Шосейні та дорожні велосипеди дуже швидко еволюціонують, і одне з найбільш істотних нововведень у їх конструкції — це дискові гальма. Багато людей, при виборі велосипеда звертають увагу на наявність у його конструкції дискових гальм — вони непримхливі, та при вчасному обслуговуванні здатні працювати протягом тисяч і тисяч кілометрів. Ті, хто їздять на гірских велосипедах певно вже знайомі з їх конструкцією та процедурою обслуговування — яле якщо ні, ця стаття пояснить деякі моменти, які на перший погляд можуть здаватися необов’язковими. Замість того, щоб розглядати найбільш відомі переваги дискових гальм на шосе, такі як, наприклад: можливість використовувати широкі ободи та покришки для кращого зчеплення з дорогою та більш плавної їзди, менший спротиву коченню та безпека при виїзді на погане дорожнє покриття — цей список охопить всі основні технічні моменти, про які вам необхідно знати. Отож, поїхали!
- ДУЖЕ ВАЖЛИВО пам’ятати про необхідність притерти між собою колодки та ротор. Коли ротори чи колодки нові, важливо приділити їм увагу та притерти їх під час першого виїзду. Це можна досягти завдяки серії контрольованих гальмувань, під час яких частки матеріалу колодок залишаються на роторі, що підвищує тертя. В результаті цього, процес гальмування стане більш потужним, плавним та тихим. У відео нижче показано, як правильно слід робити цю процедуру:
- Використовуйте тільки мильний розчин і воду для очищення дискових гальм. Сильні мийні засоби та знежирювачі (так само як і мастила) — можуть поглинатися поверхнею колодок, що в результаті значно погіршить процес гальмування та стане результатом вищання колодок. Контакт таких матеріалів з колодками незворотно їх зіпсує. Також, не слід торкатися роторів руками, щоб виключити можливість потрапляння мастила чи жиру з ваших рук на робочу поверхню ротора — якщо за цим не слідкувати, то мастило з ротора потрапить на колодки при гальмуванні. Для того, щоб цьому запобігти — використовуйте мильний розчин для миття свого велосипеда і ваші дискові гальма будуть відмінно працювати.
- Гідравлічні гальма автоматично підлаштовуються під час зносу. В той момент, коли колодки гідравлічних гальм зношуються та становляться тоншими, поршні у каліпері висувають колодки трохи далі, компенсуючи знос. Тож, необхідно знати те, що ваші гальмівні ручки мають постійний вплив на колодки, висуваючи їх далі по мірі зносу. Пам’ятайте — якщо ви натиснете на гальмівну ручку в той момент, коли колесо буде зняте — поршні каліперу зсунуть колодки у таке положення, яке вже не буде мати достатньо місця для встановлення ротора. Якщо це трапиться, ви не зможете знову встановити колесо до тих пір, поки вручну не розведете колодки в сторони, звільнивши місце для ротора. Для цих маніпуляцій краще використовувати спеціальну проставку між колодками (вони пластикові, і зазвичай йдуть в комплекті із новими гальмами, або їх можна попросити у веломагазинах чи майстернях — у них зазвичай можна знайти кілька штук), щоб посунути колодки та поршні. Ви також можете використовувати такі проставки під час подорожей тоді, коли колеса зняті — щоб запобігти зближенню колодок, коли гальмівну ручку випадково натиснуть під час транспортування.
- Тип прокладання гідролінії не впливає на якість роботи гальм. Вже минули ті часи, коли внутрішнє прокладання тросів впливало на роботу гальм та змушувало докладати більше зусиль при натисканні на гальмівну ручку.
- Дискові гальма у більшості випадків мають таку саму аеродинаміку, як і обідні гальма. А в деяких випадках — вони навіть виявляються швидшими. Інженери-конструктори тепер інтегрують дискові гальма у більш аеродинамічні рами, які мають менший аеродинамічний опір, ніж обідні гальма. Відомі бренди вже використовують дискові гальма на своїх велосипедах 2018 та 2019 модельного року: як і всі “аеро” технології, вони з часом тільки стануть краще.
- Відомо, що дискові гальма зазвичай важчі, ніж обідні гальма, але це не завжди грає дуже велику роль. Велосипеди великих брендів, оснащені дисковими гальмами, вже відповідають правилам UCI — та відповідають мінімальному ліміту ваги у 6,8 кг для допуску на змагання. Вже інсують унікальні, «кастомні», шосейні велосипеди на дискових гальмах, вага яких становить менше ніж 5.1 кг! Тож використовуйте цю перевагу, катаючись із друзями у горах — під час підйомів та на спусках.
- Прокачка гідравлічних гальм — це процес простіший, ніж уявляє собі більшість людей. Таку процедуру необхідно проводити лише один раз на сезон, як профілактичний захід. У SRAM розробили гальмівні ручки та каліпери, що не мають місць, які могли б вловлювати бульбашки повітря. Ця особливість допомагає прискорити процес прокачки. SRAM також розробив технологію Bleeding Edge™, що спрощує приєднання шприца до каліперу і робить процес швидшим та чистішим ніж у будь-якій іншій гідравлічній гальмівній системі на ринку.
- Нагрів дискових гальм не впливає на тиск у колесах. Під час гальмування виникає тепло, і його необхідно кудись відводити. Певна частина теплової енергії розсіюється у повітрі, але інша — передається до тих місць, де можуть виникнути проблеми. Під час сильного гальмування обідними гальмами, на довгих спусках, частина тепла переходить з гальмівної поверхні ободу до повітря у покришці, тимчасово підвищуючи тиск у них. Перекачані колеса мають менше зчеплення у поворотах та при гальмуванні, чого ви точно не хочете, коли контроль велосипеду — це головний параметр для вас.
- Дискові гальма мають незалежні налаштування положень важелів гальмівних ручок. Ці налаштування доступні у лінійці гальм SRAM RED eTap HRD, що спроектовані на платформі HydroHC. Ви можете налаштувати положення ручки так, як вам найбільше підходить — ви любите, щоб гальма спрацьовували відразу, як ви їх торкнеться? Без проблем. Якщо надаєте перевагу наявності вільного ходу перед початком гальмування — це також можна легко налаштувати.
Комменты Facebook
Disqus (0)