Merida Silex, що був анонсований на початку 2018 року — став успішною спробою тайванського мега-виробника у сегменті універсальних грейвел велосипедів. Модель доступна як в алюмінієвому, так і карбоновому варіантах, а нова версія 2020 року також має комплектацію з колесами 650b. Цей велосипед продовжує шлях, який компанія започаткувала кілька років тому: Cyclingtips отримали шанс протестувати новий Merida Silex+ 6000 — карбонову версію з колесами 650b та порівняли його з іншою моделлю, алюмінієвим Silex 700, що оснащений колесами 700с.
Переклад статті Дейва Рома з Cyclingtips.com. Фото: Дейв Ром (Dave Rome)
‘Silex — гравійний велосипед, що відкритий абсолютно до будь-яких пригод. Його можна використовувати для ком’ютингу, байкпакінгу, дослідження гравійних маршрутів — це справжня універсальна машина для подорожей. Одразу стає ясно, чому він має розслаблену та більш вертикальну посадку — в пріоритеті стоїть комфорт під час поїздки.
Що з себе представляє лінійка Silex
Merida Silex — одна із найбільш доступних та привабливих у сегменті грейвел байків. Цифрова назва у модельному ряді вказує на те, яку раму має велосипед: “тисячники” (напр. 6000 та 8000) — карбонову, а “сотники” (200, 400, 700) — алюмінієву.
Обидва варіанти оснащені карбоновою вилкою з вагою 520 г та мають 12 мм вісь.
Silex має досить помітний нахил верхньої труби та високий рульовий стакан, що робить вашу посадку досить вертикальною. Алюмінієві рами виготовляються з використанням технології гідроформінгу, а карбонова версія отримала ще більш карколомні та незвичні форми труб.
В наявності гальма з кріпленням під стандарт flat-mount та колеса з осями 12 мм в обох варіантах, але карбоновий велосипед також отримав алюмінієвий радіатор для охолодження гальм потоком повітря, розташований на задньому пері. Також карбонова рама має більший кліренс для покришок — Merida вказує максимальну ширину гуми у 42 мм при колесах 700c та 50 мм на 650b. Для порівняння, алюмінієва версія обмежена максимальною шириною у 42 мм в обох варіантах.
Діаметр підсідельного штира становить 30.9 мм, тож у вас є можливість встановлення дроппера (телескопічного підсиділа). Приємна опція, але скоріш за все, з цим будуть гратися лише одиниці. Карбонова та алюмінієва рами мають каретки стандарту «press-fit»: BB386 та BB86 відповідно.
Перевезення та транспортування вантажів не становить жодних проблем для Silex — в наявності кріплення для багажника та крил (як передніх, так і задніх), але їх встановлення тягне за собою обмеження у максимальній ширині покришки — вона зменшиться до 35 мм. Також присутні три точки для встановлення фляготримачів на рамі (карбонова рама має три болти на нижній трубі, для варіативності розміщення фляги). Карбонова вилка має кріплення з двох сторін, де можна розмістити будь-які додаткові аксесуари чи сумки.
Пряма посадка
Merida стверджує, що геометрія Silex створювалася з огляду на гірські велосипеди — іншими словами, посадка на ньому є більш вертикальною у порівнянні з іншими грейвелами, які мають більш “дорожній” напрям. У всіх п’яти розмірах рам Silex має одну й ту саму геометрію: кут рульової труби 71 градус, кут підсідельної у 74 та виліт вилки у 45 мм — що надає 70 мм трейлу з колесами 650BХ45 чи 74 мм у варіанті з 700х38мм.
Параметр “річ” (вертикальна відстань від центру рульової труби до каретки) має досить велику цифру — для прикладу, рама розміру М має показник у 400 мм, в той час як у конкурентів цей параметр наближається до 380 мм. Такі цифри дозволяють встановити короткий, 80 мм винос у всіх варіантах розмірів рам, що додає спритності у керуванні.
У 2020 році, Silex+ 6000 з колесами 650B у стоковій комплектації націлений на більш “гравійне” використання (у порівнянні з минулими моделями Silex на 28″ колесах) — у багатьох випадках так і є, але, як то кажуть — “є один нюанс”.
Поєднання прямого підсідельного штира та кута підсідельної труби у 74 градуси зміщує вас у положення, що схоже на посадку на звичайному кантрійному велосипеді. У поєднанні з високим рульовим стаканом виходить незвично висока посадка — навіть тоді, коли винос був опущений максимально низько. І все ще залишалося відчуття, що це достатньо високо.
Silex дуже спритно керується. Він був створений для коліс 700с, і Merida зробила його трохи жвавішим, просто змінивши їх на 650b. Ще додайте сюди короткий винос довжиною у 80 мм, кермо, що трохи розширюється в сторони — і ви отримаєте дуже спритний велосипед, що жваво керується і не витрачає багато часу на долання вузьких трейлів. Я швидко звик до цього і невдовзі вже легко маневрував на вузьких сінглтреках.
Коротка та вертикальна посадка на складних спусках відчувається зручніше, що у поєднанні з короткими (430 мм) пір’ями дозволяє як вчасно підняти переднє колесо, так і змістити вагу назад, коли рельєф потребує цього. Ті, хто регулярно відчувають себе занадто “розтягнутим” по рамі на спусках, помітять різницю.
Втім, малі колеса також трохи “занизили” можливості Silex — я та мій колега відчували що педаль іноді торкається землі/каміння при поїздках на досить простих сінглтреках. Оскільки кареточний вузол занижений на 75 мм, стає зрозуміло, що менші колеса роблять його трішки нижчим, ніж необхідно.
З безкамерними покришками Kenda Flintridge 45c, поїздка відчувається більш «приземленою», але не такою плавною, як я очікував. В той час, як багато останніх моделей гравійних велосипедів для збільшення комфорту перейшли на підсидільні штирі D-подібної форми, круглий підсиділ Merida 30.9мм не сильно поглинає вібрації.
Установка безкамерних покришок та зниження тиску в них допомагає впоратись з цим, але стовідсоткової “м’якості” ви не отримаєте. Все вищеперелічене може і звучить не дуже позитивно, але все зовсім непогано. Спритність у керуванні дозволить вам легко управлятися з велосипедом навіть тоді, коли ви завантажите на нього півмагазина з туристичним спорядженням, а занижений кареточний вузол також дозволяє краще розподілити навантаження. Загалом, Silex+ 6000 — дивовижна пропозиція за свої гроші. Це карбоновий велосипед з компонентами SRAM Force 1 HRD.
Трансмісія 1х з касетою 11-41 і передньою зіркою на 38 зубів, добре підходить для бездоріжжя та стане у пригоді при перевезенні вантажу. Втім, якщо ви хочете ганяти по шосе, то можливостей такого діапазону може буде недостатньо. Такий компроміс стосується лише трансмісій 1х, тож вибір касети залишається за вами — вам доведеться обирати між можливістю закрутити у крутий підйом не заламуючи передачу, чи їхати швидше за вітер на асфальті.
Гідравлічні гальма SRAM чудово добре себе показали — цей групсет вже давно зарекомендував себе з кращої сторони. Колеса виробництва Merida (власного, до речі) виявилися досить надійними: вони на промислових підшипниках, мають 32 батовані шприхи та внутрішній діаметр у 19 мм. Приємна новина: вони безкамерні, при чому одразу з коробки! Інші компоненти не відстають від коліс: підібрані відповідно до потреб Merida та чудово виконують свою роботу. Вага Silex 6000+ у розмірі М становить 8.9 кг без педалей.
Поїздка на Silex 700
Попри геометрію, що майже нічим не відрізняється від карбонової моделі, перехід від карбону з колесами 650B на алюміній та колеса 700с з покришками Maxxis Rambler 38мм одразу виявив певні відмінності — у мене одразу з’явилося бажання ще трохи зменшити тиск у колесах. Широка покришка чудово чіпляється за поверхню, але ті нерівності, що вона не зможе “поглинути”, у повній мірі будуть передаватися через раму.
Звісно, безкамерні покришки, товща обмотка керма, та зміна сідла допомогли трохи підвищити комфорт від поїздки, але ви нічого не зможете зробити з достатньо жорсткою рамою та підсиділом.
З колесами більшого розміру, Silex потрапляє у свою стихію. На високих швидкостях я відчував, що можу трохи розслабитися, а більша висота над землею означає, що я більше не буду чіпляти каміння педалями. Хоч поїздка й виявилася “трясучою”, не слід недооцінювати цей велосипед. Новий групсет Shimano GRX810 працює чудово, і його можна описати як “Ultegra R8000 для гравійних доріг”. Дуали мають нову ергономічну форму, і з верхнього хвату тепер легше гальмувати та дозувати зусилля на ручку. Задній перемикач схожий на Ultegra RX та чітко і надійно виконує свою роботу, а касета 11-34 має достатній діапазон як для подолання крутих та слизьких підйомів, так і для підтримання високої швидкості на дорозі. Вага алюмінієвого Silex 700 становить 9.8 кг
Sіlex — велосипед не для тих, хто шукає справжній гоночний болід. Натомість, Merida створила модель Silex для велосипедистів, які хочуть отримати надійний та безпроблемний байк з вертикальною посадкою та полюбляють постійно шукати нові місця для поїздок, не втрачаючи можливості з’їхати з асфальту на бездоріжжя.
Комменты Facebook
Disqus (0)