Bike in City

Specialized Roubaix. Дорога до майстерні

Місяць назад у нас вийшла детальна стаття про те, як велосипед варто збирати з коробки та на що звертати увагу. І ось, наш тестовий Specialized Roubaix проїхав свої перші 300 кілометрів. Фактично пройшла обкатка. А це означає, що його треба обов’язково показати механіку. Адже за перші декілька сотень, деталі притираються одна до одної, вузли розробляються і щось може розкрутитись та вилізти якась технолажа. Особливо, якщо ці 300 км на ньому катає хтось з вагою у 100 кг.

За цей час сформувався невеликий, але дуже конкретний перелік техпитань:

  • з’явився невеликий люфт в каретці — найголовніше, через що візит став невідкладним
  • нечіткісь перемикання передач
  • не дуже впевнене гальмування

Саме з цим анамнезом ми з Містером Зеленим завітали до Івана Швидко, технічного експерта BikeInCity.

З порогу бачимо гарнюнький новий Шив, схоже, що і у Івана тривають тижні Спеша:)

Ставимо Рубе на стійку та розбираємо.

За статистикою, саме кареточний вузол частіше усього дошкуляє власникам нових велосипедів через те, що механіки при збиранні недотягують чашки і райдери поступово їх розшатують. Запам’ятайте, головною ознакою недотягнутої чашки є противний скрежіт та рипіння при педалюванні. Люфт в нашій каретці таки є, але не зрозуміло що його дає, адже чашки затягнуто нормально.

Демонтуємо шатуни і майстер відмічає дуже круту тему — окрім спеціальної консистентної змазки в каретці є ще додаткова паста на різьбах, яка унеможливлює прикіпання, на нових велосипедах це рідкість. Плюс Спешам.

Знімаємо систему повністю. Огляд підшипників, пильників та чашок не виявляє ніяких проблем. Дивно, але провсіляк випадок ще дотягуємо чашки.

Цікавий факт. Багато хто з виробників взяв нову моду на різьбові каретки+30 вал, поступово відмовляючись від PF30. Причини прості — роздовбати посадкові місця на прес-фіті дуже просто і що потім робити не ясно. А от різьбові понівечити набагато важче.

До речі, система і каретка на Рубе — Praxis Alba 50/34T від компанії Rotor. Система красива, доволі жорстка і прийнятна по вазі. Але! Беремо у руки електронний штангенциркуль.

Діаметр вала 29.97мм.

Три сотих міліметри.

При посадковому розмірі підшипників 30мм. Для порівняння, діаметр вала на шатунах Sram X0 близько 29.994. Відчуваєте різницю у припусках?

Додатково перевіряємо затяжку бонок системи. Бо Роторовські зірки за рахунок тонкого фрезерування мають фірмову особливість — трохи послаблені бонки починають «звучати», майже як недокручені чашки каретки. Це не одного майстра збивало з пантелику 🙂
Але у нашоу випадку все у повному порядку.

Збираємо каретку і ставимо систему. Все протягуємо. Люфт зник і систему стала монолітною. Але пам’ятаючи про розмір валу треба буде постійно слідкувати за цим вузлом. Поки на ясно, як поведе себе у майбутньому, але на момент написання основного огляду стане зрозуміло.

З налаштуванням передач все виявлось просто. Рубе оснащено 105-групою на 11 швидкостей, але касета стоїть просто царська, 11-32. Такий великий діапазон, у поєднанні з 50/34 на системі дозволить комфортно катати навіть Карпати. Але 105-перемикач більше заточений під 11-28, тому з нашим розкладом може виникати певна нечіткість перемикання на маленьких зірочках. Може, але після ретельного налаштування, проїхані 100 км продемонстрували повну відстутність затиків, все стало ідеально перемикатись.

З гальмами теж є нюанси. Перше — це колодки. У стоці стоїть органіка і проста заміна на напівметал суттєво додасть гальмівної потужності. Хоча не факт, що райдеру стандартної ваги наявного зусилля буде замало. А друге — використання «рубашок» тросиків з пружнім каркасом. За рахунок нього навіть після повного контакту колодок з ротором, гальмівна ручка все одно має хід. Встановлення нормальних «рубашок» з повздовжнім каркасом (як на троса перемикання передач) зробило б гальмування чіткішим. Але це вже зачіпки.

У якості бонусу, Іван щільніше затягнув гайки центр-локу на роторах, бо трохи розслабились. З приводу самих роторів є ремарка. Вони на павуках і за рахунок невеликої деформації в місцях кріплення, ротор може грати.

Зверніть увагу на те, як заспицьоване переднє колесо — ліва сторона на 2 хрести, бо саме на неї передається навантаження від гальмування, а права має радіальну структуру, для зменшення ваги. Кул!

У якості фінального штриху, отримали новий кінцевик тросика, у колір ^_^

Ось і все, 20 хвилин у майстерні і тепер обкатаний та оглянутий Рубе готовий до нових незліченних кілометрів доріг!

Бонусом Ваня виправив незначну вісімку на задньому колесі, тепер всі спиці стали на місце, протягнулись і у майбутньому проблем виникати не повинно.

А про те, як він їде, чи достатньо 20 мм ходу Future Shock та чому він головний прендент на титул кращого велосипеда 2017 року будете читати вже у огляді, він не за горами!

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: