Bike in City

SRAM-подкаст. Революція трансмісій

веложелЯк технології та розвиток трансмісій дійшли до того, що ми маємо зараз? Як все це впливає на досвід поїздок? Якими будуть трансмісії майбутнього? Данель Слассер (Daniel Slusser) провів інтерв’ю з головним інженером по трансмісіях SRAM — Энтоні Медагліа, який відповів на ці та багато інших питань у подкасті. Нижче представлений переклад текстової версії:

Переклад текстової версії подкасту SRAM

Данієль Спенсер: “Давайте з самого початку — трансмісія велосипедів еволюціонувала з однієї фіксованої передачі, згодом — до двох, трьох і так далі. Сьогодні, більшість шосейних велосипедів має 22 передачі. З точки зору ефективності, які зміни принесли сучасні багатошвидкісні трансмісії, що не були можливі у недалекому минулому? Взагалі, для чого нам необхідні передачі на велосипеді? Чи необхідні всі ці зміни, або це просто гонитва за чимось більшим?

Энтоні Медагліа: Ну, я гадаю, що завжди є необхідність у широкому діапазоні передач з меншою різницею між різними зірками касети — це було лише питанням розвитку технологій для досягнення цього результату. Перемикання передач стало більш плавним та не потребує зусиль, особливо із появою електронних трансмісій, що можуть перемикати багато передач за один раз, та виключають втрату часу під час перемикання — як це може відбуватися на звичайній трансмісії. Пройшовши шлях від нарамних манеток до технологій електронного перемикання, які дозволяють перемикатись завдяки натисканням кнопки, тепер процес зміни швидкості вже давно перестав бути проблемою. Виготовлення компонентів, що надають вам ширший діапазон передач, при цьому займаючи стільки ж місця, тепер без проблем доступно кожному. Тому на питання, “що необхідно зробити для того щоб зберегти більш плавний перехід від однієї зірки до іншої?” у такому випадку — відповідь зазвичай одна: це збільшення кількості передач. З часом, ми змогли досягти цього, і ось чому ви бачите збільшення кількості зірочок на касеті.

Касета SRAM eTAP Red AXS Фото https://cyclingtips.com/2019/02/sram-red-etap-axs-review/

Данієль Спенсер: Тож для подальшого розвитку напевно необхідно вийти за межі образу мислення щодо стандартного підрахунку кількості зубів, та більше звернути увагу на співвідношення між передніми зірками та касетою? Зараз у нас є велика різноманітність як розмірів покришок, так і розмірів коліс — ринок шосейних велосипедів також прийшов до цього.

Энтоні Медагліа: Це більше питання співвідношень. Я гадаю, що багато людей звертають увагу на кількість зубів на зірочках тому що це досить просто — від чого ми відштовхуємося при підборі зірочок. Якщо ви роками використовували передні зірки зі співвідношенням 52/39, а потім касету на щось схоже на WiFli з 11-30, вам необхідно буде звернути на це увагу, та підібрати еквівалент вашим переднім зіркам відповідно до тих, які у вас були. Це всього лише трохи математики, але іноді людям складно у цьому розібратися. Тому кожен раз коли я стикаюся із тим, що мені вибрати: нову касету чи новий набір передніх зірок, я просто згадую співвідношення зірок що у мене були, та порівнюю їх — іноді крок одного зубця на 52 зірці має менший вплив ніж один зубець зірки касети. Зірка на 52 зуби — це не те саме, що і на 50. Ми можемо все це підрахувати, але іноді люди плутаються у кількості зубців і тому як це все співпрацює між собою.

Необхідно дивитись на всю систему загалом — зважаючи на розмір зірок системи та на діаметр колеса. Якщо ви змінюєте ці параметри, вам необхідно перерахувати співвідношення передач з урахуванням нових компонентів.

Данієль Спенсер: Тож якщо поставити покришку 28с, то передня зірка на 53 зубці стане як зірка на 54?

Энтоні Медагліа: Так, вам потрібно бути внести відповідні зміни до вашої трансмісії, щоб залишити необхідне вам співвідношення.

Данієль Спенсер: З приходом усіх змін, які ми бачимо, чи залишиться на своєму місці традиційна схема трансмісій?

Энтоні Медагліа: Я думаю що це хороше питання. Завдяки тій інформації, яку ми отримуємо з вимірювачів потужності, від GPS, Strava — ви можете побачити, скільки часу ви провели із яким каденсом, на якій швидкості, а маючи інформацію про власну фізіологію та дані про тренування, виникає резонне питання: “Чи необхідно звичайному велосипедисту таке різноманіття передач і розрахунків між ними?” Вся ця інформація була недоступна кілька десятків років тому, і я гадаю, що в той час люди ніби змагалися, чия передня зірка більше — не визнаючи необхідність низьких передач. Більш досвідчений велосипедист зважить переваги та недоліки, та обере для себе необхідний діапазон передач — для комфортного пересування, чи для того щоб їхати швидше та вигравати більше змагань.

Данієль Спенсер: Тож, якщо традиційні трансмісії потроху відходять на другий план, то одразу виникає питання: “Що приховує майбутнє?”

Энтоні Медагліа: З однієї сторони, люди звикли орієнтуватися на кількість зубців на зірочках, але ринок показав, що користувачі також шукають інші варіанти. Тепер, все не крутиться навколо  53/39. І навколо 50/34. Завжди є можливість погратися із кількістю зубців для підбору більш зручного співвідношення. З іншої сторони, на що необхідно звернути увагу — люди прагнуть до збільшення діапазону, але також хочуть зберегти плавність зміни передач — вони не хочуть великих стрибків між зірками. І тепер, технології, розробки та виробничі процеси дійшли до того, може цього досягти без проблем. Я вважаю, що у майбутньому ми обов’язково побачимо щось цікаве.

Данієль Спенсер: Тож, перекладу 2х не збирається нікуди зникати.

Энтоні Медагліа: Я так не вважаю.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Єгор Струль

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: