Bike in City

STRAVA стала платною? Розбираємось у змінах та нововведеннях

Весь велосипедний світ останні два дні обговорює одну новину — СТРАВА СТАЛА ПЛАТНОЮ! Але все не так однозначно. Давайте по-порядку пройдемось по усім змінам в політиці та функціях Strava та розберемось як жити з цим далі. У двух словах — під ударом користувачі без преміуму та сторонні програми, які використовували Strava API (а це близько 44,000 додатків). Повний перелік змін можете глянути ось тут.

Сегменти. Безкоштовні юзери. Смерть і забуття.

Це якщо драматизувати. А в реальності — Strava обмежила для безкоштовних користувачів використання функції «Сегменти». Відтепер Користувачі без преміум-підписки не зможуть бачити усю турнірну таблицю по окремому сегменту. Доступними будуть лише кращі 10 учасників та ТОП10 жінок. І так, результати своїх друзів ви також не побачите (якщо це не Боря Бакуринський, який завжди в ТОПі!). Також ви не зможете глянути підбірки результатів по фоловерам, клубам та рокам. Це сильно ускладнює проведення усіляких віртуальних змагань по типу цьогорічного Чікен-челенджа.

Проте змогу створювати нові сегменти непреміум юзерам лишили. Так само вони бачитимуть екран з деталями сегменту та можуть позначати улюблені сегменти. Хоч на цьому дякуємо.

Для безкоштовних аккаунтів тепер це виглядатиме ось так (скріни by DC Rainmaker):

Премуім додає тепер можливість бачити усі результати в таблиці лідерів, аналізувати свої показники та проходження сегменту і порівнювати результати з іншими юзерами.

Фактично сталось наступне. Strava завоювала велику аудиторію своєю головною фішкою — сегментами. І коли зрозуміла, що приріст нових користувачів сповільнився, вирішила почати посилено монетизувати наявну аудиторію. Тому що насправді прибутки Strava не такі щоб колосальні.

Сторонні сервіси та програми — все, закінчились

Strava закриває свій API для переважної більшості третіх компаній. Тобто таблиці лідерів зникнуть зі сторонніх програм і якщо ви користувались якоюсь надбудовою типу Elevate чи подібними, то ви не зможете більше взаємодієти з інформацією про сегменти через них. Але така змога лишається для авторизованих девайсів типу Garmin, Lezyne чи Wahoo, ви так само зможете змагатись по відрізкам та бачити необхідні показники (проте лише для преміум користувачів).


Лайфхак від Романа Кудіна

Roman Qudin 1. создаем виртуальную карту приватбанка ( чтобы случаем не завтыкать автоматическую оплату через 3 месяца ). 2. используем промокод на 2-3 месяца по ссылке — https://github.com/53RT/Strava-Promo-Codes. 3. пользуемся до конца года промокодами и экономим. PROFIT. Тока тссс посоны! 🙂


Так само престане віддаватись назовні інфа про конфігурацію сегментів та інші необхідні дані. Той самий VeloViewer, наприклад, для преміум-юзерів не зміниться. А от для безкоштовних аккаунтів хвіртку прикриють.

Насправді ось ця новина мабуть найгірша, бо зачіпає усіх, навіть преміум користувачів, які використовувавли сторонні програми для аналізу показників. Такоє…

Нарешті хороший конструктор маршрутів! Але не для всіх…

Безкоштовні аккаунти позбавляються можливості користуватись інструментарієм для побудови маршрутів у web-версії. Тож їм лишаються альтернативи типу Komoote та AllTrails.

 

При цьому сам конструктор маршрутів значно покращили. Тепер його функціонал більше схожий на Komoot, з показом покриття, по якому проходитиме трек. Тепер простіше робити чисто гравійні чи асфальтні маршрути по незнайомій місцевості. Плюс туди інтегрували фірмовий Heatmap, який показує скупчення велосипедистів та популярні маршрути і додали можливість відображення найближчих сегментів. Зміни круті і просились давно, плюс оновили дизайн інтерфейсу та відображення карти. В мобільній версії також доступно.

Бігову двіжуху зачепило додатково — безкоштовних користувачів позбавили функції «matched runs«, яка автоматично порівнювнює пробіжки по однаковим маршрутам. Проте це нова фішка, яку запустили щойно, але лише для преміума.

Чи значить це смерть Strava?

Ні, аж ніяк!

Чи знали ви, що Strava фактично безприбуткова компанія? Все просто — з 55 мільйонів юзерів преміум підписку оформили лише 5%. А тепер спробуйте прикинути скільки коштує обслуговування такої користувацької бази, проведення розробок нових фішок і оптимізації. Над продуктом зараз працюють близько 150 програмістів.

За останні півроку у програму додали нові механізми пошуку маршрутів, аналізу тижневих навантажень та прогресу, записи про погоду під час поїздки, додаткову сумісність з Apple Watch, Suunto, Fitbit та зробила натівне перенесення треків у Garmin (про це розкажу окремо). Це все нормально так коштує у перерахунку на заробітну плату та серверні потужності.

При цьому підписка коштує 5 баксів на місяць, і вам дають 2 місяці безкоштовного повнофункціонального тріалу.

Преміумом Strava я користуюсь вже другий рік і жодного разу не жалкував про це. Продукти які любиш треба підтримувати. Бо інакше будемо користуватись конченим Endomondo чи кривим Komoot (так, він мені не подобається… і при цьому він теж платний). Тож я закликаю свідоміше ставитись до того сервісу, яким ви користуєтесь і підтримувати його. Про це добре написали CyclingTips.

У якості епілогу — прочитайте звернення засновників Strava Марка Гейні и Майкла Хорвата:

Привіт, учасники спільноти Strava!

2020-й як ніколи став роком перегляду цінностей. Складні часи, в яких ми живемо, надихають на погляд в себе і концентрацію на головному. Що для нас головне? І як до цього прагнути?
Відповіді на ці питання стали для нас ще очевиднішими за минулі декілька місяців. Тепер ми керуємо компанією з однією метою: присвятити Strava нашій спільноті спортсменів.

Учасники Strava заслуговують доступний, постійно вдосконалюваний сервіс. Сподіваюся, ви змогли помітити, що в останній рік ми повністю сконцентрувалися на цьому. Наша маленька, але крута команда з 180 чоловік тільки за 2020 й рік опублікувала 51 поліпшення, чільне кожному спортсмену. Від синхронізації з Apple Watch до нових карт і показників снігових видів спорту, а також значні зміни функціональності Маршрутів і багато іншого. Крім того, ми прибрали деякі відволікаючі елементи, такі як інтеграції з партнерами-спонсорамі (мабуть, то була функція стрічки найбільш близька рекламі). Також була повернута можливість сортувати стрічку активності в хронологічному порядку. Ми дізналися, що спортсмени ненавиділи це зміна, і визнаємо, що досить довго відповідали на запит.

Наша крута команда в Денвері. Весь рік вона працювала над поліпшеннями сегментів, але найголовніше ще попереду.

Присвятити Strava спільноті спортсменів — це зобов’язання надовго. Як компанія, ми все ще не приносимо дохід, а це необхідно для надання високоякісних послуг спортсменам Strava. Ми повинні надійти правильно — чесно, прозначно і з повагою до спортсменів.

Згідно з нашим планом, підписка — головний елемент Strava.
Це означає, що з сьогоднішнього дня деякі безкоштовні функції, які є комплексними і дорогими в обслуговуванні, як наприклад турнірні таблиці ділянок, стануть доступні тільки по підписці. В майбутньому ще більше нових функцій буде доступно тільки передплатникам — ми інвестуємо в спортсменів, які інвестують в нас. Також підписка стане більш прозорою: будуть скасовані пакети і бренд Summit. Тепер можна користуватися Strava безкоштовно або за передплатою, все просто.

Така увага підписці допоможе Strava служити спортсменам і через десять років і безпосередньо визнати підтримку, яку вони надають нам спортсменами, для яких ми працюємо сьогодні. Планується, що зароблені від таких змін кошти будуть інвестовані в розробку нових класних функцій. Нам зовсім не хочеться хитрувати і наповнювати стрічку активності рекламою або продавати персональні дані користувачів. Наша мета проста — зробити настільки хороший продукт, щоб користувачі були раді за нього платити.

Наша місія — допомагати спортсменам знаходити мотивацію і досягати кращих для себе результатів. Ми дійсно маємо це на увазі, а зараз, як ніколи.
Місячна підписка коштує як пара чашок кави, ми вважаємо, що це хороше вкладення грошей. Однак ми також розуміємо, що деякі спортсмени, особливо останнім часом, ледве зводять кінці з кінцями і безкоштовна версія Strava повинна продовжувати володіти високою якістю і користю. Будьте впевнені — Strava збереже безкоштовну версію і ви назавжди залишитеся частиною нашої спільноти незалежно від наявності підписки. Всі наші ставки зроблені на вас в будь-якому випадку. Ми сподіваємося, що і ви поставите на Strava.

Ми глибоко вдячні за ваш вибір і підтримку і раді знову повністю присвятити Strava вам, нашим дорогим спортсменам.

До зустрічі на тренуванні!

— Майкл і Марк

Більше хороших матеріалів по темі:

DC Rainmaker | Cyclist | CyclingTips | Bicycling | CyclingWeekly | BikeRadar

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: