Bike in City
Маркетинговий хід чи істина? Універсальний велосипед з колесами 27.5+.

Маркетинговий хід чи істина? Універсальний велосипед з колесами 27.5+.

Універсальний велосипед для усього існує?

Я йшов на ризик, коли вирішив змінити велосипед із 26″ колесами на новий з колесами стандарту 27.5plus(покришки з розмірами більше ніж 2.5”. Далі по тексту: 27.5+, 650b+ або плюси) . Бувши впевненим, що такий стандарт довго не проживе я все ж зробив це, адже відчуття при їзді були надзвичайно захопливі. В кінці сезону помітив, що усі виробники покришок анонсували досить широкий асортимент гуми для плюсових велосипедів. Саме тому і вирішив написати цю статтю, розказавши про переваги та недоліки таких коліс, трошки про їх історію та цільове застосування.

Вже понад рік виробники бавляться із шириною покришки, точніше згадують розмір, який колись був об люблений шанувальниками вуличного хардкору — об’ємом покриши 3.0” і намагаються надати таким колесам нового сенсу існування.

Історія

На початку 2000-х існували покришки, які були створені для надзвичайно великих навантажень. Товстезні стінки, тракторний протектор та великий об’єм біля 3,0″ витримували те, що не витримували кості райдерів, які взували свої велосипеди в такі шини. Одним з яскравих та найвідоміших представників такого роду є nokian gazzaloddi.

Але такі колеса все ж не увійшли в масове користування, бо мали значні недоліки: велика вага, широкий та агресивний протектор зменшував накат, та й не кожна рама мала достатньо місця для такої резини. Навіть в DH змаганнях такі розміри коліс не знайшли собі місця. В кінці 00-х ці покришки пішли в андерграунд та вкрай рідко з’являються на велосипедах.

В 15-16 ому році виробники велосипедів дивним чином згадали про великооб’ємні колеса та почали потрошки вводити такі колеса в свої серії. У 2017 році майже кожен іменитий виробник анонсував у своєму каталозі принаймні один велосипед на колесах 27.5+. Характерною ознакою таких коліс є покришки з об’ємом 2.8” або 3.0″. Виробники порахували, що якщо на обід вдягнути покришку з об’ємом 3.0” то діаметр колеса стане майже як в колеса стандарту 29″ (Так нам кажуть маркетологи. На справді ж різниця досить велика, але про це трошки згодом), а найнери, як ми усі вже знаємо заполонили ринок XC велосипедів та почали підходити навіть до дисципліни DH.

Маркетологи завіряють нас, що плюсові колеса дають нам відчуття підвіски на хардтейлових велосипедах, що такі колеса тримаються поверхні в рази краще ніж тонші, але при цьому не такі важкі й повільні як колеса у фетбайків з об’ємом від 4.0″. Що з цього усього правда? Спробуємо розібратись разом.

Сучасність vs Минуле

Сучасні плюсові покришки роблять досить легкими (вага в середньому біля 900 г на об’ємі 3.0″ при 1660 г в газзалодді). Переважно ці шини переймають кантрійний протектор, і досить рідко мають агресивний малюнок підошви. Таким чином виробники й досягають меншої ваги ніж DH резина, але при цьому заявляють, що тримає така покришка краще ніж DH. Так, частково і часом, плюсові колеса, дійсно, мають кращий контакт з ґрунтом ніж DH резина, але це зчеплення зникає, якщо ви потрапляєте в рідке болото. В таких умовах плюсові колеса наче надувна кулька на воді, тримається верху, а при натисканні плаває зі сторони в сторону. Тобто, якщо ви любите розсікати заболоченими стежками характерними для Британії та Львова то варто попіклуватись про досить дорогі компаунди зі злішим протектором. Хоч така комбінація і не знівелює ковзання, але їздити буде в рази комфортніше.

Ще однією відмінністю нових широких коліс є обід і частково втулки. Сучасні плюсові колеса збирають на ширших ободах. Нові стандарти для ободів 40-45 мм внутрішньої ширини. Такий обід «розкриває» покришку та дає можливість покришці впевненіше сидіти на місці та краще охоплювати рельєф дороги. На жаль комбінація таких ободів та покришок призводить до того, що втулки теж мають розширюватись аби касета не була втоплена в колесо, а ланцюг не тер в покришку. Відповідно до цих причин на плюсових колесах ставлять так звані бустові втулки 148 мм задня (хоч і з’явилась вона раніше плюсових коліс, начебто для кращої витривалості 29″ коліс) та 110 мм спереду (які теж пропхали маркетологи «аби було») Хтось вважає ці нові стандарти не вартими уваги й здиранням грошей, але для плюсових коліс ці розміри є доречними та негативних сторін я не помітив.

27.5+ vs Підвіс

Чи може замінити плюсовий велосипед підвіс? І так і ні. Так, він відчутно м’якший ніж середньостатистичні хардтейли на тонших, звичних більшості велосипедистів, покришках. Плюсові колеса досить відчутно пом’якшують приземлення під час стрибання, з’їдають нерівності від корінь чи камінь, гасять вібрації які передаються на райдера. Ні — плюсові колеса не замінять вам ендурний чи DH підвіс з ходом підвіски від 140 мм, ви все ж за відчуттями та керуванням будете їхати як на хардтейлі, а якщо ви стрибаєте то у вас буде вистрілювати наче підвіска без демпфера. Часом плюсові колеса просто скачуть по рельєфу не даючи вам влітати в проміжки між камінням. Тому я рекомендую не нехтувати контактними педалями при їзді на хайрдтейлах з плюсовими колесами.

Маркетинговий хід чи істина? Універсальний велосипед з колесами 27.5+.
дропи відчутно мякше вземляються

27.5+ vs FAT.

Попри те, що ретрогради називають плюси недофетом, насправді ці байки далекі від фетів. Такий велосипед керується краще ніж фет, хоч і має легке довертання колеса в повороті, вам не треба боротись з велосипедом як із фетбайком. Компоненти й самі покришки дешевші ніж для фета, а педалювати комфортніше через не такий широкий Q фактор як на фетбайках. Тобто плюсові колеса мають ряд позитивних сторін фетівських коліс, але не мають в собі тих недоліків які присутні в фетів. Компоненти для 650b+ коліс на порядок дешевші ніж компоненти для коліс фетбайків. Їздити на 27.5+ трошки комфортніше ніж на фетбайку через меншу нервовість поводження на рельєфі. Там де фет байк скаче як м’яч, плюси контрольовано проїжджають нерівність. Контакт коліс із покриттям схоже в обох варіантах, але 650b+ все ж не так прилипає до поверхні як фет.

27.5+ vs 29″

Після анонсування плюсових коліс, люди задумались, якщо плюси майже як найнер, то що заважає впхати такі покришки в їхні велосипеди. Так, рами й вилки під 29″ колеса в більшості випадків підтримають варіант покришки до 3.0”. Після потоку питань про ширину покришки та в які ободи влізе їхня шина, Schwalbe на своєму сайті вивісили таблицю рекомендованих комбінацій ширини обода та об’єму покришки. Як ви бачите плюсові покришки прекрасно можуть сісти в досить звичні для DHшників обода із внутрішньою шириною 29-мм.

Маркетинговий хід чи істина? Універсальний велосипед з колесами 27.5+.

відповідність розмірів ободів до розмірів покришок від Schwalbe. Синя зона — рекомендовано виробником

І саме з такими ободами ви можете впхати плюсові покришки в звичну раму чи вилку від найнера. Як я писав вище, маркетологи кажуть, що плюсові колеса в зовнішньому діаметрі майже такі ж як і 29”. Напевно, це сказано для того, щоб впевнити нас, що новий розмір не такий вже й не звичний, і ми не боялись нововведень. На справді ж плюсові колеса на 2 см менші. Контроль велосипеда на колесах 27.5+ відрізняється від контролю найнера.

27.5+ vs 27.5″

Порівнюючи ці два стандарти різниця між ними така ж як і між 29 та 27.5+ тільки в зворотньому порядку. Розмір 27.5+ більший ніж 27.5″ на 2см. А керування відрізняєть так само як і в прорівнянні із колесом найнера.

Маркетинговий хід чи істина? Універсальний велосипед з колесами 27.5+.
ширина покришки 3.0 поряд з 2.35

Особливості велосипедів на 27.5+

Переважно плюсові велосипеди розраховані або на категорію трейл, або хард кросскантрі, рідше на лайт ендуро. Також облюбували такі колеса і для турингових велосипедів. Ці категорії не з проста. Широкі покришки хоч і гребуть, тримають в поворотах краще ніж тонші, та м’якше їдуть складним рельєфом, але такі колеса навряд чи увійдуть в категорію спорт. Аеродинаміка, стабільність поводження на трасі, накат (при комфортному тиску для складного рельєфу. Детальніше нижче) зменшуються, відповідно боротись за медалі на такому велосипеді не просто. Звідси й категорії які є найбільш фанові, коли тебе не підганяє час, і ти їдеш заради задоволення. Тому геометрія рам переважно однакова для плюсових велосипедів і вона майже ідентична з трейловими найнерами. Тільки в рамах та вилках для плюсових коліс досить великий проміжок між перами та ногами вилки (стандарт boost).

Поради.

Вибір велосипеда: при виборі плюсового велосипеда зверніть увагу на кілька важливих речей. Перше — вилка. Цей компонент найдорожчий з велосипеда, я б радив відкидати варіанти із вилками рівня suntour xcr адже змінити її доведеться досить швидко, а заміна влетить в копійку. Вилки для 27.5+ дорожчі ніж 26”, 27.5” або 29”.

Задня втулка. Часом зустрічаються варіанти в яких ззаду стоять втулки на ексцентриках, а ширина осі втулки складає 148 мм. Такий варіант дуже проблематичний адже в комплітових велосипедах переважно дешеві втулки та за сезон доведеться замінювати їх, а знайти boost втулку на ексцентрику буде дуже важко. Є ще плюсові велосипеди з осями (ексцентриками) 149 мм або 141 мм. Я вивчав це питання, але достовірної інформації щодо заміни втулок з наближеними стандартними розмірами поки немає. Тому я б теж не радив зупинятись на таких варіантах.

Вибір покришок: в комплітових велосипедах стоять дешеві версії покришок. Такі варіанти частіше усього підходять для міста або для не складних умов використання, найкраще підшукати ще один дорожчий комплект резини для виїздів в гори чи болота.

Безкамерка vs камера.

У 27.5+ не варто розглядати варіант камерного використання. Широка резина ловить усе, що трапляється на шляху, і проколи будуть вам траплятись дуже часто, також із низьким тиском, а це один з важливих аспектів цих коліс, у вас велика ймовірність пробити камеру в зміїний укус. Якщо ж ви вирішите користуватись камерно, підходять камери 27.5 на 2.5 так звані фрірайдні камери. До речі, не знаю як в інших виробників, але мій Felt Surplus 70 був повністю готовий до безкамерного використання, вставив ніпель, залив герметик й поїхав.

Тиск в колесах.

в плюсових колесах дуже важливо вибрати правильний тиск. При низькому тиску ви будете комфортно їхати стежками із камінням та корінням, але на плоских частинах накат буде гірший. З більшим тиском ви втратите м’якість плюсових коліс, але накат буде майже як у 29” колеса. А різниця між цими двома станами в межах 0.2 бара, тому раджу мати чіткий манометр.

Особисті враження.

Попри чутки, плюсові колеса котять, і котять досить добре. Крутити довгі дистанції на них дуже комфортно, головне — правильний тиск в покришці. Такі колеса мають кращий накат ніж 26 та 27.5 з DHшною резиною навіть із камерним застосуванням. Ці покришки трошки слизькіші в дуже болотних умовах, але з правильним вибором гуми це не критично, і набагато краще зчеплення в усіх інших умовах.

Маркетинговий хід чи істина? Універсальний велосипед з колесами 27.5+.
«зліший» протектор тримає на болоті

На плюсових колесах при закладанні велосипеда в повороті кермо легенько довертає сам. Тобто ви будете трошки боротись з кермом. Це відчуття зникає за тиждень катання і з часом вам це буде більше подобатись ніж звичайне поводження велосипеда. Педалювати на плюсах краще ніж на тонших покришках через ширшу площину контакту покришки з ґрунтом. Виїжджати вгору вам значно легше, навіть в мокрих болотяних умовах, ви будете гребти наче трактор. З колесами плюсових розмірів робота амортизації не так відчутна, відповідно не обов’язково вішати на велосипед топові амортизатори або вилку, все ж першою буде спрацьовувати покришка. Якщо ви їздите агресивно, стрибаєте та спускаєтесь складними рельєфами чи DH трасами ефект м’яча вам сподобається. Адже при витисканні з контрів, на вильотах трамплінів велосипед буде вам сприяти та вам буде легше набрати висоти або перестрибувати фігури. При спусках на складних рельєфах ця стрибучість додасть вам відчуття польоту, деякі секції ви будете просто перелітати без докладань зусиль. Але якщо ви будете так їздити на хардтейлі, раджу вам ставити контактні педалі або купувати взуття, яке буде липнути до топталок як це робить FiveTen impact. Плюсовий велосипед дійсно універсальний підходить для усього. Але заради медалі варто ставити стандартні 29” колеса.

Плюсові колеса це дуже фанова річ. Відчуття польоту на складному рельєфі, комфорт при педалюванні пересічною місцевістю, надзвичайне зчеплення в поворотах (в не болотних умовах) все це і більше, придає вашому катанню незабутніх позитивних відчуттів. На колесах 27.5+ ви отримуєте те заради чого і сіли в дитинстві на велосипед, ви отримуєте задоволення від катання на велосипеді.

P.S.: хоч в темі я говорю про 27.5+, зараз є вже велосипеди 26+ та навіть 29+. І поводження цих коліс ідентичне із 650b+. До речі, є люди, які примудряються заїжджати в медалі на 29+ колесах.

 


Слідкуйте за нашою командою, щоб отримувати ще більше інформації:

Екшн відео youtube

Команда в facebook

Фото в instagram

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Микола Мігаль

Засновник fun-команди BroEnduroFamily. Велозалежний шанувальник хардкорних хардтейлів. Для мене велосипед це стиль життя який насичує адреналіном сірі будні.

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: