Bike in City

ZIPP 3Zero Moto. Технології мотокросу у світі маунтінбайку.

Так повелося, що Zipp зазвичай асоціюється з голінням ніг, підрахунком грамів та аеродинамікою — але випуск нових, карбонових коліс 3Zero Moto покликаний змінити таке положення речей. У конструкції колеса використовується лише одна стінка, що покликана забезпечити найкраще зчеплення та м’якість (так, вам не здалось, саме м’якість) більшу, ніж у будь якого доступного рішення на ринку.
Переклад статті Mike Kazimer для Pinkbike.com, фото: Roo Fowler & Dan Hearn

Концепт карбонових ободів з однією стінкою з’явився у 2012 році, але через завантаженість іншими проектами, до нього повернулися лише у 2016. Процес розробки був повільним — на шляху до готового продукту, інженери Zipp експерементували з 112 комбінаціями викладки волокна, та шістьма різновидами смоли.

  • Zipp 3Zero Moto Details
  • Напрям використання: трейл/ендуро
  • Карбонове колесо з однією стінкою
  • 32 шприхи, 3-хреста
  • Зовнішня ширина: 37,5 мм, внутрішня — 30 мм
  • Втулка: 4 собачки, 52 точки зачепу
  • Вага: 1910 грамів (29”) / 1825 грамів (27”)
  • Змодельовано та виготовлено: Індіанаполісі, США
    Довічна гарантія
  • Ціна: $1,999 USD, / $700 — тільки обід
  • www.zipp.com

Ці колеса створені для агресивної трейлової їзди, та здатні витримати суворі умови ендуро змагань — Адріен Даіллі (Adrien Dailly) та Джером Клеменц (Jerome Clementz) вже заїжджали на цих колесах на подіум. Zipp стверджують, що ці колеса не призначені для даунхілу чи електробайків. Іншими словами, якщо у вас встановлена двухкоронка чи електродвигун на велосипеді, ці колеса не для вас.

Для встановлення безкамерної покришки, вони одразу оснащені обідною стрічкою та сенсором TyreWiz для контролю тиску.  Додаток TyreWiz надає можливість точно налаштувати необхідний тиск у колесах, а датчик на виносі сповістить зеленим блиманням якщо все в порядку, і червоним, якщо щось не так. Навіть якщо у вас не має під рукою смартфона, діоди все одно будуть сповіщати про необхідність регулювання тиску.

Низький профіль обода робить його надзвичайно легким, але вони насправді не найлегші  — заявлена вага 27,5” вілсету у зборі становить 1825г, а 29” — 1910г. Сам обід важить в межах 535-565 грамів, в залежності від розміру. Ціна вілсету становить $1,999 USD, а обода — $700 USD за одиницю.

Подробиці.

Більшість карбонових ободів для гірських велосипедів мають конструкцію, подібну до алюмінієвих, що не дивно — ця форма вже перевірена часом і використовується з 1930 року. Завдяки такій конструкції, легко створити досить ефективний, жорсткий та міцний обід, але також можливо зробити занадто жорсткий обід, особливо, коли використовується карбонове волокно.

Надихаючись конструкцією ободів, що використовуються у мотоциклах для мотокросу, інженери Zipp розробили таку форму обода, що має можливість “нахилятися” навколо шприх в обидві сторони. Це вже не перший одностінний обід для гірських велосипедів на ринку — Mello Boumeester вже показували свою карбонову версію у 2014 році, але на той момент подібні ободи були рідкістю. У Zipp порівнюють здатність ободу нахилятися з роботою людської щиколотки, що “дозволяє ободу бути гнучким та залишатися паралельним до землі на поворотах, що збільшує зчеплення з поверхнею” — саме так, як це робить щиколотка. Ця властивість захищає покришку від “зміїних укусів” та пошкоджень ободу, як це буває на звичайних, жорстких ободах. По даним Zipp, під час розробки коліс, 37 чоловік проїхали загалом більше 35,000 миль, та “зміїний укус” стався лише у двох випадках.

У конструкції колеса використовується 32 шприхи, що зібрані у три хреста для кращого розподілу навантаження на кожен шприх. Ободи розроблені для використання із втулками стандарту Boost чи SuperBoost — широкий кут кріплення шприх у цих втулок забезпечує додаткову бічну жорсткість.

Втулки ZM1 мають чотири “собачки”, та 52 точки зачепу — це 6,9 градуса оберту шатунів між цими точками. Є варіанти втулок з барабанами під Hyperglide та XD, але  власники Microspline залишилися за бортом — в такому випадку тим, хто користуються трансмісією XTR доведеться придбати ободи 3Zero Moto окремо та зібрати свій власний вілсет.

Тож які переваги мають колеса 3ZeroMoto над звичайним алюмінієвим вілсетом? Zipp стверджує, що колеса здатні витримати удари, які би зруйнували алюмінієвий обід, мають кращу здатність поглинати часті, не потужні удари — саме ті, які призводять до забиття рук.

Враження від поїздки

Я взяв участь у тестовому заїзді, який Zipp провели у містечку Сінтра, Португалія. Там був рельєф подібний до того, що використовувався під час розробки 3Zero Moto. Нам дали спочатку проїхати кілька кіл на одному вілсеті, потім змінили їх на 3Zero Moto wheels, а в кінці — знову поставили перший вілсет. Після кожної заміни ми занотовували свої враження. Модель та тиск покришки залишалися одними і тими ж — щоб різниця була краще помітна.

Я розпочав свій заїзд на карбонових Roval Traverse. Вони жорсткі та досить добре справлялися з усіма перешкодами та рельєфом траси. Якщо коротко — то це непоганий приклад для порівняння з 3Zero Moto. Після кількох кіл, я змінив колеса на 3Zero Moto. Вже на першій половині дистанції стало очевидно, що між ними є суттєва різниця. Колеса від Zipp більш гнучкі, але це не той випадок, коли карбонові колеса відчуваються як алюмінієві — це було геть інше відчуття. Вони мали достатню підтримку на стрімких поворотах та під час приземлень.

Одна з секцій трейлу була ідеально прямою, з цілою купою коріння, що було вкрито пилюкою та піском. Було важко тримати пряму траєкторію, тож хорошою тактикою було просто відпустити гальма, дивитись вперед та міцно триматися за кермо. На колесах Roval, мені потрібно було сильно постаратися, щоб через постійну тряску направити велосипед туди, куди я хотів. На 3Zero Moto все було по іншому — рівень керованості був вищим ніж на Roval і мені було легше направити велосипед на необхідну траекторію.

Змінивши колеса, знову на Roval, різниця стала ще помітнішою. Вони відчувалися більш жорсткими, але не забезпечували необхідного рівня зчеплення та амортизації  як 3Zero Moto. Також на Roval сильніше “забивалися” руки — 3Zero Moto надавали більший рівень комфорту, ніби ви зменшили тиск в покришках з 30psi до 20psi.

Zipp стверджує, що вас здивує здатність цих коліс витримувати удари (у порівнянні з алюмінієм) та зміїні укуси, і я впевнений, що колеса 3Zero Moto забезпечать ефективне зчеплення та комфорт під час керування у досить складних умовах. Зважайте також на те, що ці кілька поїздок не склали повного та остаточного враження — я продовжу накручувати кілометри, щоб перевірити їх стійкість. Також мені стало цікаво, чи зможу я покращити свої результати на відомих мені ділянках завдяки більшому комфорту, та що відбудеться у випадку використання Zipp попереду, та більш жорсткого колеса позаду. 3Zero Moto виглядають дуже цікаво, і кидають виклик мантрі: “жорсткіше — значить краще” яку часто повторюють, порівнюючі карбонові колеса.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Єгор Струль

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: