Bike in City

Felt Surplus 70. Від кросскантрі до легкого ендуро.

Felt Surplus 70 — велосипед, який принесе задоволення будь-кому.

Одного разу компанія FELT заїхала із тестовими роверами в наше місто, і ми відвідали цю подію.

Після обкатки кількох цікавих екземплярів в моїй голові засіла думка про один, вельми фановий хардтейл на широких покришках. Цей велосипед після тестів не давав мені спокою досить довгий час. Кожен раз, коли я їхав на своєму ровері з 26” колесами я згадував ті специфічні відчуття від незвичного велосипеда із колесами стандарту 27.5”+ або як їх ще називають 650b+ або fattie.

Велосипед через який я втратив сон — Felt Surplus. Виробник скромно відніс цей велосипед в розділ trail. Але після вивчення геометрії, компонування рами та аналізу інших рам 650+ на ринку можна спокійно віднести його до розряду не агресивного ендуро. Майже кожен великий бренд має зараз 27.5+ велосипеди, але в когось пера скомпоновані як в прогулочного XC байку, в когось кут рульового стакану надто тупий, в когось колеса на ексцентриках. Відсіявши ряд брендів через вище описані причини я вибрав три варіанти, але тільки один з них має офіційне представництво в країні.

Геометрія та особливості.

Отже, що ж такого особливого в велосипеді Felt Surplus? найважливіше це рама. Геометрія межує між XC та enduro дисциплінами. Кермовий кут на вилці 120 мм дорівнює 68 градусів. При діаметрі коліс 29” та 27.5+ (саме так, якщо ви не в курсі, ці колеса, майже, однакові в діаметрах) такий кут рульової достатній для досить агресивної їзди без втрати контролю на складному рельєфі. Вісь заднього колеса має параметри 148х12мм. Це відносно новий стандарт ширини осі, який розробили для збільшення витривалості коліс з великим діаметром. Нижні пера мають дуже високий профіль, а верхні заведені аж на верхню трубу переднього трикутника, що говорить про готовність рами до бокових навантажень.

Друга особливість — 27.5+ колеса. Великий діаметр та широкий профіль (70-75 мм) роблять цей велосипед дуже стабільним та плавним при спусках на складних рельєфах та додають зчеплення при педалюванні в гору. Про стандарт 27.5+ буде окрема стаття із розкриттям теми усіх переваг та недоліків цих коліс.

широка резина гребе багато болота

Вилка.

Вилка Sr Suntour Raidon 650+ — непоганий, досить дешевий варіант для компліту. Покриття ніг та повітряна камера ідентична з дорожчими версіями. Після нульового сервісу (зміна заводської густої змазки на рідке мастило в ноги та змащування сальників правильною консистентною змазкою) вилка працює плавно і досить плюшево. Але є і недолік — демпфер, тут він стоїть закритого не розбірного типу і його робота (низькошвидкісна компресія до локауту) не викликає позитивних емоцій. Цей демпфер одноразовий, а уся його робота полягає в тому, щоб просто заблокувати вилку. Але в цієї проблеми є вирішення, виробник офіційно продає хороший демпфер, який повторюється у дорожчих версіях і ціна його +/-76$.

15мм вісь вилки Raidon

Трансмісія.

Трансмісія shimano 2х10 швидкісна, рівень Shimano Deore. Повноцінна робоча конячка. Задній перемикач має технологію shadow+. Дабл система попри не актуальність в світі (як нас переконує маркетинг) для таких коліс досить виправдана, бо на підйомах 22Т зірка дає можливість не пихтіти від навантаження, а на спуску 36Т розжене вас без дикого каденсу. Суб’єктивно, я б змінив 36 зірку на 34 або навіть 32, аби зменшити провал під час перемикання на 22 зірку.

Кермо та винос.

Кермо та винос: довжина виносу залежить від ростовки рами SM — 60mm, MD — 70mm, LG — 80mm. В принципі винос середньостатистичний, але для більш агресивного катання варто змінити на коротший. В себе змінив на 40 мм і це додало більшої впевненості на спусках. А кермо попри те що заявлено 760 мм ширини по факту стоїть 720 мм, не знаю чому так сталось, швидше за все на усіх комплітах surplus 70 стоїть саме 720мм. Такої ширини трошки мало для втримання таких коліс на агресивному рельєфі або при стрибанні. Для вкручування XC такої ширини достатньо. Сідло досить тверде, зручне для довгих поїздок і не є надто широке що не створює дискомфорту на спусках.

замінений винос

Колеса.

Окремої уваги вартують колеса через свій не звичний стандарт. Обода каталожні, фірми Shining DB40. Аналогів я не знайшов, але впевнений, що ідентичні ободи існують під дорожчими брендами 🙂 Під час кількох виїздів добряче дісталось задньому колесу, видимих ушкоджень і зміни геометрії немає, можна зробити висновок, що обода непогані. Більш конкретно буде видно з часом використання. Втулки: перед 110х15мм, зад 148х12. Обидві без імен і зроблені на насипних підшипниках. Передня досить якісно зроблена, сподобалась. В задній відчутна гірша обробка деталей, але за таку ціну в комплітах не знайдеш нічого кращого. Поки чекатиму заміну буду спостерігати як вона себе проявить. Покришки Schwalbe Rocket Ron хоч і дешевої серії performance, але готові для безкамерного використання, і в ободах сидять дуже впевнено, зривання покришки на низькому тиску виключене.

обода Shining DB40

Гальма.

Гальма Tektro Auriga. Я досить давно не контактував з гальмами цього бренду, і побоювався, що вони будуть м’яко кажучи не дуже, тому лишив свої старі з продажу минулого велосипеда. Насправді ж ці гальма мене приємно вразили, після притирання вони працюють чітко і стабільно і їх можна лишати на ровері без заміни.

Підсумок.

Загальне враження від велосипеда дуже позитивні, попри навіску наближену до бюджетного рівня, байк аж заманює кататись. На апхілах досить легко піддається вкручуванню, на спусках відчуття наче від короткоходного підвіса, але без заморочок із промами та постійним доглядом підвіски. На стрибкових секціях об’ємна покришка додає амплітуди вистрілюючи райдера, при цьому цей процес контрольований. Після 26” коліс із “злими” покришками цей байк їде як ракета, і навіть з протектором (як заявляє schwalbe) для XC та марафону, колеса тримаються впевнено на будь-якому покритті. Цей велосипед навряд чи завезе вас в медалі, але він принесе дуже багато задоволення від катання.

+ Витривала рама. Непогана вилка в своїй ціновій категорії. Самодостатня та робоча трансмісія. Ціна.

— Втулки із насипними підшипниками. Не відповідність ширини керма до опису на сайті. 

Усі характеристики ви зможете знайти на офіційному сайті felt.com.ua

Екшн відео будуть з’являтись на нашому каналі youtube

Наша команда в facebook

Найсвіжіші фото на instagram

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Микола Мігаль

Засновник fun-команди BroEnduroFamily. Велозалежний шанувальник хардкорних хардтейлів. Для мене велосипед це стиль життя який насичує адреналіном сірі будні.

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: