Це групова гонка зі стартом з ходу після нейтрального кола як у скретчі. Принцип простий — кожні 2 кола, останній гонщик, що перетнув фінішну лінію, вибуває із гонки. Перед початком фінішного кола завжди лунає дзвінок, щоб гонщики орієнтувалися, що їх чекає. Вибування продовжуються, аж поки не залишиться переможець. Коли вкінці залишаються 2 гонщики, вони зазвичай розігрують фініш між собою в стилі парного спринту. Різниця лиш у тому, що на той час вони вже добряче укатані.
У цій гонці завжди легко опинитися заблокованим у пелотоні або в його кінці. Тому тактичні навички і вміння знайти вигідну позицію щоразу перед фінішем, стає чи не найголовнішою якістю для гонщика. Нерідко можна бачити, що гонщик на останніх метрах перед фінішем, набирає розгон у просвіт і вривається у пелотон, залишивши когось зі своїх суперників позаду. Однак така тактика є скоріше актом відчаю, оскільки так можна себе швидко вимотати, а попереду є ще нові проміжні фініші з вибуванням.
Часто на треках з вузьким полотном (наприклад, львівському треку СКА) можна спостерігати змови серед лідерів, які вишиковуються у шеренгу і, тримаючи помірний темп, не дають роверистам позаду обігнати себе. Так вони їдуть аж доки всі решта не відваляться, після чого розігрують між собою останні фініші. На інших, ширших велотреках таке навряд чи спрацює оскільки завжди є більше простору для обгону. На вузькому треку ж треку достатньо лише 4 гонщиків, щоб домовитися між собою і заблокувати решту. Раніше це було реальною проблемою, але як виявилося, правила говорять, що гонщик який їде попереду, завжди повинен дати простір для обгону справа. Сьогодні судді які бачать змову штрафують велосипедистів, нараховуючи штрафні очки до їх рахунку в омніумі, або ж взагалі дискваліфіковують.
Вибування, це одна із найбільш контраверсійних гонок у складі омінуму. Тим не менше, це одна із найбільш динамічних та швидких гонок. Важливо те, що вона є однією із найвидовищніших для гладачів.
Автор — Андрій Шуляр
Комменты Facebook
Disqus (0)