Bike in City

Ergon-оміка: велосипед та велосипедист як одне ціле

Велосипед — один з небагатьох типів фізичної активності, при якому різні частини тіла взаємодіють з різними компонентами велосипеда та утворюють єдиний механізм. Навіть незначні зміни мають вплив на організм та ефективність педалювання. Тому велосипед повинен підходити вашому тілу — і саме тут на допомогу приходять спеціалісти німецького бренду Ergon, що багато років детально досліджують вплив компонентів та посадки на комфорт велосипедиста під час поїздки.

З чого складається ергономіка?

Підтримка 

При створенні дизайну та форми компонентів враховується форма тіла, що допомагає розподілити навантаження та уникнути неприємних точок тиску та пов’язаного з ними дискомфорту.

Комфорт

Фізіологічна адаптація ергономічних компонентів для вашого тіла робить їх надзвичайно зручними та комфортними у використанні.

Оптимізація

Положення ваших суглобів, діапазон рухів та посадка — все це можна оптимізувати для додаткового комфорту. Незбалансованість посадки, та біль яка виникає при цьому — все це можна виправити або запобігти

Контроль

Різні матеріали зі специфічними властивостями дозволяють оптимізувати точки контакту з велосипедом та покращити контроль над керуванням.

Ергономіка сидіння

Точка контакту із сідлом
Під час поїздки на велосипеді, більша частина ваги вашого тіла знаходиться на відносно малій поверхні сідла. Зона вашого тіла, яка контактує з сідлом — одна з найбільш чутливих частин організму. Тому часто виникають ситуації, що призводять до дискомфорту, відчуття оніміння та інших проблем із сідлом під час поїздок на велосипеді.

Чому  виникають проблеми із сідлом під час поїздки?
На сідницях знаходиться чутлива до тиску промежина та область геніталій. Якщо вага велосипедиста не розподіляється рівномірно, виникають точки тиску, які можуть призвести до посилення симптомів — нерви стискаються між тазом та сідлом, що призводить до оніміння і дискомфорту. Особливо це стосується сідничного нерву, який складається з павутини багатьох нервів.

Що зробити, щоб уникнути болю від сідла?
Для зручного та правильного розподілення ваги вашого тіла на сідлі, слід брати до уваги ширину ваших сідничних кісток та нахил вашого торсу. Не менш важливим є правильна ширина сідла, щоб ви мали достатню поверхню для розподілу ваги, а стегно вільно оберталося. В області промежини та статевих органів не повинно бути сильного тиску, щоб не защемлювалися нерви та кровоносні судини. Спеціальний виріз або заглиблення в центрі сідла створені як раз для цієї задачі, та допомагають розподілити тиск з чутливих точок.

Топографічна анатомія
Nervus pudendus (сідничний нерв) — це нерв, який бере початок від крижового сплетіння. Він розгалужується на менші нерви в області промежини та статевих органів. Рівна поверхня сидіння дає можливість знайти зручне положення для сидіння без точок тиску.

Illustration der Nervenbahnen, die am Beckenknochen entlang laufen.

Жіноча анатомія
Краща мобільність та гнучкість: жінки значно гнучкіші  в тазовій зоні, на відміну від чоловіків. Ось чому, сидячи на сідлі, їхній таз часто нахиляється вперед. Низький лобковий симфіз: У жінок відстань між сідничними кістками та лобковим симфізом (передній хрящ, що з’єднує дві половини тазу) на 25% менша, ніж у чоловіків.
   
Чоловіча анатомія:  
Нахил тазу: порівняно з жіночим, чоловічий таз не такий гнучкий, тобто вони сидять у сідлі більш вертикально, та більше навантажують тазові кістки. Це дозволяє зробити перехідну зону між передньою та задньою частинами сідла вужчою (так звана Y-подібна форма), що надає більше місця для комфортного педалювання. Кут лобкової кістки: на відміну від жінок, у чоловіків лобкові лопатки розташовані під набагато меншим кутом, а тазовий симфіз розташований значно вище.

Чутлива нервова система та зони м’яких тканин

У жінок, лобковий симфіз розташований на 25% нижче, ніж у чоловіків, а кут лобкових кісток загалом ширший. Крім того, під час сидіння в сідлі рухливість жінок вища, оскільки їх таз часто повертається далі вперед. Це може створити високий тиск в області статевих органів. У чоловіків оніміння при їзді на велосипеді найчастіше виникає через підвищений тиск в чутливій області промежини. Статеві органи зазвичай не є причиною дискомфорту, тому що вони можуть вільно рухатися і, як правило, не стискаються кістковими структурами.

Рішення: Поверхні, створені з урахуванням анатомії, що запобігають онімінню та болю.

Жіноча лінійка сідел Ergon: завдяки спеціальному вирізу, розташованому у передній частині сідла, та широким крилам сідла (V-подібна форма), тиск ефективно розподіляється та перенаправляється у зону тазових кісток. 
Чоловіча лінійка сідел Ergon: Комфорт залежить від оптимального розподілу тиску. Задача чоловічого сідла полягає в тому, щоб прибрати тиск з області промежини та передавати навантаження на кістки тазу і частини лобкової дуги. Саме це робить канал в центрі нової лінійки сідел для чоловіків Ergon

Динаміка сидіння

Велосипедний спорт — не статична дисципліна. Тіло природним чином намагається протидіяти тиску, який виникає, завдяки незначним змінам положення тіла на сідлі. На підйомі ви інтуїтивно зсуваєтесь на передній край сідла, щоб змістити центр ваги тіла вперед, а на спуску — все відбувається навпаки.

Сідла Ergon призначені для динамічної їзди та постійної зміни положення тіла. Зона, на який ви сидите, розроблена таким чином, що вона не має рельєфної поверхні та має анатомічну форму — це дозволяє вам обирати будь-яке положення, яке буде вам комфортним.

Ergon має окремий додаток на своєму сайті, яка допоможе вам визначитися, сідло якого розміру вам потрібно: вам просто слід обрати дисципліну (тип їзди, якому ви надаєте перевагу), частоту поїздок, вік, стать та ширину тазових кісток. А для тих, хто хоче отримати максимум точності, існує спеціальний вимірювальний стенд-стілець, який автоматично визначить ширину кісток та значно спростить підбір необхідного розміру сідла.

Мапа магазинів, де доступна така опція, ви можете знайти за посиланням на офіційний сайт Ergon в розділі «пошук дилера» — в таблиці магазини, де є вимірювальний стенд відмічено галочкою.

Повний асортимент сідел для всіх видів велосипедного дозвілля, представлений у загальному розділі —  кожен зможе обрати для себе ідеальний варіант та значно покращити комфорт та ергономіку свого велосипеда.

Знайдіть своє ідеальне сідло Ergon!

Ергономіка хвату

Руки
Багато велосипедистів, як аматорів, так і професіоналів, знайомі з проблемою, коли руки німіють або з’являється відчуття бігаючих “мурашок”. Руки — дуже складні та чутливі частини нашого тіла, де велика кількість нервів проходить через зап’ястя, яке є вузьким місцем та проблемною зоною. Через меншу кількість жирової тканини та м’язів, руки менш захищені й, відповідно, більше вразливі до тиску та навантажень.
Чому болять руки?
Руки тримають значну частину ваги верхньої частини тіла на кермі. Через це виникає постійний та високий тиск на маленьку зону, що призводить до подразнення нервів. Що ще гірше, багато велосипедистів занадто сильно згинають зап’ястки. Це призводить до втрати чутливості, оніміння та інших незвичних відчуттів у мізинці та безіменному пальцях. В крайніх випадках, обмежується хапальна функція всіх пальців.

 

Подразнення ліктьового нерва
У ділянці мізинця ліктьовий нерв проходить близько до поверхні шкіри, що робить його дуже вразливим до тиску.

Der Ulnarnerv ist auf einer Hand eingezeichnet. Ein roter Punkt signalisiert die starke Belastung des Nerves. Сильний тиск тиску призводить до затискання ліктьового нерва, що своєю чергою може призвести до оніміння або порушення рухливості.
Der Ulnarnerv ist auf einer Hand eingezeichnet. Seine grüne Färbung signalisiert keine Belastung des Nerves. Форма гріпс у вигляді крила збільшує площу контакту руки з поверхнею. Тиск краще розподіляється по більшій площині, розвантажуючи ліктьовий нерв і підвищуючи комфорт рук.

Що робити, щоб побороти або уникнути болю в руках?

Тиск на руки повинен розподілятися по більшій площині — завдяки більшій площі контакту з гріпсами, тиск розподіляється краще, а нерви не зазнають подразнень. Велосипедисту, який має таку проблему, слід обрати ергономічні гріпси. А завдяки використанню замків на гріпсах Ergon, їх можна зафіксувати на кермі під індивідуальним кутом. Внаслідок цього, зап’ястя захищається від згинання та залому кисті. 

Слід також звернути увагу на положення сідла, оскільки погано відрегульований велосипед має негативний вплив на організм. Правильну посадку велосипеда можна налаштувати у спеціаліста, або завдяки набору Ergon Fitting Box що містить необхідні інструменти та інструкції.

Синдром зап’ястного каналу (тунельний синдром)
При згинанні зап’ястя стискаються нерви, сухожилля та кровоносні судини. Як наслідок, зап’ястковий канал може звужуватися і пошкоджувати серединний нерв.

Eine Hand umschließt einen normalen Griff. Sie ist stark abgeknickt. Тривалі поїздки та наростаюча втома ускладнюють ергономічно правильне положення руки та призводять до викривлення зап’ястя.
Eine Hand umschließt einen Ergon Flügelgriff. Sie ist nicht abgeknickt. Завдяки формі гріпс у формі крила, рука отримує підтримку та зап’ястки автоматично займають ергономічно ідеальне положення.

 

Функціональні зони

Гріпси Ergon розділені на різні функціональні зони. Різні матеріали з різною текстурою використовуються для оптимізації конкретних параметрів кожної зони.

gelb Зчеплення у зоні де розташовуються пальці 
orange Зменшене тертя в зоні великого пальця
blau Зчеплення, амортизація та комфорт в області долоні

Весь асортимент гріпс ви також можете знайти за цим посиланням. А список найближчих до вас магазинів — доступний тут, у розділі «знайти магазин»

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Єгор Струль

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: