Bike in City

Merida Silex — універсальний грейвел #preview_mode

Влітку компанія Merida провела офіційну світову презентацію нових велосипедів 2019 модельного року. Про сам івент я підготую окремий матеріал, але окремо зроблю міні-статті про ті велосипеди, на яких випала нагода проїхатись, у форматі #preview_mode. Це поверхневі огляди, такі собі перші враження. За можливості буду брати ці моделі на лонг-тест, бо тривале використання більш репрезентативне з точки зору об’єктивності огляду. Лінки на «перший погляд» додаватимуться з часом.


Merida 2019

Silex | Reacto + Scultura | One-Twenty + Eone-Twenty | Mission CX


Випустивши навесні 2018 року Silex, Merida останньою з великих виробників заскочила у поїзд грейвельного тренду. Хоча не останньою, бо Cannondale представив свій Topstone на півроку пізніше. З одного боку, тайванці почали трохи запізно, з іншого — це дозволило їм проаналізувати моделі інших виробників та вивчити уподобання і забаганки потенційної аудиторії. Silex дає користувачам універсальність та гармонійність, ніяких ризикових рішень, проте інновацій теж не завезли.

Перше, на що звертаєш увагу, побачивши велосипед та проїхавши на ньому перші метри — геометрія. Silex більше усього нагадує найнер з бараном, такий собі монстеркрос. І це комплімент! Довга верхня труба і великий річ, короткий винос (80-90 міліметрів залежно від ростовки) забезпечують чутливість і точність кермування, при цьому нервовості та нестабільності я не помітив. Так, залізобетонної прямолінійності, яку відчуваєш на шосері з 110-мм виносом тут немає, але і задачі інші.


ЩО ТАКЕ ГРЕЙВЕЛ?


Гігантський слопінг забезпечує хороший стендовер, що додаватиме комфорту при подорожах. За рахунок геометрії досягається розслаблена посадки, при якій знижується напруження шиї та спини. А значить збільшується кілометраж, який можна ненапряжно проїхати за день.

До цього додайте кермо овальної форми з коротким вильотом і гнучкий карбоновий підсиділ S-Flex. Доречі посадка під нього діаметром 30,9 мм, тож є можливість поставити навіть дроппер.


Геометрія Silex у розмірі M
stack 626 мм                     reach 400 мм              рульовий стакан 200 мм                        верхня труба 580 мм
заднє пір’я 430 мм                          провисання каретки 75 мм                              кут рульової 71°


Що дуже кинулось в очі — височенний рульовий стакан. 200 міліметрів, Карл. Тайваньці стверджують, що надивились на любителів грейвелів і величезну кількість проставочних кілець, яку ті часто використовують, щоб підняти кермо. А, окрім жахливого зовнішнього вигляду, це знижує жорсткість, що особливо відчувається на бездоріжжі. Тож Меріда зробили монументальну конусну рульову, яка жорстка і забезпечує правильну гео. Не можу сказати, що я великий фанат такого підходу, за короткий тестовий виїзд так і не зрозумів чи подобається мені це рішення. Відмітив лише, що за рахунок цього зручніше триматись за низ керма на роздовбаних ґрунтових спусках.

Сам велосипед вразив вагою — 7.99 кіло у топовій комплектації. Це при тому, що розрахований він на жесть та некислі навантаження. Карборама важить 1050 грам, алю — 1500. Вилка в усіх комплітах однакова, карбонова, вагою у 500 грамів. Алюмінієвий компліт влазить у категорію «до 10 кг». Цілком достойний результат!

Зазори кінські — при використанні колеса 700с можна комфортно ставити 42-мм гуму на алю рами і 50 мм на карбонові компліти, а за бажання ганяти на мтб колесах, бо в раму і вилку лізе 2.25″ 650b.

При цьому є стандартні кріплення для крил, багажника і додаткові бонки на вилці і нижній трубі. Тож обвісити велосипед для легкого туризму і поїхати кудись на тиждень максимально просто.

Merida спеціально під Silex випустила баули, які вішаються на вилку та фірмову сумку, яка розміщується всередині переднього трикутника. Купуєш і їдеш нафіг від цивілізації видихати і медитувати. Ну або набиваєш пивом та їдеш з друзями гульбанити.

Рама і вилка розраховані під 12 вісь, кріплення дискових гальм формату Flat Mount. Але ззаду є ще додатковий фірмовий мерідівський CNC-радіатор, який охолоджує каліпер при затяжних спуска на завантаженому сумками велосипеді. Треба буде на тестовому спробувати його трошки закип’ятити, цікаво ж!

Всі троси та гіднолінії проходять внутрішньо. Так, з точки зору туристичної теми це не тру, але з точки зору нормальної людини без «турінгу головного мозку» це естетичніше та зручніше.

Спільно з компанією Maxxis, мерідівці створили напівслікову 35-мм покришку Razzo з низьким супротивом накату на асфальті та хорошим контактом з грунтом і гравієм і захистом від проколів. Мені сподобалась, єдине, на асфальті на ній сильно закладати повороти дуже очково, відчуваєш як починають підминатись бокові шипи. Але це плата за універсальність. Найбільшим недоліком Silex, на мою думку, є камери в колесах, хоча обода і дозволяють встановленя безкамерки. Камон, 2018 рік, всі на тьюблес переходять!

Є компліти на шиманівських даблах, є синглові на SRAM. В тих умовах де проходили тестові заїзди 44 Х 10-42 вистачало з запасом. Але я все ще з пересторогою ставлюсь до синглових систем на дорожніх велосипедах. Треба провести серйозне тестування.

Власне враження від тріпу на Silex лишились ураганними — ти преш, не вибираючи дороги, дріфтуєш по гравію, контрольовано їдеш по грунтовому спуску і цілком природньо почуваєш себе на асфальті. Бажання мати грейвл в колекції підсилилось.

Merida вдалось створити майже універсальний велосипед, який почуває себе достатньо впевнено у різних умовах та відповідає базовим вимогам до виїздів формату bikepacking, ком’ютингу, шосейним покатухам на хороших швидкостях, гравійним заїздам і навіть можливістю комфортно проїхатись позашляховим сінглтреком без особливої жесті. Фактично, це навіть не грейвл, а такий собі «adventure bike». Але це перше враження, для більш повного враження потрібно поїздити на Silex хоча б з місяць.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: