Bike in City

Велофорум. Епізод 2016. Нова надія.

Про Велофорум 2016

По-факту, Велофорум, це формат щорічної наймасшабнішої конференції по навколовелосипедних питаннях — від волонтерства і меценатства, до комерції і глобальних проектів. Кожного року локація змінюється, торік це захід приймав Кривий Ріг, а у 2016 честь випала Харкову.

Можна виділити два основних напрями тематик — розвиток інфрастуктури+безпека та особисті проекти учасників. Для кращого уявлення про доповідачів та їхні теми варто глянути програму форуму.

Окреме слово варто сказати про самих учасників. Це фанати, у повному розумінні слова. Віддані своїй справі, фахові, з бажанням вчитись та перебирати досвід інших, і, що саме головне — з величезним завзяттям та чітким наміром реалізовувати свої ідеї. Були серед них і студенти, і бізнесмени, і фахові архітектори, але усіх об’єднувала спільна мета.
Трохи про стереотипи. Існує думка, що «так звані велоактивісти» велосипед бачать тільки на картинках. Це не так, практично 100% учасників форуму активно їздять кожного дня, у багатьох накати за рік більші, ніж у нас з Йонасом разом узятих.

Велохарків на власні очі

Я потрапив на форум лише другого дня (робота в п’ятницю не відпускала) і з перших хвилин долучився до велоекскурсії, яку проводили місцеві знаменитості (як виявилось, нашу групу водив сам Михайло Калужинов —  засновник харківського Велодня, батько Харків-Туриста і відомий в Україні гравець у велополо). Про екскурсію місцевий канал зняв сюжет, навіть я потрапив у кадр.

Фото Віталія Сидоренко

Фото Віталія Сидоренко

Екскурсія показала багато проблем Харкова з точки зору велосипедиста. Це і неграмотно спроектовані велодоріжки, відсутність можливості перетнути дорогу, наявність небезпечних перехресть і проблеми з узбіччям.

Проте є і позитивні моменти. Харківські волонтери одними з перших в Україні розробили, знайшли спонсорів, виготовили і встановили цілу мережу автономних велоСТО, за допомогою яких кожен може підкачати колеса чи провести мінімальний ремонт.

Побачили ми і чудовий майданчик для велополо, велотрек і, що найголовніше, проведення форуму додало мотивації місцевій владі і на днях місцеві депутати затвердили концепцію розвитку велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури у м. Харкові (з нею можна ознайомитись ось тут). Та що зміни на краще будуть.

Ключові аспекти

Що ж до самого форуму, пропоную тезово пройтись по основним моментам, які привернули мою увагу, круто реалізовані або залишають бажати кращого.

Дуже. Багато. Іноземців. Серйозно, поляки, німці, чехи, австрійці. І всі так чи інакше пов’язані з потужними велопроектами у себе на батьківщині. Вони привезли з собою вагон власного досвіду і, що найважливіше, розповіді про помилки, яких варто уникати. Головне, що б наші слухачі скористались цією інформацією. Європі ми цікаві, і це дає надію на краще.

 

Окрему подяку заслужила організація форуму. Групування доповідей, підбір лекторів, інформуванні, навігація, харчування, дозвілля учасників, проживання — на жодному з етапів форуму у мене не виникло додаткових питань чи незручностей.

Негативною стороною великої кількості доповідей стало те, що вони були рознесені по різних секціях (хоч і максимально тематично). Цілком логічний крок, інакше форум тривав би тиждень. Але це не дозволило мені послухати мінімум чотирьох цікавих лекторів. І не зрозуміло, чи будуть доступні хоча б презентації виступів, на момент публікації статті головний сайт цієї інформації не містив (UPD: презентації поступово додаються, шукайте ось тут).

Кількість учасників дуже потішила. На основних доповідях вільних місць в залі не було, люди сиділи на підлозі і стояли де тільки була змога. 114 людей, 27 українськийх міст, 6 країн Європи — це рівень!

Відкриттям для мене став формат Печа Куча (на одну доповідь виділяється 20 слайдів по 20 секунд, перемикання автоматичне). Це дозволило доповідачам дуже змістовно і продумано будувати виступ.

Ніякої води, лише важлива інформація. Власне в такому форматі я й презентував наш любий Bike in City. Люди, які сиділи у залі — ви котики, дякую за підтримку! Нашу презентацію можете глянути за посиланням.

DCIM104MEDIA

Стосовно тематики доповідей і представлених проектів, винкла така думка: якщо цим фанатам просто от просто «не заважати», то вже років за 2 у нас буде все офігєнно, правда. Проекти враховують інтереси УСІХ учасників руху (жодного радикалізму чи популізму, все дуже зважено і максимально продумано). Тримаймо кулаки, щоб у них не закінчився ентузіазм, а краще долучайтесь до велоініціатив у своєму місті. Для прикладу, у Києві зараз йде розробка Концепціїрозвитку велоінфрастуктури, ваша допомога буде дуже доречною.

Харків. Я вражений, чесно. Перший мій візит до міста і я закохався у нього. Велика заслуга у цьому місцевих поціновувачів міської культури, які провели нам чудову нічну пішохідну екскурсію андерграунд-Харковом.

DCIM104MEDIA

Мітасов і його творчість, архітектура і жителі будинків, вуличне мистецтво і малюнки Гамлета — все це справляє враження і викликає бажання повертатись знову і знову.

А у результаті?

Три дні потужної інформаційної «накачки», натхнення, ідеї, чудові люди, безліч достойних ініціатив, суспільних проектів і готових бізнес-рішень. І як результат — затвердження Велоконцепції Харкова. Наступного року форум пройде у Миколаєві, і їм треба докласти багато зусиль, щоб перевершити Велофорум 2016. Вірю, що так буде!


Медіа-матеріали:

Гарна нарізка
Відеорепортаж від Громадське.Харків
Стаття і відео від МГ «Об’єктив»
Ще декілька статей: раз, два

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: