Bike in City
Panikovski

2021 Specialized Stumpjumper EVO.

Пише: Сергій Завальний
Фото: Мар’ян Панько

Огляд 2021 Specialized Stumpjumper EVO.

Мініендурік чи сучасний трейл?
Цього року Specialized викатив Stumpjumper EVO нової генерації.

Довго вагався між ним і Specialized Enduro, на якому відкатав минулий сезон. Але бажання пробувати щось нове перемогло над мабуть самим швидким ендуріком що в мене був. Ну і будемо чесні, оцей рекламний відос вплинув на слабку психіку.

В версії 2021 року EVO отримав більше ходу, більше SWATу та пристойний діапазон налаштувань геометрії.

Модельний ряд представлений п’ятьма моделями від Comp до S-works. Варто зауважити, що купуючи самий простий Comp ми все одно отримаємо ідентичну до S-works раму з топового карбону. Також є можливість перетворити байк на новомодний mullet докупивши окремо лінк і всунувши 27.5 колесо ззаду.

В мене компліт Stumpjumper EVO pro (передостанній в лінійці). Відкатавши на ньому місяць по сухому, мокрому, снігу маю нарешті сформовану думку про переваги та недоліки байку.

ЗМІСТ

Конструкційні особливості
Геометрія
Навіска
Налаштування
Підвіска
Вгору
Вниз
Enduro чи EVO?

Panikovski

На перший погляд у нас та ж рама, що і у EVO минулої генерації, але дещо таки змінилось.

Виробник заявляє про зменшення ваги рами з стоковим амортизатором FOX DPX2 до 2750 грам в розмірі S4, збільшення улюбленого багатьма «бардачка» SWAT в якому, якщо зазирнути поглибше, ми знайдемо штуку схожу на бумеранг в яку влазить 650 мл рідини. Їдучи на довгу покатеньку з друзями, в сумі з флягою можна взяти з собою півтора літра води, яку не треба тягнути на горбу.

Також в SWAT у нас новий зручний  чехол на зіперу  для інструментів, насосу, ремнабору, тощо.

Залежно від стилю вашого катання ви можете міняти геометрію від сучасного трейлового веліка, до ледь не дх геометрі. Загалом 6 варіантів гео, яка міняється завдяки angle set в рульовій і flip chip в задньому трикутнику. Калькулятор геометрій можна поклацати тут:

https://www.specialized.com/us/en/stumpjumper-evo-geometry/app

Якщо коротко, то кут рульової можна змінювати в диапазоні від 65.5 градусів до 63 градусів. Висота каретки і довжина пір’я теж міняються в залежності від ваших уподобань.

Геометрія

Розміри в нас S1-S6 залежно від зросту і вашого стилю катання. Хочете стабільності і швидкостей? Беріть на розмір довше. Хочете віпци лупашити і контрики вжухати? Беріть на розмір коротше. По висоті всі розміри майже однакові, різниця виключно в довжині. А також S5 та S6 мають довше пір’я, щоб збалансувати довший reach.

В мене S4 при зрості в 180 см. Вел при цьому відчувається достатньо збалансованим між стабільністю і грайливісттю.

Навіска в PRO версії:

Окремо хочеться звернути на кілька, на мою думку, цікавих речей.

Перше це Fox Float 36 Grip 2. В 2021 році Fox викатили нову ендуро вилку Fox 38 з купою інноваційних технологічних рішень. І всі ці нові фішки переїхали на Fox 36.

- Нові, жорсткіші штани, з іншою короною (корона на мій смак виглядає не дуже сексі)
- Спеціальні канали, що дозволять мастилу з штанів з легкістю потрапляти на верхні башинги, додаючи плавності роботи вилки.
- Дещо покращений демфер Grip 2
- Збільшена на 17% негативка, що додає плюшу вилці на початку ходу
- Клапани для спуску зайвого тиску, що може утворюватися в штанах під час роботи.

На Enduro в мене стояла 36 Elite з Grip 1 демфером і старою Evol пружиною. Вилка дійсно подобалась, плюшова, не пробивається, пристойна підтримка в середині ходу, супер легко налаштувати. Порівнюючи Fox 36 навіть минулого покоління з простішим демпфером з RS Lyrik на моєму Specialized Levo, я б з легкістю віддав перевагу Fox 36. Не знаю як працює  Fox 38, але Fox 36 з Grip 2 це дійсно game changer, на мою упереджену думку.  Фантастична обробка дрібноти, дійсно якісна підтримка в середині ходу і величезний діапазон налаштувань. Але якщо Grip 1 можна налаштувати за 10-15 хвилин, то Grip 2 я налаштовував 5 чи 6 виїздів на домашній спот, з ShockWizz щоб змусити вилку працювати на весь її потенціал. Але коли вже налаштував, то катаючись про вилку забуваєш взагалі. Контрольованість, м’якість і відсутність будь яких ударів в руки вражаюча.

Друге це амортизатор. В стоці у нас Fox DPX2 з тюном від виробника під кінематику підвіски. Дійсно класний аморт, який супер легко налаштувати і дуже важко пробити з стоковою кількістю токенів. Але таки добивши налаштування 36 до мого розуміння ідеалу роботи вилки вирішив стоковий аморт змінити на  Fox Float X2. Не знаю наскільки це було правильне рішення, так як після заміни амортизатора я витратив ще три виїзди щоб налаштувати його хоча б до рівня стокового Fox DPX2 (налаштованого і затюненого не моїми кривими руками на заводі Specialized). Десь на 5-6 виїзд по сухому, на свій індикаторний домашній трейл, ShockWizz показав мені, що все чувак, ти нарешті попав в ідеальні налаштування. З Fox Float X2 наш піддослідний Стампі дещо втратив грайливості і легкості відривання від землі, байк став більш плюшовим і ендурно орієнтованим, і все одно лишився сильно веселіше і грайливіше в поведінці на трейлі за Enduro (який я час від часу брав для порівняння).

Три. Гума. Нові Specialized Butcher T9. Боги даунхілу почули нарешті мої молитви і прийняли жертви 5 келлісів, що довелось спалити на їх честь. Нарешті нормальний м’який компаунд який не волочить боком половину повороту. М’які бокові шипи, що дуже схожі на дотик на Maxxis ST, які буквально влипають в поворот, не даючи жодного шансу втратити щеплення переднього колеса.  Замовив собі ще пару Butcher T9 в 2.6 розмірі на гори. Мабуть краща гравіті гума від Спеша, що я пробував.

Решта компліту доволі топово понура і не варта уваги, бо нема до чого прискіпатись. Карбонові шатуни, колеса, кермо + ідеальні, знову ж на мою думку, гальма Code RSC.

Panikovski

Налаштування

Налаштовував велосипед за допомогою ShockWiz, який дає нам безліч даних для аналізу і рекомендаціх по тиску, токенам, крутілкам відбоїв і компресій, тощо.

*всі налаштування вказано від закритих

** налаштування на холодну погоду. В теплу мастило стане більш рідке і налаштування доведеться корегувати десь відсотків на 15 в сторону повільніших і зменшувати тиск.

Підвіска

Виробник досить сильно поміняв кінематику підвіски за аналогією до більш брутальних Enduro та Demo. Specialized змінили траекторію руху заднього колеса таким чином, що воно на початку ходу йде дещо назад, а також збільшили прогресивність підвіски порівняно з минулими генераціями Stumpjumper EVO. Тепер, як і на новій Enduro, можна без проблем тикати пружинний аморт без постійних пробоїв і головної болі з купівлею прогресивної пружини.

Вгору

А тепер до основного. Як ця штука їде. Попри всі заяви маркетологів, це не класичний трейл і апхілить він дещо гірше за звичайний, більш короткоходний, Stumpjumper минулої генерації на FSR і, підозрюю, сильно гірше за новий стампі на одноричагу, але порівняно з сучасними ендуро орієнтованими велами, Stumpjumper EVO дійсно круто педалиться. Навіть в середніх і низьких налаштуваннях геометрії він їхав в гору пристойно веселіше за ту ж саму Enduro. Місяць, що я на ньому катаюсь, жодного разу не виникало бажання підняти каретку вище і рульову зробити «тупіше», для кращого педаляжу. Це враховуючи що катав я в основному на куті в 63 чи 64 градуса.

На стоковому DPX2 все кльово, закривати компресію не хотілось і взагалі забув про існування досить зручно розташованого перемикання в крутильний режим. На більш плюшовому і дх орієнтованому Х2 майже всі апхіли закриваю аморт, щоб прибрати досить помітну розкачку.

Якщо вам потрібно влітати в апхіли як кантріла, то мабуть краще взяти звичайний Stumpjumper, чи Epic EVO, або трейлові аналоги інших виробників. Stumpjumper EVO велосипед для кататись і отримувати фан, а не про рекорди на апхілах.

Вниз

Вниз EVO їде досить цікаво. По відчуттям дуууууууже схоже на Specialized Enduro 2019 року, тільки з більш агресивною геометрією і більш прогресивною підвіскою. Беручи S4 розмір, були сумніви і побоювання, що буде великуватий, але звикання до байку відбулось за лічені хвилини, після чого спокійно в розслабленому режимі відкатав всі свої домашні МініДХ споти, дертові серії і т.п. Є стійка думка, що в межах синіх/червоних трас в байкпарках, та більш менш рівних і пуляльних спотах міста SJ EVO максимально вдалий, фановий і збалансований вел. Гори плюшу, контролю, легкість підйому в повітря і миттєва реакція на ваші дії. Може маркетологи не так сильно і помилялись називаючи його Ultimate trail bike?

Specialized Enduro чи SJ EVO?

Тут все досить просто. Я б не вагався ні секунди обираючи на користь Enduro їдучи на кілька тижнів в закордонный байкпарк чи на ДХ\ендуро змагання. Enduro це даунхільний велосипед на мінімалках, з можливістю не вийняти легені через рота на апхілах. Чорні траси, максимальний нахил і здоровенні валуни це про Enduro. Так, це все можна (і буду) їздити на EVO, але ймовірно на чорних трасах і пікових швидкостях буде дещо болючіше і менше люфт по можливим помилкам. Так само EVO буде швидше і сильно веселіше на мініДХ, ендуро стежках і локальних спотах. Це, очевидно, не самий брутальний чи агресивний мій велосипед, але збалансованість і адаптованість геометрії для будь яких задач вражає і дарує кілотонни радості при щоденному каталові.

 

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Сергій Завальний

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: