Bike in City

Огляд топових велоокулярів Julbo AeroSpeed

Велосипедні окуляри в ходять у «золоту кварту» аксесуарів, які радикально впливають на комфорт та ефективність пересування на велосипеді:

  • шолом
  • сідло
  • окуляри
  • взуття

Невдалий вибір по одному з цих пунктів можуть перетворити поїздку навіть на шикарному велосипеді у страждання і катастрофу.

Завтра вийде матеріал про відмінність топових шоломів від середнього та бюджетного рівня. А сьогодні давайте поговоримо, за що люди платять немалі гроші, обираючи велосипедні окуляри високого левела. На прикладі Julbo AeroSpeed Zeebra Light Red.

На БІС є два матеріали про велосипедні окуляри — загальна стаття з рекомендаціями по вибору та огляд бюджетних моделей від Lynx. І от саме в ключі порівняння Бюджет-Топ і цікаво розібратись з питанням чи потрібні взагалі дорогі окуляри.

Французська компанія Julbo виготовляє окуляри понад 130 років. Починали і зробили собі ім’я на спеціалізованих моделях для альпіністів, підкорювачів гір та усілякого outdoor. Наприклад ось такими Vermont.

За час існування асортимент та сфери інтересів постійно розширювались. Додались гірськолижні маски та шоломи, а останнім трендом став акцент на бігові та велосипедні окуляри. В Україні ексклюзивним дилером Julbo є компанія Висота. І на минулорічну презентацію нової лінійки вони привезли Джульєна Ріолетта — представника компанії, який відповідає за міжнародний маркетинг. Мені випала нагода з ним поспілкуватись, тож частина сказаного в статті буде фактично прямою мовою пана Джульєна.

Говорячи про першу відмінність Julbo від середнього та бюджетного класів, слід сказати про матеріал, з якого французи виготовляють лінзи — недешевий передовий полімер NXT.

То не подряпини, якщо що, а хєрово протерті окуляри 🙁 Помітив вже на постобробці…

НХТ робиться з матеріалу TRIVEX і першочергово був розроблений як куленепробивний матеріал з досконалими оптичними властивостями. І зараз активно використовується для виготовлення лобовух гелікоптерів, візорів мотошоломів та захисних тактичних масок. Наприклад NXT лінза може витримати 7-мм кулю на швидкості 165 км/год.

Він комбінує властивості полімерів та мінерального скла. Оптична якість мінералки, кристально чисте зображення, висока міцність та стійкість до пошкоджень, максимально легка лінза. Цікаво, що формується NXT при нижчих температурах, ніж стандартні полікарбонати, тож має менше внутрішніх механічних напружень. Він міцніше, легше і оптично краще за полікарбонат. Лінзу лайтовіше на сучасному етапі розвитку технологій зробити практично неможливо (Aerospee важать 27 грамів). Але мінусом NXT є те, що він суттєво дорожче за PC-лінзи.

Хроматичних аберацій NXT продукує у 1.5 рази менше ніж полікарбонат, а значить зображення лишається кристально чистим. Бонусом йде нечутливість NXT до розчинників, наприклад ацетону. Але ні, це не означає, що я рекомендую протирати окуляри змивкою для нігтів:)

При цьому фотохром і забарвлення лінзи вплавлені у самий матеріал, ніяких плівок та зовнішніх покриттів. Антифог теж є частиною матеріалу лінзи. На відміну від традиційних нанесень, він не злізає з окулярів при 3-4 протиранні.

До речі про сам фотохром. Це та основоположна ознака, яка сильно виділяє Julbo над когортою конкурентів. Усі топові велосипедні джульбачки оснащені лінзами Zeebra та Zeebra Light. Перша має категорію затемнення 2-4, а Лайт більш зручний діапазон 1-3, який значно краще підходить для веловикористання. 4 категорія пропускає так мало світла, що наполегливо не рекомендується до використання за кермом авто і на високих швидкостях.

Які переваги фотохрому Julbo над традиційними лінзами можна виділити:

  • Швидкість реакції, бо умови постійно змінюються і я вже награвся в схеми «заїзжаємо у тунель і швидко знімаємо окуляри» або «виїзжаємо на сонце і сліпнемо нафіг»
  • Повне затемнення від 1 до 3 відбувається десь за 25-30 секунд (але зменшення пропускання світла на 1 пункт відбувається практично миттєво), просвітлення триває трохи довше
  • Практичність, бо не потрібно таскати з собою змінні лінзи
  • Заміна лінзи не проста штука, навіть з усіма технічними наворотами, тут фотохром виграє однозначно
  • Легка лінза з підвищеним контрастом
  • Висока оптична якість
  • Пожиттєва гарантія (!!!) на покриття завдяки використаним матеріалам

А ще врахуйте, що на сезон 2019 французи показали нову лінзу Reactive з індексом 0-3, яка у стандартному стані взагалі прозора!

Активується фотохром ультрафіолетом. З цього випливають певні нюанси. Наприклад, якщо ви їдете за кермом, то лобове скло добре відсікає УФ-проміння і окуляри не затемняються настільки, як ви б хотіли. Також іноді трапляються курйози, коли у певних умовах світло падає на частину лінзи і відповідно затемнюється лише невеликий шматок 🙂 Але ці нюанси не впливають на загальний захват від того, що у процесі катання на велосипеді оточуючий світ завжди на правильному рівні яскравості. В одних і тих же окулярах я зручно катався вночі та при яскравому сонці на Тенеріфе! Це настільки безцінно, що одягаючи не фотохроми мені тупо некомфортно. Я не очікував такого результату, чесно.

Погляньте, як Zeebra Light реагує на дію УФ-ліхтарика 🙂

Але є ще одне але. Окуляри ДУЖЕ КРУТО відсікають ультрафіолет. Ну прям сильно-сильно 🙂 А ще доволі щільно прилягають до обличчя. Ну ви розумієте який наслідок це має? Після хорошої денної покатухи ви стаєте схожі на панду і треба думати як вирівнювати оту чітку лінію засмаги. Але хай краще так, ніж УФ буде вас в очі жарити.

Олеофобне покриття дозволяє легше позбуватись відбитків пальців, бруду і легко здувати воду навіть потоком зустрічного повітря. Працює чудово навіть через 2 роки експлуатації. Після потрапляння води можна просто дмухнути і зкинути краплі з окулярів. Так само і під дощем, якщо є трохи зустрічного повітря, то краплини довго не затримуються.

Також за 2 роки на окулярах практично немає подряпин і ушкоджень. Так, я в плані догляду за оптикою трохи маньяк, але все ж таки за цей час вони ловили і камінці на пристойній швидкості, і хрущів, і один раз я на них сів. Проте це ніяк не відобразилось на їх зовнішньому вигляді. Однією з причин цього є ще наявність зручного кейсу з жорсткими вставками, який оберігає окуляри під час транспортування у валізі.

Окремий респект варто виловити двом речам — вентиляції та антифогу.

Конструкція оправи зі спеціальними повітряними каналами та форма самої лінзи дозволяє повітрю вільно циркулювати за візором, але не створюючи неприємного «сіфону». І це чудово працює як при повільному пересуванні, так і на високій швидкості, наприклад на спусках. Доречі на них окуляри тримаються міцно і не показують схильності до здування, надійно оберігаючи очі від потоку зустрічного повітря.

Саме антифог покриття тут дуже хитре, воно вплавлене у саму лінзу. Це значить, що ви його чорта з два зітрете мікрофіброю. Окуляри не пітніють навіть при русі в підйом під дощем у +10, це показник. Та більше, навіть при зупинці у вогких і холодних умовах дивитись через них комфортно. Проте при тривалій експлуатації ви можете трохи знизити ефективність антифогу просто заляпавши його потом і жирними руками. Вирішується справа просто — окуляри промиваються у теплій воді з маленьким додаванням звичайного мила, полощуться та просушуються фікрофіброю і, вуаля, маєте повністю відновлене покриття. Це якась лядська магія, чесно.

Окремо хотів би відмітити посадку на голові. Aerospeed це чисто шосейна модель з довгими дужками, тому під мтб-шоломи глибокої посадки можуть не сісти, треба міряти. За рахунок гнучкого упору для носа, їх можна зручно підлаштувати. Є ще одна фішка — амортизаційні бампери, які знижують тиск на вуха і компенсують тряску. Але на моїх окулярах за 2 роки вони трохи розтягнулись і перестали виконувати свою функцію. Не страшно, але можна записати в мінуси.

Проте основний шок — коли ти їх вперше одягаєш після бюджетних. Складається враження, що увімкнули 4к і накрутили HDR. В перші хвилини аж незвично від різкості відображення. Одягати після цього окуляри початкового рівня фізично дискомфортно…

Взагалі, за ці 2 роки я перестав уявляти виїзди без них. Часто використовую за кермом, бо за рахунок тону лінзи вони круто додають контрасту і краще виділяють об’єкти на дорозі, особливо у сутінках. Але дуже цікаво ще спробувати нову Reactive лінзу, з рейтом 0-3 це повинна бути взагалі ультимативна тема.

Штука, яку я не спробував на собі — RX Trem. Вона доступна для усіх моделей з роздільним візором. По ній Julbo надає можливість виготовлення лінз з необхідними саме вам діоптріями — більше ніяких незручних коригуючих вставок! Але для окулярів з цільним візором поки така штука неможлива технічно. Тож я перейшов на використання контактних лінз і взагалі не шкодую. Доречі теж про це підготую матеріал, там є нюанси.

Тож який висновок можна зробити про окуляри Julbo? Найпрогресивніший матеріал (NXT), досконала оптична якість, точність підгонки, антифог, сервіс і стриманий французький дизайн. З усім цим Julbo почуває себе добре на висококонкурентному ринку велоокулярів, а сильних суперників вистачає, наприклад ті ж Oakley.

Купити Julbo AeroSpeed можна у VeloBazar (в залежності від типу лінзи ціни варіюються): 2700 — 5022 грн


Трохи більше інформації про матеріали лінз, способи виготовлення та технології Julbo

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: