Bike in City

Шолом, браття! Огляд MET Strale та Rivale

У велосоціумі полеміка довкола «шоломного» питання не вщухає ніколи. Аргументів достатньо як у прибічників, так і у противників носіння додаткового захисту. На нашу думку, шолом — обов’язковий аксесуар велосипедиста. А враховуючи, що усю поїздку він постійно на голові, то питання якості і комфорту виходить чи не найперше місце.

Прискіпливий читач одразу запитає: «Головне ж безпека, який ще комфорт!«. Тут все просто. Скажемо по секрету — усі брендові шоломи захищають +/- однаково. І ціна не показник. Головне, щоб вони були сертифікованими і не відвертим китайським непотребом. Якщо це шолом відомого виробника, то усе з захистом у нього нормально. Адже принцип дії і конструкція усіх велошоломів однакові.

Зазвичай виготовляється шолом з пенополістиролу із зовнішньою пластиковою оболонкою. В момент контакту з перешкодою матеріал тріскається, поглинаючи енергію удару. Ще можуть бути певні конструктивні нюанси типу спеціального каркасу з нейлону чи карбону (який не дає шматкам розлетітись) або використання системи MIPS (вона мінімізує передачу моменту обертання на шию), які трохи додають захисту, але суттєво піднімають ціну. Відповідно, коли ви бачите 2 брендових шоломи за 30 і 150 євро, знайте, що відпрацюють на удар вони приблизно однаково. За що ж тоді переплачувати? Три пункти — комфорт, зовнішній вигляд, технологічність.

Strale | Rivale

Італійський виробник MET на ринку шоломів вже давно і входить до топу світових виробників. У шоломах цього бренду виходять на старт і виграють гонки відомі спортсмени і цілі команди. Наприклад Марк Кавендіш.

На початку сезону нам на довготривалий тест дістались два шоломи шосейної лінійки від MET — Strale і Rivale (що цікаво, вимовляється саме як Стралє та Рівалє, італійці дуже ображаються на англомовний варіант).

Якщо не заглиблюватись у непотрібні деталі, то Rivale є представником когорти аеродинамічних шоломів, а в Strale зроблений акцент на максимальну вентиляцію.

MET Rivale займає одну сходинку нижче ультраеродинамічного MET Manta, при цьому він краще продувається, але має більшу вагу у 230 грам і трохи гіршу аеродинаміку. Виробник стверджує, що цей шолом допомагає економити до 3 Ват на швидкості 50 км/год, що трансформується в 1 секунду переваги над подібними шосейними шоломами. Manta, як більш аеродинамічна, економить вже 10 Ват.

 

Strale проектувався як шолом з максимальною продувністю. І він, і Rivale використовують так званий ефект Вентурі.

Суть проста, всередині шолому є спеціальні канали, які створюють зони пониженого тиску, за рахунок чого з бокових отворів починає підсмоктувати додатковий об’єм повітря, реалізовуючи закон Бернуллі.

За рахунок цього, не потрібно робити величезні отвори для забору повітря, підвищуючи опір зустрічному потоку повітря. Додатковий об’єм повітря буде надходити з бокових і верхніх зон.

Ось така наука на службі рядового велосипедиста.

Чи працює це? Так, на Strale точно. Навіть на невеликій швидкості підносиш руку до задньої частини шолому і відчуваєш потік повітря. І дуже прикольно при швидкій їзді трохи відхиляти голову вліво і вправо, міняючи напрям руху потоку всередині шолому. Єдиний мінус такої технології у тому, що кататись по прохолодній погоді стає трохи некомфортно, голова занадто охолоджується і треба надягати щось типу бафа.

Сам MET Strale має товщий шар захисної піни і дещо важчий за Rivale. Заявлена вага 290 грам, але мої кухонні ваги показали 281 у розмірі L. На практиці така різниця практично не відчувається.

Страле та Рівалє по-різному сидять на голові. Точніше вони спроектовані під різні голови. З Rivale буде комфортніше людям з продовгуватою головою, а Strale краще сяде на круглу.

Обидва шоломи мають внутрішню систему, яка дозволяє щільно підігнати шолом під голову. Задня частина кріплення достатньо широка, може регулюватись як вертикально, так і горизонтально. Але у Strale на ній розміщені м’які подушечки, а Rivale оснащено силіконовими ущільнювачами.

Виробник додатково пропонує мигалки, які можна приладнати на заднє кріплення, для кращої видимості у сутінках. Але це додаткова опція і в комплекті їх немає.

Фурнітура на обох шоломах однакова і справляє враження досить якісної. За три місяці активного використання ні люфтів, ні інших проблем немає. Нижній фастекс тримає дуже цупко, але при певному рівні спритності, його можна застебнути однією рукою. Кінець ремінця, при цьому, не ляскає по обличчю і не стирчить вбік, а фіксується обмежувачем.

Бокові стяжки дозволяють краще підігнати лямки під особливості вашого обличчя і вух, щоб ніщо не терло і не теліпалось.

Сидять шоломи як влиті, правильний підбір форми і розміру даються взнаки. Але Strale трохи глибший, мені подобається як він огортає голову, проте це дуже індивідуально.

Половина сезону, відкатана у цих шоломах, показала правильність вибору. Змінні подушечки легко перуться, на самих шоломах практично відсутні сліди жорсткої експлуатації (хоча моєму Strale точно дісталось на горіхи). Взагалі, про тему догляду за шоломом я готую окрему статтю, правильні дії суттєво продовжать його життя і збережуть відмінний вигляд.

Але я вже чую ваші запитання: «Ви їм краштест провели?» Так 🙂 Але лише Strale і для цього мені довелось поїхати в Італію, на батьківщину цього шолому і в’їхати головою у мікроавтобус. Деталі цієї історії можете прочитати ось тут. Видимих ушкоджень шолом не отримав, так що можна сказати, що я легко відбувся. Ще один серйозний удар шолом прийняв на гонці в Пущі, коли я намагався проїхати під низькою гілкою. З наслідків — лише трохи потерся матовий пластик. Маю надію, що більше випробувань не буде.


Ціни на шоломи:
MET Strale — 2565 грн.
MET Rivale — 3699 грн.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: