Bike in City

Merida Silex+ 6000. Нова грейвел-конфігурація 2020 року

Merida Silex, що був анонсований на початку 2018 року — став успішною спробою тайванського мега-виробника у сегменті універсальних грейвел велосипедів. Модель доступна як в алюмінієвому, так і карбоновому варіантах, а нова версія 2020 року також має комплектацію з колесами 650b. Цей велосипед продовжує шлях, який компанія започаткувала кілька років тому: Cyclingtips отримали шанс протестувати новий Merida Silex+ 6000 — карбонову версію з колесами 650b та порівняли його з іншою моделлю, алюмінієвим Silex 700, що оснащений колесами 700с.
Переклад статті Дейва Рома з Cyclingtips.com. Фото: Дейв Ром (Dave Rome)

‘Silex — гравійний велосипед, що відкритий абсолютно до будь-яких пригод. Його можна використовувати для ком’ютингу, байкпакінгу, дослідження гравійних маршрутів — це справжня універсальна машина для подорожей. Одразу стає ясно, чому він має розслаблену та більш вертикальну посадку — в пріоритеті стоїть комфорт під час поїздки.

Що з себе представляє лінійка Silex

Merida Silex — одна із найбільш доступних та привабливих у сегменті грейвел байків. Цифрова назва у модельному ряді вказує на те, яку раму має велосипед: “тисячники” (напр. 6000 та 8000) — карбонову, а “сотники” (200, 400, 700) — алюмінієву.

Обидва варіанти оснащені карбоновою вилкою з вагою 520 г та мають 12 мм вісь. 

Silex має досить помітний нахил верхньої труби та високий рульовий стакан, що робить вашу посадку досить вертикальною. Алюмінієві рами виготовляються з використанням технології гідроформінгу, а карбонова версія отримала ще більш карколомні та незвичні форми труб.

Merida Silex 2020
Технологія охолодження гальм від Merida (у випадку Silex — тільки ззаду) допомагає розсіювати тепло від каліпера та гальмівного диску.

В наявності гальма з кріпленням під стандарт flat-mount та колеса з осями 12 мм в обох варіантах, але карбоновий велосипед також отримав алюмінієвий радіатор для охолодження гальм потоком повітря, розташований на задньому пері. Також карбонова рама має більший кліренс для покришок — Merida вказує максимальну ширину гуми у 42 мм при колесах 700c та 50 мм на 650b.  Для порівняння, алюмінієва версія обмежена максимальною шириною у 42 мм в обох варіантах.

Діаметр підсідельного штира становить 30.9 мм, тож у вас є можливість встановлення дроппера (телескопічного підсиділа). Приємна опція, але скоріш за все, з цим будуть гратися лише одиниці. Карбонова та алюмінієва рами мають каретки стандарту «press-fit»: BB386 та BB86 відповідно.

Merida Silex 2020
Кріплення розміщені всюди — навіть на вилці, з обох сторін.

Перевезення та транспортування вантажів не становить жодних проблем для Silex — в наявності кріплення для багажника та крил (як передніх, так і задніх), але їх встановлення тягне за собою обмеження у максимальній ширині покришки — вона зменшиться до 35 мм. Також присутні три точки для встановлення фляготримачів на рамі (карбонова рама має три болти на нижній трубі, для варіативності розміщення фляги). Карбонова вилка має кріплення з двох сторін, де можна розмістити будь-які додаткові аксесуари чи сумки.

Пряма посадка

Merida стверджує, що геометрія Silex створювалася з огляду на гірські велосипеди — іншими словами, посадка на ньому є більш вертикальною у порівнянні з іншими грейвелами, які мають більш “дорожній” напрям. У всіх п’яти розмірах рам Silex має одну й ту саму геометрію: кут рульової труби 71 градус, кут підсідельної у 74 та виліт вилки у 45 мм — що надає 70 мм трейлу з колесами 650BХ45 чи 74 мм у варіанті з 700х38мм.

Параметр “річ” (вертикальна відстань від центру рульової труби до каретки) має досить велику цифру — для прикладу, рама розміру М має показник у 400 мм, в той час як у конкурентів цей параметр наближається до 380 мм. Такі цифри дозволяють встановити короткий, 80 мм винос у всіх варіантах розмірів рам, що додає спритності у керуванні.

Merida Silex 2020
Висока рульова труба підійде не для всіх, але більшість оцінить можливості вертикальної посадки без необхідності використовувати купу проставочних кілець під кермом.

Поїздка на Silex+ 6000

У 2020 році, Silex+ 6000 з колесами 650B у стоковій комплектації націлений  на більш “гравійне” використання (у порівнянні з минулими моделями Silex на 28″ колесах) — у багатьох випадках так і є, але, як то кажуть — “є один нюанс”.

Merida Silex 2020

Поєднання прямого підсідельного штира та кута підсідельної труби у 74 градуси зміщує вас у положення, що схоже на посадку на звичайному кантрійному велосипеді. У поєднанні з високим рульовим стаканом виходить незвично висока посадка — навіть тоді, коли винос був опущений максимально низько. І все ще залишалося відчуття, що це достатньо високо.

Silex дуже спритно керується. Він був створений для коліс 700с, і Merida зробила його трохи жвавішим, просто змінивши їх на 650b. Ще додайте сюди короткий винос довжиною у 80 мм, кермо, що трохи розширюється в сторони — і ви отримаєте дуже спритний велосипед, що жваво керується і не витрачає багато часу на долання вузьких трейлів. Я швидко звик до цього і невдовзі вже легко маневрував на вузьких сінглтреках.

Коротка та вертикальна посадка на складних спусках відчувається зручніше, що у поєднанні з короткими (430 мм) пір’ями дозволяє як вчасно підняти переднє колесо, так і змістити вагу назад, коли рельєф потребує цього. Ті, хто регулярно відчувають себе занадто “розтягнутим” по рамі на спусках, помітять різницю. 

Втім, малі колеса також трохи “занизили” можливості Silex — я та мій колега відчували що педаль іноді торкається землі/каміння при поїздках на досить простих сінглтреках. Оскільки кареточний вузол занижений на 75 мм, стає зрозуміло, що менші колеса роблять його трішки нижчим, ніж необхідно.

Merida Silex 2020
Інтегрований затискач підсідельного штира регулюється за допомогою шестигранного ключа, який захований у ручці задньої вісі.

З безкамерними покришками Kenda Flintridge 45c, поїздка відчувається більш «приземленою», але не такою плавною, як я очікував. В той час, як багато останніх моделей гравійних велосипедів для збільшення комфорту перейшли на підсидільні штирі D-подібної форми, круглий підсиділ Merida 30.9мм не сильно поглинає вібрації.

Установка безкамерних покришок та зниження тиску в них допомагає впоратись з цим, але стовідсоткової “м’якості” ви не отримаєте. Все вищеперелічене може і звучить не дуже позитивно, але все зовсім непогано. Спритність у керуванні дозволить вам легко управлятися з велосипедом навіть тоді, коли ви завантажите на нього півмагазина з туристичним спорядженням, а занижений кареточний вузол також дозволяє краще розподілити навантаження. Загалом, Silex+ 6000 — дивовижна пропозиція за свої гроші. Це карбоновий велосипед з компонентами SRAM Force 1 HRD.

Трансмісія 1х з касетою 11-41 і передньою зіркою на 38 зубів, добре підходить для бездоріжжя та стане у пригоді при перевезенні вантажу. Втім, якщо ви хочете ганяти по шосе, то можливостей такого діапазону може буде недостатньо. Такий компроміс стосується лише трансмісій 1х, тож вибір касети залишається  за вами — вам доведеться обирати між можливістю закрутити у крутий підйом не заламуючи передачу, чи їхати швидше за вітер на асфальті.

Merida Silex 2020

Гідравлічні гальма SRAM чудово добре себе показали — цей  групсет вже давно зарекомендував себе з кращої сторони. Колеса виробництва Merida (власного, до речі) виявилися досить надійними: вони на промислових підшипниках, мають 32 батовані шприхи та внутрішній діаметр у 19 мм. Приємна новина: вони безкамерні, при чому одразу з коробки! Інші компоненти не відстають від коліс: підібрані відповідно до потреб Merida та чудово виконують свою роботу. Вага Silex 6000+ у розмірі М становить 8.9 кг без педалей.

Поїздка на Silex 700

Merida Silex 2020

Попри геометрію, що майже нічим не відрізняється від карбонової моделі, перехід від карбону з колесами 650B на алюміній та колеса 700с з покришками Maxxis Rambler 38мм одразу виявив певні відмінності — у мене одразу з’явилося бажання ще трохи зменшити тиск у колесах. Широка покришка чудово чіпляється за поверхню, але ті нерівності, що вона не зможе “поглинути”, у повній мірі будуть передаватися через раму.  

Звісно, безкамерні покришки, товща обмотка керма, та зміна сідла допомогли трохи підвищити комфорт від поїздки, але ви нічого не зможете зробити з достатньо жорсткою рамою та підсиділом. 

Merida Silex 2020

З колесами більшого розміру, Silex потрапляє у свою стихію. На високих швидкостях я відчував, що можу трохи розслабитися, а більша висота над землею означає, що я більше не буду чіпляти каміння педалями. Хоч поїздка й виявилася “трясучою”, не слід недооцінювати цей велосипед. Новий групсет Shimano GRX810 працює чудово, і його можна описати як “Ultegra R8000 для гравійних доріг”. Дуали мають нову ергономічну форму, і з верхнього хвату тепер легше гальмувати та дозувати зусилля на ручку. Задній перемикач схожий на Ultegra RX та чітко і надійно виконує свою роботу, а касета 11-34 має достатній діапазон як для подолання крутих та слизьких підйомів, так і для підтримання високої швидкості на дорозі. Вага алюмінієвого Silex 700 становить 9.8 кг 

Sіlex — велосипед не для тих, хто шукає справжній гоночний болід. Натомість, Merida створила модель Silex для велосипедистів, які хочуть отримати надійний та безпроблемний байк з вертикальною посадкою та полюбляють постійно шукати нові місця для поїздок, не втрачаючи можливості з’їхати з асфальту на бездоріжжя.

 

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Єгор Струль

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: