві петлі, але результати я вже +- можу уявити.


Які маєте питання/побажання? Відкритий до нових ідей!

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: