Влітку компанія Merida провела офіційну світову презентацію нових велосипедів 2019 модельного року. Про сам івент я підготую окремий матеріал, але окремо зроблю міні-статті про ті велосипеди, на яких випала нагода проїхатись, у форматі #preview_mode. Це поверхневі огляди, такі собі перші враження. За можливості буду брати ці моделі на лонг-тест, бо тривале використання більш репрезентативне з точки зору об’єктивності огляду. Лінки на «перший погляд» додаватимуться з часом.
Merida 2019
Silex | Reacto + Scultura | One-Twenty + Eone-Twenty | Mission CX
Reacto старожил на молодому ринку аерошосе — перша модель була представлена у 2011 модельному році. З того часу модель цікаво модернізували, не зробивши жодного радикального редизайну, а лише удосконалюючи існуючу форму та допилюючи технології. У 2018 році тайванці показали Reacto після чергового фейсліфтингу. А враховуючи, що у цей період свої аероновинки показали Specialized, Cannondale (а Giant ще у 2017 показав повністю оновлений Propel), мені було цікаво як на фоні конкурентів виглядає омоложений тайванський коник.
На презентації Merida у німецькому Руфольдінгу мені пощастило випробувати на асфальті передтопову модель Reacto Disc 8000-E, тож усі висновки та спостереження зроблені саме на основі досвіду катання на цій моделі.
Основними змінами, які відбулись з Reacto 2018 стали:
- покращення аеродинаміки на 5% за рахунок оновленої форми труб
- нова схема викладки карбону призвело до зниження ваги фреймсету на 17%
- за рахунок того ж карбону і оновленому флексуючому підсиділу Reacto став на 10% комфортнішим (хоча хз як це можна виміряти, можливо маркетологи мають на увазі піддатливість рами і здатність поглинати удари, ці показники можна обчислити, на відміну від «комфорту»)
- інженери трохи спростили конструкцію та поліпшили канали для внутрішньої проводки, що повинно полегшити життя механікам
- і слідуючи трендам додалась дискова версія
Оновлений фреймсет Merida Reacto
Зменшення ваги дозволило випустити топові моделі аерошосера на дисковій гідравліці з вагою нижче у 7,45 кг, що дуже достойно у порівнянні з конкурентами при цьому не задерши ціну до непристойних значень.
З одного боку, тайванці хваляться спрощеною конструкцією, яка дозволяє заводити усі троси через порт на нижній трубі та не намагатись вкоротити собі віку при процесі розборки/зборки велосипеда.
А з іншого — 2018 рік, камон! Практично усі конкуренти випустили аерошосе взагалі без тросів ззовні. Clean Look мене турбує більше, ніж комфорт при ремонті та обслуговуванні, заради краси і досконалості можна й потерпіти трохи (і напитись валер’янки перед зборкою).
За рахунок оновлених труб, профіль велосипеду став ще більш стрімким. Красива рама, як на мій смак, лаконічна, з гострими лініями, проте не гіперболізовано-кітчева.
Забув запитати у інженерів, а у офіційних специфікаціях не знайшов, проте дивлячись на зазори, виникає думка — сюди можна спробувати поставити 28мм гуму.
Підсиділ
Заднє пір’я не фундаментально-монолітне, а зроблене з розрахунком на невеликий флекс. Працює це у поєднанні з фірмовим аеро-підсиділом S-Flex, який має еластомерну вставку та запрограмовані зони гнучкості. За рахунок цього Reacto здається комфортнішим за своїх побратимів по класу, погана дорога не так сильно впливає на задоволення від катання. Особливо це добре помітно на стиках між плитами та асфальтом з грубою фракцією.
Вартим окремої уваги є кріплення сидіння Flip-Flop, яке дозволяє зміщувати сідло та змінювати фактичний кут підсидільної труби, що важливо при налаштуванні правильної аеро-посадки. Як працює на практиці часу розібратись не було, тож повіримо на слово представникам компанії. Але виглядає кльово.
Для покращення аеродинаміки затискач підсиділки зроблений інтегрованим, але цим у 2018 нікого вже не здивуєш.
Кокпіт
У 8000-й моделі увагу одразу привертає кермо. Це монококовий інтегрований кокпіт Vision Metron. Він має аеродинамічний профіль, містить посадкові місця під Di2 та зверху схожий на акулу-молота.
Кермо жорстке, але зручне, дуже ергономічна форма. Проте у такої інтегрованості є і недоліки — не кожен велокомп можна сюди причепити. У комплекті є кріплення лише під Garmin.
Вилка у Reacto повністю карбонова, включаючи конусний шток. Але що цікаво, алю моделі та бюджетні карбонові CF2 мають підшипники 1 1/8″ та 1 1/2″, а от топові CF4 оснащуються меншими — 1 1/8″ зверху та 1 1/4″ знизу. Чому так — не пояснили. Можливо щоб рульова труба була тонкіше та аеродинамічніше.
Колеса та гальма
8000 Reacto в стоці оснащується карбоновими колесами від тих самих Vision, профілем у 55 міліметрів. Хороша вага, аеродинаміка, проте це система під звичайний клінчер з камерою. Покришки також звичайні. Враховуючи, що навіть Continental здались і визнали тренд на безкамерку, хотілося б бачити на сучасному шосейнику саме тюблес. Самі колеса достойні — жорсткі та допустимої ваги.
А от що сильно вразило, то це гальмівна система. На Reacto її встановлював маньяк 🙂 Мало того, що в стоці йдуть не характерні для шосейника 160-мм гальмівні диски, на рамі встановлені додаткові ковані алюмінієві радіатори, які відводять тепло від каліпера ефективніше на 35% та додатково спрямовують на нього потік повітря (це особливо важливо на задньому гальмі, оскільки воно обдувається гірше).
Поєднання з гідравлічними Shimano Ultegra на Flat mount, оснащеними радіаторами на колодках, дає шалену гальмівну силу і я просто не знаю яким крабом необхідно бути, щоб перегріти гальма на Reacto. В околицях Руфольдінга такої гори просто не було! Для повного феншуя можна ще додати фірмові шиманівські диски Ice Tech Freeza.
В око кинулась і нестандартна система фіксації колеса. Так, по розмірах тут традиційні 12-100 та 12-142 вісі, але механізм замикання не різьба, а швидкоз’ємна технолоічна вісь R.A.T. від Focus. Виглядає прикольно, але чи зручна в експлуатації не вистачило часу перевірити. Ось трохи про принцип її роботи.
Merida Scultura vs Merida Reacto
Легендарна Scultura вже тривалий час досягла оптимальної, з точки інженерів форми і зупинилась у розвитку. Її лише підтягують до нових стандартів, таких як дискові гальма.
Дивлячись на цей велосипед я чітко зрозумів, що мені випала чудова нагода зрівняти класичний шосер з аеромоделлю одного виробника і плюс-мінус одного рівня навіски. Давно хотів спробувати!
Для тесту була доступна командна версія Scultura 9000 Bahrain-Merida — диски, Dura-Ace Di2, повний топ. Тож вона була все ж таки дещо вище рівнем за тестовий Reacto на Ultegra Di2. Різниця в вазі: 6.97 кг у Скультури і 7.65 у Реакто.
Враховуючи специфіку і спеціалізацію велосипедів, я проклав тестовий маршрут, який би враховував сильні сторони обох моделей — підйом з 9% градієнтом, крутий спуск з широкими поворотами і виходом на 90°, пласка рівна ділянка і звичайна дорога з перемінним рельєфом і поворотами.
Очікувано в підйом Scultura їхала трохи жвавіше, при чому навіть не за рахунок меншої ваги, а дещо більшої жорсткості. Проте не можу сказати, що і Reacto був повільним. А от на спуску я здивувався. Там, де Scultura спустилась з піковою швидкістю у 60 км/год, Reacto пролетів під 70. На рівнині і помірному рельєфі відчуття від велосипедів були дуже різними. Якщо Реакто викликав емоцію, показував характер, змушував звикати до себе, то Скультура просто їхала. І це було… ніяк. От взагалі ніякого задоволення від процесу. Ніби і швидко, ніби і впевнено, а не вставляє…
За ці два заїзди я чітко зрозумів, що класичні шосери мені просто не цікаві. Є ендуранс, які дозволяють їхати не розбираючи дороги; є аеро, що дарують шалену швидкість та враження польоту; є гравійники, які можуть завести вас у нетрі і вивести звідти. А є класичний шосер. Який кльовий для гонок. І… І все.
Якщо чесно, я не очікував такого результату. Не думав, що мені буде настільки нейтрально від крутого велосипеда. Але більш за все я здивувався часу проходження тестового маршруту — 12 хвилин, 53 секунди. Однаковий час для обох велосипедів 🙂 Але по задоволенням і емоціям Reacto отримав велику перевагу.
А як взагалі їде Merida Reacto?
У нас була змога багато часу провести з обраними велосипедами, тож ми дали хороше коло навколо Руфольдінга.
На шосер сів навіть Діма Лермонтов, більше відомий як KozakTV! Тепер можу пишатись, що мені вдалось дхшника затягнути в шосе ^_^
Тестові заїзди дозволили сформувати перше враження від Reacto.
По результатам заїздів підсиділ був… ОК. І мабуть це дуже хороша характеристика його роботи. Трясучки не було, як і занадто яскравого флексу, він просто не відбивав нирки на кожній ямці і стикові, а значить виконував на 100% поставлену задачу. За рахунок комфортної рами менше забивались ноги,що дозволяє добряче економити сили.
На передньому колесі відчувається дія бокового вітру, особливо на спуску при швидкості 70. Я б радив для вітряної погоди мати запасне колесо з трохи меншим профілем.
Кермування дуже точне, навіть різкувате. Взагалі весь велосипед відчувається нервово-веселим, на ньому хочеться притопити, але повівшись на такий його холеричний характер можна доволі швидко вловити втому і втратити необхідний для важливого ривка запас свіжості.
Зрозуміло, що вперше сівши на Реакто, я почав порівнювати відчуття з іншим тестовим аерошосером — Giant Propel. І мушу сказати, що це велосипеди з кардинально різними характерами. В Пропелі відчувається плавність, потужність і якась внутрішня сила та впевненість, як у тому анектоді про «методично спускаємось і покриваємо усе стадо«. Реакто значно більш різкий, трохи нервовий, але при цьому швидкий і з миттєвим розгоном. Треба дивись на темперамент райдера, його настрій під кожен заїзд і комбінувати з велосипедом. Характер Propel мені трохи ближчий, але я при першій нагоді я хочу провести їм очну ставку і розібратись хто ж швидше.
Діапазон цін на Merida Reacto | Діапазон цін на Merida Scultura | Каталог велосипедів Merida
В якості бонусу — відео від Козака!
Комменты Facebook
Disqus (0)