Bike in City

Specialized levo SL: повноцінний електрон чи компромісне рішення?

·         Концепція байку

·         Електрообладнання

·         Компліт

·         Геометрія

·         Враження

·         Переваги

·         Недоліки

·         Висновки

Концепція байку

Specialized Levo SL – на перший погляд, звичайний електровелосипед з моторчиком, яких десятки від будь яких виробників. Відкатавши три сезони на повноцінних Turbo Levo з 90Nm моторами та 500-700Wh батареями я дещо наївся цими монстрами. Вони безумовно фантастично потужні і їздять в вертикальні стіни, але мають свої недоліки. Перше і основне — це вага. Так, ви влітаєте в будь який апхіл на пульсі 70 ударів на хвилину, а за цим апхілом починається спуск, де, часто, все вже не так райдужно. Повноцінний електровелосипед вагою в 21-24 кг фантастично стабільний на довгих роздовбаних спусках без поворотів, пуляє будь які трампліни по еталонним балістичним траєкторіям.. і по суті все. Якщо вам хочеться вистрибнути з контра в контр, влупити віпца, висмикнутись на мануал — то це не про e-bike. Або потрібно докладати нормально так м’язової потужності, щоб бороти ту інерційність великого та важкого найнера.  Ще в мене виникали питання до гальмівного шляху повноцінного е-bike. Більше ваги, більше інерція, довше гальмівний шлях = більше втомлюєшся саме на спусках. Хоча це не дуже критично, ми ж відпочили на підйомі.

Платформа Levo SL (як і будь якого іншого light e-mtb) несе дещо іншу ідею. Маленький, легкий і одночасно малопотужний мотор в поєднанні з маленькою батареєю дозволяє скинути вагу велосипеда на відчутні 5-7 кілограм. Ми колосально втрачаємо в асисті на апхілах (35Nm крутного моменту Levo SL проти 90Nm крутного в Turbo Levo) і відчутно додаємо в більшій «природності» відчуття веліка на спусках. Так, маркетологи нам кажуть, що легкий e-bike має ідентичні відчуття на спусках до звичайного велосипеду, але це не зовсім так.

Цієї весни мені нарешті приїхав довгоочікуваний Specialized Levo SL Expert 2021. Відкатавши на ньому більшість київських і достатньо карпатських трейлів, маю особисте враження про переваги і недоліки такої концепції велосипеда загалом.

Але давайте по порядку.

Електрообладнання

Мотор — 240-watt Specialized SL 1.1

Батарея  — 320Wh

Додаткова батарея – 160Wh

Окремо про режими асисту, швидкість відгуку і т.п.:

Три режими асисту, швидкість реакції на натискання на педалі, як і окремі пресети налаштовуються через утілітку виробника (Specialized Mission Control). Ви можете задавати мінімальну і максимальну потужність, яку вам даватиме мотор в кожному з режимів, залежно від вашого стилю катання і задач. Також можна налаштувати велосипед таким чином, щоб він слідкував за вашою ЧСС і відповідно до пульсу забирав чи додавав потужності, тримаючи ваше серце в певній зоні  (наприклад 120-140 ударів на хвилину). Є можливість задати ту кількість кілометрів, яку ви хочете проїхати і система сама розрахує скільки потужності вам видавати, щоб велік не сів завчасно. І так далі і тому подібне (о дивний новий світ сучасних технологій…).

Докупивши за 10 баксів, якщо не помиляюсь, окрему утілітку, ви отримаєте доступ до даних вбудованого паверметра і гори різноманітної статистики (каданс, пікові і середні показники потужності, затрати енергії, графіки ітд ітп).

Компліт

По компліту не бачу сенсу в акцентуванні на всіляких перемикачах і дроперах. Стандартна, звична навіска для пересічного Stumpjumper в відповідній комплектації.

Але кілька акцентів варто зробити на важливих особисто для мене деталях:

Вилка – в моєму компліті стоїть, мабуть краща вилка на ринку в 2021 році, Fox 36 grip2. Писав про неї в огляді до SJ evo 21. Не перестаю дивуватись як дбайливо вона дбає про руки на всілякому лютому довбалові 🙂

Аморт – що люто бісило в Levo старих генерацій, де було встановлено, по суті, простий кантрійний амортизатор без бачка. Так, він непогано працює (fox/rs не суть), якщо ви катаєте неагресивне кроскантрі. Але камон, у вас повноцінний ендурік, на якому можна люто тулити в силу геометрії, якості роботи підвіски і т.п. І цей кантрійний аморт, який, або постійно пробивається під важким велосипедом навіть з максимальною кількістю токенів, або його потрібно перекачувати і тоді він не працює адекватно.

В модельному ряді Turbo Levo 2022 і Levo SL 2021 цей косяк нарешті прибрали. На SL навішують дуже пристойний за рівнем роботи FOX DPX2 з коробки. Зібрав і катайся собі, без мороки з заміною стокового амортизатора.

Гальма – Sram Code RS, ті ж топові Sram Code RSС без однієї не сильно важливої крутілки.

Потужність, модуляція, контрольованість. Все те, що мені так подобається в моделі RSС — присутнє і в RS. Єдине, це не варто купувати китайські колодки на ці гальма, і тоді у вас гарантовано не буде головняка мінімум пару-трійку сезонів.

Решту навіски, якщо цікаво, можна глянути на сайті виробника.

https://www.specialized.com/ua/en/turbo-levo-sl-expert-carbon/p/175106?color=302465-175106

Геометрія

Specialized Levo SL це, фактично, звичайний Stumpjumper минулої генерації, але з моторчиком і малопомітними відмінностями в геометрії + дещо більше ходу (150 в SL vs 140 в Stumpjumper).

Присутній FlipChip, як і на стампіку, дозволяє підіймати і опускати каретку та дещо міняти кут рульового стакану.

З коробки як поставив в низьке положення, так і катаюсь.

В сухому залишку маємо чудовий в керуванні ендуро/трейл велосипед, що непогано педалиться навіть з вимкненим мотором, пристойно їде по технічним трейлам і фантастично літає на кікерах.

Враження

Вгору: Коли ви пересідаєте з повноцінного E-mtb на SL платформу, то  перші пару хвилин не можете зрозуміти, чи мотор взагалі працює. Таке враження, що його немає. Крутиш і думаєш «що це за фігня, чого так важко». Але коли пересідаєш з «м`ясного вела» то враження зовсім інші. Після свого Turbo Levo з 90Nm довго звикав до того, що на електро велику взагалі потрібно перемикати передачі, важко вкручувати апхіли і т.п. SL не випулює вас в торчки, не дозволяє однією рукою пити смузі, а іншою листати стрічку facebook. Але з часом мозок переналаштувався і перестав сприймати SL як електровелік. В поєднанні з 52 зіркою позаду навіть 35Nm моторчик, за бажання, дозволяє вам відпочивати в апхіли і таки закручувати в майже вертикальні підйоми, поки не починає перевертати. По нашій улюбленій Боржаві я, хоч і не на розслабоні, але викрутив всі торчки (на Гимбу, ВВ, Граб і т.п.). Про Київські апхіли годі й казати, катаєшся і не прієш, якщо не забувати про каданс і перемикач.

Вниз: А тут починається стихія цього веліка. Якщо на “звичайному” Turbo Levo таке враження, що їдеш на бронепотязі, і збити його з обраного шляху досить складно, то на Levo SL забуваєш що це електрон в більшості випадків. Єдине, де згадуєш про додаткові 3 кг ваги — це на дьортових серіях, коли закладаєш якусь фішку. Але навіть на дьортові серії останнім часом викатую на Levo SL замість SJ Evo, так як SL в силу менш плушової підвіски і ваги дещо амплітудніше і стабільніше літає. Та і кількість повторів можна зробити вдвічі більше не втомившись. По мініДХ і карпатським трейлам зауважень мінімум. Так, це не гоночний заряджений ендурік, і якість секунди він, під однаковим водієм, програє за 1-2 км ендуро трасу, що в щоденному катанні взагалі мало хвилює.

https://youtu.be/ZlGh18R_EVQ

Запас ходу: Якщо коротко, то моє тіло вже нерухоме коли батарейка розряджаэться на локальних спотах 🙂

Якщо просто кататись, то цифри під моєю вагою (76 кг) і можливостями крутити — то у випадку з додатковою батарейкою у фляготримачі вийде до 2000м набору / 60 км горами, або 150 км рівниною.

Без додатковою батарейки менше десь на 35%.

Варто зауважити, що запас ходу дуже залежить від температури навколишнього середовища, режиму асисту, потужності та ваги райдера.

Переваги

Якщо полистати закордонні Е-мтб пабліки, то дуже багато дописів від ендуро/дх і кантрі прошніків, які розповідають про тренування на електро велах. Ви робите х2/х3  спусків за той само проміжок часу, порівняно зі звичайним велосипедом витрачаючи більше сил на цільові задачі / фан, а не упахуючись в апхіли. Я вже писав про цю фішку стосовно звичайного Turbo Levo, але з ним особисто мені потрібен був час на адаптацію до більш легкого гоночного ендуріка по поворотам, гальмівному шляху, поведінці в повітрі. З Levo SL цієї адаптації немає взагалі, без жодних проблем міксую звичайний велосипед і SL через виїзд, не міняючи стиль каталова чи темп.

Недоліки

SL не дозволяє длубатися в носі на апхілах порівняно з «Fat E-bike». Після насиченого катального дня в горах ноги болітимуть точно так само як спина, плечі, руки.

Попри всі заяви маркетологів Levo SL, навіть з навісною додатковою батареєю має менше запас ходу за звичайний Turbo Levo з 700Wh батарейкою. Також у SL відсутня та нереальна стабільність на спусках, як у повноцінних важких E-bike. Його більше трусить, переставляє, розкидує як і звичайний велосипед.

Висновки

Тут все дуже індивідуально, але спробувавши легкий електрон, назад на «повноцінний» вже не хочеться. Так, не дуже потужний мотор. Так, менше запас ходу. Але особисто для мене і мотора вистачає для того, щоб не вбивати в собі бажання кататись апхілами по дорозі на старт трейлу, і запасу ходу з головою (все одно я помираю раніше ніж ця штука сідає).

Переваги і більш природні відчуття на спуску SL платформи, особисто для мене, множать на нуль всі плюси важкого і потужного E-bike.

 

Сергій Завальний

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: