Bike in City
Кубічний Автор

Велосипеди з OLX, або кубічний Автор в вакуумі.

Почалась осінь. А [для мене] це означає дві речі: по-перше, закінчується активний сезон і з’являється час на щось окрім роботи (наприклад, написання статей для БіС). А, по-друге, ті, хто відносно «в темі» починають шукати собі вживані велосипеди для покупки, оскільки зараз попит на велосипеди невисокий і, відповідно, ціни також трохи занижені. І, якщо частина велосипедистів знають, що їм потрібно, і шукають варіанти, які підходять під їхні параметри пошуку, то інша частина (судячи з досвіду попередніх років) за пару тижнів почне писати дописи «допоможіть вибрати», або ж звертатись до знайомих.

Ні, в цьому тексті не буде гайду по вибору вживаного велосипеду. Якби такий гайд і існував, він би був настільки об’ємним, що один погляд на мікроскопічні розміри бігунка смуги прокрутки в браузері відбивав би все бажання читати цей вері-вері-…-вері-лонг-рід. Тож в цьому тексті я розповім про дещо інше — про досвід покупки велосипеду з лох.ua (ой, вибачте, олх.ua) і про те, чому така покупка є дуже стрьомною, якщо ви не розбираєтесь в велосипедах.

Отже, ця історія сталась в травні, коли у всіх працівників веломагазинів настільки велика завантаженість роботою, що не вистачає часу жити. До мене звернувся співробітник з позаминулої роботи і попросив допомогти придбати вживаний велосипед. Я йому чесно сказав, що займатись моніторингом сайтів з вживаними велосипедами не маю часу і запропонував наступний варіант: він скидає мені посилання на те, що йому подобається, ми підбираємо нормальні варіанти і я знаходжу час, щоб поїхати з ним і подивитись декілька велосипедів вживу.

Перші посилання, які він мені скидав — це були карбонові Cannondale на Lefty з ціною 5000-8000 грн. Я йому скинув посилання на подібні нові велосипеди і пояснив, що вони не можуть мати подібну вартість. Далі пішли вже більш адекватні варіанти. І якось він скинув мені посилання на +- адекватний варіант: Cube, трансмісія 3×8, шатуни СанТруп, дискова механіка, вилка RockShox. На жаль, я вже не зможу знайти ті фотографії, які я на той момент отримав. Але, маючи повний зайоб на роботі і не дуже уважно роздивившись фотографії, мені велосипед здався доволі адекватним і я сказав, що потрібно їхати і дивитись вживу. Але при цьому зауважив, що найближчі 2-3 дні я не зможу вирватись.

Сергій, не дочекавшись мене, поїхав його дивитись сам. Він перевірив ті вузли, про які я йому сказав по телефону і, трохи знизивши в процесі торгів ціну, таки придбав велосипед. За декілька днів я його побачив в нашій майстерні velobazar.com

Так виглядає велосипед сьогодні

Отже, перше, що я побачив, це перефарбований велосипед з наклеєними наклейками Cube. і вилку з наклейками RockShox і якимись саморобними топкепами. Оглянув раму і під рульовим стаканом знайшов логотип Author. Отже, представляю вашій увазі Кубічний Автор (ну, або Авторський Куб — кому як більше подобається).

(трохи пізніше в майстерні побував Author Basic і стало абсолютно точно зрозуміло, яка рама у даного «Куба»)

Прототип Cube

Вилка була стрьомно м’якою (людина вагою 70 кг пробивала вилку повністю на стоячому велосипеді) і на вигляд абсолютно не схожою на RockShox. «Вскритіє показало», що це звичайна пружинно-еластомерка (здається, РСТ). Судячи з усього, при розбиранні перед фарбуванням не використовували спеціальний ключ і пооблизували рідні пластикові топкепи. Тому (для збереження товарного вигляду) на вилці були встановлені алюмінієві саморобні топкепи, які мають значно меншу висоту за рідні пластикові. Для того, щоб не клацали пружини, між топкепами і пружинами були вкладені шматки дуже м’якої гуми, яка легко продавлюється пальцями (на фото, на жаль, не потрапили). Вилку було модифіковано на коліні шляхом вирізання проставок з гуми з дуже високою щільністю і запихуванням їх всередину за допомогою трьох людей і такої-то матері. Робота стала трохи більш адекватною (як для пружинно-еластомерної вилки) і вилка в такому вигляді їздить до цього дня. 🙁

типу, Пайк)

Окремим шедевром передпродажного апгрейду даного велосипеду було встановлення дискових гальм на раму, розраховану лише під v-brake. По перше, ротор трохи затирав по перу. Але, коли велосипед потрапив в мої руки, ротор вже витер зайву фарбу і зайвий алюміній з труби нижнього пера, тож все стало нормально 🙂

На рамі було відсутнє кріплення для дискових гальм, тому було просвердлено лівий дропаут і в отворі нарізана різьба.

цього отвору з заводу не було

І з використанням цього різьбового отвору до рами був прикручений саморобний адаптер, який не може похвалитись бодай мінімальною співвісністю. Для того, щоб була можливість хоч якось налаштувати гальма, між цим саморобним адаптером і заводським адаптером IS-PM вкладена стопка шайб (листайте фото).

Мені стало цікаво, наскільки допомогли шайби. Це я вирішив перевірити за допомогою інструменту для торцювання посадочних місць гальм. Як ви можете побачити по зазорам на фото, шайби не дуже допомогли. Додавати ще більшу кількість шайб було стрьомно: і так болти ледве закрутились, а торцювати цей адаптер у мене якось навіть не виникло бажання.

зверніть увагу на зазори

Не зважаючи на цю всю «дічь» задні гальма налаштувати вдалось.

З передніми гальмами все трохи простіше, але ситуація також далека від ідеалу. Людина, яка збирала цей велосипед, мабуть, не мала досвіду ні з якими дисковими гальмами, окрім Avid, тому між адаптером і гальмами були вкладені сферичні шайби. І, відповідно, гальмівні колодки частково виступали за межі гальмівного ротору. На жаль, фото криво стертих колодок з цього велосипеду я не зробив, тому додаю фотографію аналогічної проблеми з іншого велосипеду.

Більше на цьому велосипеді ніякої лажі я не знайшов: практично нові колодки, некатані ланцюг/зірки, майже нові перемикачі.

А тепер висновки:

Висновок №1. Якщо ви не розбираєтесь в велосипедах і вам немає з ким поїхати і подивитись вибраний велосипед вживу, я дуже не раджу купувати вживаний велосипед. Адже красиві фотографії можуть приховувати якийсь дикий корч!

Висновок №2. Я в цьому житті, мабуть, чогось не розумію. Фарбування велосипеду, весь цей «колхоз» і комплектування велосипеду новими (або майже новими) компонентами коштує певних грошей. Я не розумію, який сенс займатись такою фігнею, якщо на цьому немає серйозного заробітку! Може, хтось мені пояснить?

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Діма Сергієнко

Головний технозадрот Велобазар.ком

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: