Bike in City

Шосейні колеса DT Swiss 2020 року. Гайд по вибору.

Настав час змінити стокові колеса на щось нове? Хочеться зібрати щось під себе? Або не паритись та обрати готовий вілсет?  Які колеса DT Swiss обрати? Асортимент шосейних коліс у швейцарського виробника настільки великий, що розібратися в асортименті може бути складно — тож ось детальний гайд по вибору моделей шосейних коліс DT  Swiss 2020 року.

переклад статті road.cc


    Модельний ряд 2020 року складається з наступних моделей, які розбиті на чотири категорії:
  • Perfomance

    • PRC 1100 Dicut Mon Chasseral 35
    • PRC 1400 Spline
    • PR 1400 Dicut OXiC
    • PR 1400 Dicut 21 DB
    • PR 1600 Spline 23
    • P 1800 Spline 23
  • Endurance

    • ERC 1100 Dicut 47 
    • ERC 1400 Spline 47
    • ER 1400 Spline 21
    • ER 1600 Spline 32
    • E 1800 Spline 23
  • Aero

    • ARC 1100 Dicut
    • ARC 1400 Dicut
  • Gravel

    • GRC 1400 Spline 42
    • GR 1600 Spline 25
    • G 1800 Spline 25

Система назв DT Swiss 

Назва кожного колеса одразу може надати багато інформації (якщо ви знаєте, що там зашифровано…) Але для тих, хто не в курсі, розберемо по порядку:

Перша літера у назві колеса повідомляє про те, до якої категорії відноситься те або інше колесо:

A — Аero
P — Perfomance
E — Endurance
G — Gravel

Велика літера «R» означає «Race«, а «С» означає що колесо карбонове. Якщо літера «С» відсутня, тоді обід алюмінієвий. 

Також, в назві завжди присутній чотиризначний номер, яка дає більше інформації про компоненти колеса:

1100

  • Втулки на основі DT Swiss 240s
  • Керамічні підшипники
  • Система зачепів Ratchet
  • Карбонові обода

1400

  • Втулки на основі DT Swiss 240s
  • Підшипники з нержавіючої сталі
  • Система зачепів Ratchet
  • Карбонові або алюмінієві обода

1600

  • Втулки на основі DT Swiss 350
  • Підшипники з нержавіючої сталі
  • Система зачепів Ratchet
  • Алюмінієві обода

1800

  • Втулки на основі DT Swiss 370
  • Підшипники з нержавіючої сталі
  • Задня втулка на собачках
  • Алюмінієві обода

Всі втулки виготовляє безпосередньо DT Swiss; а 240 модель є найлегшою з представлених тут. Втулки, що мають більший порядковий номер — виготовлені з важчих матеріалів, але мають меншу ціну.

 

Система Ratchet, певно, одна з найвідоміших особливостей DT Swiss. Більшість втулок на ринку використовують так звані «собачки», які чіпляються за зубчики під час обертання педалей — але у колесах вищого цінового діапазону  DT Swiss використовує іншу систему. Ratchet складається з двох зубчастих кілець, які зчіплюються між собою всіма зубцями одночасно під час натискання на педаль. Різні втулки мають “ретчети” з різною кількістю зубців, від цього залежить кут зачепу: чим більше число зубців, тим швидше відбувається передача зусилля від початку педалювання. 

Хоч інші бренди можуть і не погодитися с цим, але DT Swiss стверджує, що: “Система Ratchet є найкращим рішенням для втулок, оскільки вона може витримати більші навантаження, та водночас має низьку вагу.” 

Кріплення шприх 

Кожна назва колеса включає до себе примітку “Dicut” або “Spline”. Це назви стандартів кріплення шприх до втулки. Ось, які їх пояснює DT Swiss:

Dicut найлегша, найжорсткіша та найбільш аеродинамічна конструкція втулки та шприх, що створені для використання у змаганнях на шосе та велотреках — там де швидкість є найвищим пріоритетом. А унікальні шприхи Nailhead можуть витримати більші навантаження. 

Splineкласична система straight pull від DT Swiss. Вона має чудовий баланс між жорсткістю, комфортом, низькою вагою та легкістю в обслуговуванні, що ідеально підходить для щоденних поїздок на шосе та має straight-pull шприхи, які вже широко розповсюджені. 

Назва моделі зазвичай має другий номер, який вказує на глибину обода у міліметрах, а позначка “DB” вказує, що це колеса для дискових гальм. 

Всі колеса DT Swiss, про які йде мова нижче, готові до безкамерного використання. Безкамерна стрічка та ніпеля йдуть у комплекті. 

Окремо слід зазначити, що дана стаття — це не безпосередній тест всіх моделей. Тут розглядається асортимент та виділяються головні характеристики для того, щоб допомогти вибрати те, що підійде саме для вас. 

Колеса категорії Perfomance

Серія Perfomance створена для змагань та інших типів шосейної їзди, де головними характеристиками є жорсткість, вага та супротив коченню.

У цій категорії присутні як карбонові, так і алюмінієві ободи, з профілем від 21 до 65 мм. Внутрішня ширина становить 18 мм — і DT Swiss рекомендує ставити покришки шириною 23-28 мм.

Майже всі колеса серії Perfomance доступні у двох версіях — для обідних та дискових гальм. 

PRC 1100 Dicut Mon Chasseral 35

Топові колеса серії Perfomance — легкі PRC 1100 Dicut Mon Chasseral 35, які доступні тільки у версії під обідні гальма.

Колеса зроблені по технології, яку розробили у DT Swiss: “карбонові волокна розміщені у потрібному положенні, згідно з напрямом сил, які проходять крізь колесо, що допомогло збільшити міцність та жорсткість, і водночас не збільшити вагу”

Карбонові втулки оснащені керамічними підшипниками, та системою Ratchet на 36 зубців, з кутом зачепу у 10°.

Заявлена вага вілсету: 1,406 г. 

Варто звернути увагу: якщо ви хочете легкий вілсет для перегонів у горах. 

PRC 1400 Spline

PRC 1400 Spline доступні з різною висотою профілю: 35 або 65 мм — для дискових та обідних гальм. Обидві версії мають однакову ціну. 

Обода з 65 мм профілем, за думкою road.cc, є “чудовими високопрофільними колесами, що довели свою надійність — вони чудово гальмують та досить стабільні”.

Колеса PRC оснащені втулками на базі 240 моделі (хоч з даним корпусом ви не отримаєте такої самої аеродинамічної переваги, як у моделі ARC) з механізмом Ratchet, що відомий за свою надійність та стабільність роботи. 

Слід звернути увагу: якщо ви шукаєте висококласний та надійний вілсет для різноманітних умов.

PR 1400 Dicut OXiC

Це алюмінієві обода під обідні гальма з профілем у 21 або 32 мм. 

Назва OCiC, яка присутня у назві, означає технологію процесу, під час якого кераміка вкриває поверхню обода завдяки електрохімічним процесам. 

Структура OXiC 
Через процес, завдяки якому формується покриття OXiC, він має кращу адгезію з алюмінієм ніж звичне всім анодування. І воно також ефективніше вкриває гострі кути та складні форми — це означає, що обід буде надійно захищений з усіх сторін.

OXIC — Порівняння з іншими матеріалами
Звичайні ободи мають алюмінієву гальмівну доріжку. Порівняння різних матеріалів показало кращу жорсткість покриття OXiC. І в цьому контексті, жорсткість означає стійкість до зносу.

Дейв Артур (Dave Arthur) з road.cc, розповів що “головна перевага покриття OXiC полягає у тому, що DT Swiss вдалося покращити стабільність та передбачуваність гальмування у різноманітних умовах. Ці колеса були на тесті у road.cc та бачили різне: від сонячної погоди до вологих доріг, використовувалися для ком’ютингу та тренувань, та відмінно показали себе у будь-яких умовах. Під час дощів, покриття OXiC показує себе тільки з кращої сторони. 

“Окрім значно кращих гальмівних характеристик у вологих умовах, керамічне покриття робить обода стійкішими до ушкоджень та більш передбачуваними у керуванні у погану погоду, коли бруд потрапляє на гальмівну поверхню обода»  

Слід звернути увагу: якщо ви шукаєте легкі та надійні алюмінієві колеса що стабільно поводять себе під час гальмування у будь-яких погодних умовах.

PR 1400 Dicut 21DB 

Цей вілсет має алюмінієві ободи (але вже без покриття OXiC), straight-pull шприхи, та 240 втулки, з системою Ratchet 36S. Заявлена вага вілсету — 1470 г.

Слід звернути увагу: якщо ви хочете алюмінієві колеса під дискові гальма, що мають низьку вагу та малий кут зачепу.

PR 1600 Spline 23

Колеса PR 1600 Spline 23 мають алюмінієві ободи та втулки на базі DT 350, які трохи важчі за 240s, (що встановлюють на дорожчі моделі). Барабан має систему Ratchet 18 — це означає, що 18 зубчиків одномоментно зчіплюються під час педалювання. Кут зачепу становить 20°, але якщо ви оберете Ratchet 36, то він зменшить цей показник до 10°.

Ці колеса також доступні у версії для дискових гальм. 

P 1800 Spline 23

Найбільша різниця між колесами високого рівня у лінійці Perfomance — це задня втулка. Замість системи Ratchet, 1800 отримала втулку з трьома собачками — подібну конструкцію мають втулки інших виробників: підпружинені собачки зчіплюються з виступами під час педалювання, та ковзають по них, коли ви їдете накатом.

Слід звернути увагу: якщо ви шукаєте надійну пару коліс з ширшими ободами, куди можна встановити безкамерні покриши.

Колеса категорії Endurance

Категорія Endurance була розроблена, щоб бути комфортною та універсальною під час тривалих поїздок — соток, гран-фондо, тренувальних виїздів на шосе. В лінійці залишилися колеса тільки під дискові гальма — іншого варіанту вже не існує. 

На карбонові та алюмінієві обода з внутрішньою шириною у 19-20 мм, DT Swiss рекомендує встановлювати покришки шириною у 25-32 мм.

ERC 1100 Dicut 47

Вілсет ERC 1100 Dicut 47 був створений при участі Swiss Side — спеціалістів з аеродинаміки. Цей вілсет створювався не для спортсменів які хочуть отримати найшвидші колеса — скоріше за все, він підійде тим, хто їздить тривалі веломарафони та хоче отримати аеродинамічну перевагу, не поступаючись стабільністю, комфортом та вагою.

Дейв Артур розповів: «ERC 1100s є одним з найстабільніших та передбачуваних вілсетів які я коли-небудь брав на тест. Я колись їздив у досить вітряну погоду, будучи відносно легким велосипедистом, та відчував вплив вітру на високопрофільні ободи. Але з цими колесами все зовсім інакше — вони забезпечують достатньо стабільності та часто порівнюються з ободами, що мають менший профіль.»

Втулки на вілсеті — мають перевірену часом конструкцію 240 моделі, у аеродинамічному виконанні, та керамічні підшипники.

Слід звернути увагу: якщо вам необхідні швидкі та стабільні колеса, для велосипедів класу endurance з дисковими гальмами та можливістю встановити широкі, безкамерні покришки.

ERC 1400 Spline 47

Цей вілсет має ободи з таким самим аеродинамічним профілем у 47 мм, як і у моделі ERC 1100 Dicut (вище). Як і всі інші колеса рівня 1400, тут встановлені втулки на базі 240s з системою зачепів Ratchet 36 SL.

Слід звернути увагу: якщо ви хочете отримати аеродинамічну перевагу, та заощадити гроші у порівнянні з топовою моделлю.

ER 1400 Spline 21

Ці колеса оснащені такими самими втулками як і ERC 1400 Spline 47 (вище), з системою Ratchet, але їх вартість майже у два рази нижче — через алюмінієві ободи.

ER 1600 Spline 32

Вілсет ER 1600 Dicut 31 базується на алюмінієвих ободах та втулках 350 моделі (що трохи важчі за ті, які присутні у колесах рівнем вище), та мають ретчет на 18 зубців (дають 20° вільного ходу, на відміну від 10° у Ratchet 36SL) 

Ці колеса мають трохи більший запас міцності — рекомендована вага системи (вага велосипедиста + велосипеда), тут становить 130 кг, проти 120 у дорожчих моделях.

Слід звернути увагу: якщо ви хочете міцний вілсет за прийнятну ціну. 

E1800 Spline 23

Колеса E 1800 були створені, щоб стати універсальним вибором для тренувань та щоденних поїздок. Задня втулка DT 370 має систему зачепу на три собачки, а не “ретчет”, за який відомі DT Swiss.  

Слід звернути увагу: якщо ви шукаєте універсальні колеса, де міцність стоїть на першому місці.

Колеса категорії Aero:

Як видно з назви, головний акцент цієї категорії — аеродинаміка, і тут DT Swiss об`єднала свої зусилля зі Swiss Side — компанії, що спеціалізується на аеродинамічних рішеннях. Ці колеса підійдуть як для тріатлетів і учасників змагань з роздільним стартом, так і для шосейників.

Всі вілсети з цієї категорії мають карбонові ободи із внутрішньою шириною у 17 мм. Тут DT Swiss рекомендує встановлювати покришки шириною у 23 мм спереду, та 25 мм позаду.

Колеса лійки Aero доступні у варіантах як для дискових, так і для обідних гальм.   

ARC 1100 Dicut

Цей вілсет — синонім оптимальної аеродинаміки. Доступні з різною висотою обода — 48, 62 та 80 мм (всі в одну ціну). 48 мм версія призначена для ширшого спектру погодних умов та рельєфу, а моделі з більшим профілем — для пласкіших етапів та спокійної погоди. 

48 мм версія, очевидно, є найлегшою, версія під дискові гальма має заявлену вагу у 1490 г. 

Всі моделі мають “аеро” версії втулок 240 з керамічними підшипниками та ретчетом на 36 зубців. 

Слід звернути увагу: якщо вам потрібні карбонові колеса для перегонів з акцентом на аеродинаміку.

ARC 1400 Dicut

Цей вілсет має такі самі карбонові обіди як і ARC 1100 Dicut (вище), з таким самим різноманіттям висоти профілю: 48 мм, 62 мм та 80 мм — тут різниця полягає лише у втулках та шприхах і покликана зменшити цінник на вілсет.

В той час як на топових колесах DT Swiss використовує DT Aerolite (найлегші шприхи, що встановлені на передньому колесі вілсету ARC 1100 Dicut), тут присутні трохи важчі DT Aero Comp.

На ARC 1400 Dicuts встановлені 240 втулки, але тут ви отримаєте стандартні підшипники замість керамічних та “ретчет” на 18 зубців (на відміну від ретчету на 36 у 1100s).

Скупність таких параметрів робить 1400s трохи важчими, але тут йде мова про різницю у максимум 100 г між різними рівнями, а у деяких випадках і зовсім може становити лише незначні 40г.

Слід звернути увагу: Якщо вам потрібна аеродинамічна перевага ARC 1100 Dicut за трохи меншу ціну. 

Колеса категорії Gravel

Гравійні колеса — нова категорія у лінійці DT Swiss, де присутні алюмінієві та карбонові ободи, з розмірами 650b та 700с.

Внутрішня ширина у всіх моделях становить 24 мм — тут головна ідея полягає у додатковій підтримці для гравійних покришок (які зазвичай ширші), зменшенні опору кочення та збільшенні зчеплення з поверхнею.

Всі гравійні колеса йдуть виключно під дискові гальма, та мають рекомендовану вагу системи (це загальна вага велосипеда, велосипедиста та вантажу) у 130 кг, тож в разі необхідності, навіть топові карбонові версії можна використовувати для байкпакінг поїздок,  

На задньому колесі стоїть втулка з барабаном Shimano Road на 11 швидкостей, але при потребі його можна замінити на SRAM XDR. 

GRC 1400 Spline 42

Топовий гравійний вілсет має карбонові обода з профілем у 42 мм — був створений у співпраці з Swiss Side — спеціалістами з аеродинаміки. Аеродинаміка не є настілки важливим фактором під час байкпакінг подорожей — але може стати у пригоді, якщо ви берете участь у гравійних перегонах — що поки більше розповсюджені у Сполучених Штатах, ніж у Європі. 

DT Swiss стверджує що GRC 1400 Spline 42 має аеродинамічну перевагу над GR 1600 Spline 25 (нижче), яка еквівалентна 5 ватам потужності на швидкостях 45 км/год.

Безкамерні ободи мають підсилення навколо отворів для шприх, та втулки DT Swiss 240s з системою Ratchet на 36 зубців для швидкого (10°) зачепу.

Вілсет 650b має заявлену вагу у 1545 г, а 700с —  1611 г.

Слід звернути увагу: якщо ви хочете отримати аеродинамічну перевагу на своєму гравійному велосипеді.

GR 1600 Spline 25

Це алюмінієвий вілсет з підсиленою основою та фланцями. Втулки — на базі 350 моделі, з ретчетом на 18 зубців — виглядають не так пафосно, як у вілсеті GRC 1400 (вище), але такоє неймовірно міцні та надійні. 

Слід звернути увагу: якщо ви шукаєте колеса для складних гравійних ділянок, що мають надійні втулки. 

G 1800 Spline 25

Це найбільш доступний гравійний вілсет, з алюмінієвими ободами з профілем 25 мм, та втулками DT 370. Найбільша різниця — тут ви отримаєте барабан з трьома собачками замість системи Ratchet.

Вілсет G 1800 Spline 25 також трохи важчий за GR 1600 Spline 25: 1895 г проти 1811 (у версії 700с).

Слід звернути увагу: якщо ви шукаєте колеса для гравійника, хочете досліджувати бездоріжжя, але не хочете витрачати значну суму на вілсет.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Єгор Струль

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: