Bike in City

Огляд виставки Байк Експо 2019

До написання цієї статті я не міг приступити майже тиждень. Всі три дні виставки були настільки насиченими, що додому я приходив надто виснаженим, щоб навіть думати про ноутбук та текст. Максимум на що вистачало — обробити фотографії. По закінченню ж дійства я взяв декількаденну паузу щоб проаналізувати своє ставлення до цьогорічної виставки та зробити висновки на майбутнє. Проте давайте почнемо з традиційного опису стендів та цікавинок (відео зі стендів буду додавати пізніше, порційно, треба час на монтаж).

Елвіс не в приміщенні

Цьогоріч збіг обставин та деякі непрогнозовані казуси призвели до того, що одні з найбільших українських велобрендів або взагалі не були представлені на виставці, або мали стенд значно менший ніж планували. Так відвідувачі нажаль не побачили ні Specialized, ні Cannondale… Сподіваюсь це не свідчить про якість системні проблеми у дилерів (наскільки я знаю, то все доволі рівно, проте холодок занепокоєння в сердці вовтузиться). Від Велопланети, як на мене, варто було поставити хоча б Посольство Pride Bikes, багато хто з відвідувачів їх шукав. Так само і Giant обмежив свій стенд аксесуарами та супутніми товарами. Все це дещо знизило візуальну привабливість виставки в очах пересічного відвідувача. Неодноразово від перехожих чув щось на кшталт «блін, а Спеша нема…».

Але активність на стендах інших учасників доволі сильно компенсувала зменшений wow-фактор через відсутність ТОПів.

Компанія ВИСОТА

Основою стенду Висоти цьогоріч стали, звісно ж велосипеди Merida. При чому, «висотівці» не вмикали сором’язливість та виставили топовий топ та просьюмер рівень — карбон, хороша навіска і при цьому надзвичайно конкурентні цінники.

Найбільшу увагу притягував наш тестовий Silex 6000, який я наполірував і привіз спеціально на виставку. Одразу було видно, наскільки цікава аудиторії ніша грейвелів. Біля Сайлекса постійно хтось тусувався.

Сильно в очі кидалися і білосніжні Reacto 5000 та трейловий підвіс One Twenty. Нечасто виробники фарбують велосипеди у цей колір. Забобони з приводу «білого велосипеда» чи що?..

При цьому, чорний топовий Reacto просто губився на фоні молодшого білого брата (господи, що я пишу…)

З нечастих гостей в наших краях також був чистокровний трековий вел, хлопці з мінідрому підходили декілька разів, прицінювались.

І це я мовчу про Big.Nine на Eagle, від якого не відлипали кантріли. Mission CX, як на мене, такого хайпу не зловив.

Для тріатлетів приманкою працював трохи оновлений Felt з аеробоксом під запаску та інструмент. Але особливого ажіотажу теж не спостерігалось.

Що не скажеш про стійку з шоломами MET, хоч італійці на цей оновили лише МТБ-лінійку, а шосейним моделям просто додали кольорових варіацій.

Топовим в лінійці все так само є MET Trenta та його варіація з карбоновими вставками. В оновленій чорно червоній ґрадієнтній темі виглядає крутяцьки.

До теми шоломів я повернусь дещо пізніше, так як виявилось, що на виставці присутні три топових шоломи світового рівня, зробив невеличке порівняння.


Хочете зекономити?
Тоді для вас промокод «BIKEINCITY» в магазині VeloGO, за яким ви отримаєте -7%!


На стійці Lezyne найцікавішими були Mega XL та комплект бездротового світла Connect Drive. Не дуже розумію, чому цікаві штуки були просто в коробках і гостям стенду не дали потиркати все ручками. Вау-ефект був би значнішим.

Джульби, наскільки я помітив, цього разу привертали більшу увагу відвідувачів. Показник того, що маркетинговий відділ Висоти за рік все зробив правильно.

Так модель Aerospeed з новою лінзою Reactive згребли ще у перший день і постійно хтось з гостей приміряв наявні моделі. Приємно, що хороші окуляри отримують заслужену увагу.

Стенд SRAM був наповнений актуальними компонентами, особливо кльово виглядали повні групсети в коробках. З того, що цікавило відвідувачів треба відмітити гальма. Серія Guide все ж вийшла справді хорошою.

Кожен другий питав про новинки серії AXS, але до завершення їх офіційної сертифікації завозити ці комплектуючі не можна…

І не можна не згадати, що самий огнєнним двіжем вставки стала велосипедна оргія! Просто дивіться відео і читайте, що це таке.

Gold sprint Merida на виставці БайкЕкспо

Publiée par BIKE EXPO sur Samedi 9 mars 2019

Shimano

Навпроти від стенду SRAM, як будинки Монтеккі та Капулетті, розташувалась площа від Paul Lange Ukraine, офіційного дилера Shimano. Цьогоріч їх стенд став значно активнішим і відкритішим для відвідувачів.

Рух забезпечував встановлений інтерактивний станок Elite Diretto, на якому кожен бажаючий міг спробувати свої сили на контрольному відрізку у Zwift та виграти безкоштовний фіт на новій системі налаштування посадки від Шимано.

І це, доречі, було другою активністю стенду. Систему декілька разів запускали, демонструючи публіці її можливост. Непогана техніка, але до неї обо’язково потрібен грамотний спеціаліст по фіту. Інакше працювати належним чином це не буде. Ну і «виглядає як штука, яка может підлаштувати ТЕБЕ під байк» 🙂

З нових групсетів була представлена королева середнього сегменту — стоп’яточка 7000 серії, вже зі штатною гідравлікою. Якщо говорити грубо, то це попереднє покоління Ультегри, на який поставили шильдик 105. Виглядає класно, їздити повинна надійно і безпроблемно, ну як стандартна стоп’яточка. Якщо цікава моя думка, то у Шими є два групсети, якими реально можна пишатись — це 105 та Ultegra Di2. Все інше або дорого, або слабкіше по ергономіці та характеристикам.

Токож на вітрині можна було порозглядати нову Ультегру RX, заточену під гравійні велосипеди (як механіку, так і електроніку) та виставковий групсет XTR.

Про шосейне взуття серії S-phyre ми відос зняли, тож не буду розписувати. А ось що сильно привернуло увагу — нова лінійка окулярів QX від HQBC. Родзинка у високоякісній оптиці від Zeiss та топовому напиленні. Оптична якість офігєнна, проте дещо специфічна форма оправи, на моє обличчя сіли незручно. При їх ціні менше 100 баксів варто розглянути, достойний варіант.


Лучано — головний організатор БайкЕКСПО

Topeak, Giro, FLR

Нажаль, Giant не змогли привезти на виставку достатньої кількості велосипедів… Так склались обставини, які тупо не залежали від волі самих МТБ-Україна. Натомість їх стенд був самим насиченим на виставці з точки зору цікавих аксесуарів та екіпу. Відео по стенду записали десь на годину, монтувати не перемонтувати 🙂

Перше, що кидалось в очі — величезна валіза PakgoX, в яку можна без проблем впихнути велосипед, 2 пари коліс та середніх розмірів пса. І безпечно превезти все це літаком.

Ось відео, де Віктор Петрович детально про неї розказує.

Від Topeak була ще одна напрочуд цікава штука — недорогий легкий ресівер для встановлення безкамерки. Важить усього грам 800, витримує 14 атмосфер і має клапан, який можна використовувати на виїздах для балонів СО2. Ідеальна штука для кемпів чи тривалих подорожей. Мабуть перший ресівер, який я справді захотів собі.

З цікавої тенденції — на виставці було представлено багато моделей динамометричних ключів. Topeak, Unior, Silca, BBB. Це вказує на поступову появу розуміння, що карбон треба збирати відповідально і не закручувати «поки не репне». Також роль відіграє поступове зниження ціни на динамометрику.

Нарешті приїхала партія взуття FLR, цікавої новинки цього сезону. При ціні дещо нижчій за конкурентів, FLR виглядають пристойно та, на перший погляд, цілком якісні, хоча точний висновок можна буде робити лише через рік. Скажемо так. Якби зараз стояв вибір — взяти базові шосейні шиманки чи базові FLR, я б зупинився на останніх. Класична форма, боа-подібна крутилка і достатня жорсткість. За свій цінник у 110 баксів то дуже хороший вибір (вони зліва, якщо що, бо зправа то топова модель).

Giro показали свій найтехнологічніший шолом Aether — добревентилюєму модель з новою реалізацією технології MIPS, при якій немає недолугої жовтої фігні всередині, а гасіння удару відбувається за рахунок зсуву нижнього каркасу шолому. Виглядає дуже круто.

Ще в око впала серія фар Giant Recon, які конектяться до Гарміна чи джаянтівських датчиків RideSence та можуть змінювати режим роботи відповідно до швидкості руху та рівня зовнішнього освітлення.

Взагалі стенд теж був одним з людних, видно, що народ йде чітко за чимось і знає асортимент, круто.

Silka & Sigma

Продовжуючи тему аксесуарів не можна оминути один з центральних стендів, на якому були представлені бренди Silka та Sigma.

І якщо з Сігмою все +- зрозуміло, бо німецького виробника велосвітла та комп’ютерів у нас знають добре, то з Сілкою український споживач знайомий ще ніочень. А це один з найстаріших і найтитулованіших виробників ніштяків преміум-рівня. Саме Silka одними з перших винайшли та почали виробляти традиційні велонасоси. Вони дають до 25 років гарантії на свої вироби і мають хорошу репутацію у світі. Треба буде якось окремий матеріал зробити, визначний виробник.

На секундучку, он той сріблястий насос коштує 450 баксів. Відео зняли, очікуйте 🙂

У чому ще Silca не відмовиш, то це у стилі та презентабельності. Їх інструменти хочеться дарувати та роздивлятись. Наскільки це співвідноситься з практичністю — велике питання.

І я не можу не відмітити титановий фляготримач, вагою у 25 грамів і з цінником у 2000 грн 🙂

Від Sigma цікавого були два девайси — простенький недорогий комп з GPS Sigma Pure та флагман ROX 12. Останній позиціонується як конкурент 1030 гарміну і німці дуже стараются зробити його сильним гравцем на ринку. По зарубіжним оглядам можна зробити висновок, що девайс цікавий, хоч і не без особливостей.

ABUS, Brooks, Nutrixxion

Львівяни, які є представниками цих брендів, приїхали в Київ буквально на фурі, настільки багато усього привезли.

Що кинулось в очі з самого початку — розвиток ідей шоломобудування від Abus. І головна новинка, якою став AirBraker. Шосейний шолом, в якому Алехандро Вальверде виграв Чемпіонат Світу 2018. Один з найлегших шоломів, які я тримав у руках. Усього 180 грамів у розмірі S.

При його конструювання взяли частину напрацювань з вже розкрученого GameChanger (моніторинг АліЕспрессо показав, що це один з найпопулярніших у китайців шоломі для підробок, так що обережно). Сам GC був представлений у лімітованих градієнтних кольорах-хамелеонах — синьо-фіолетовому та бежево-рожевому. Вживу виглядає феєрично.

З безпекової теми показали оновлену серію спеціальних шоломів для електровелосипедів, з посиленим захистом та царський 2-кілограмовий юлок без ключа, який відмикається смартфоном, футуристична штука.

Також можна було накуштуватись німецького спортхарчу Nutrixxion, особливо щедро розливали ізотонік з красивих бочок. Особливих новинок як таких немає, окрім нового дозування магнію та оновленої лінійки протеїнових батончиків. Доречі, саме протбатони у Nutrixxion мабуть найсмачніші з тих, які я куштував. Немає враження, що їси солодкий пластилін з вапном, яке буває у деяких інших виробників.

Brooks теж зрозумів, що лише на шкіряних сідлах далеко в сучасних умовах не виїдеш. І показали продовження лінійки Cambium — карбон, коттон, каучук і спецверсію, каркас якої зроблений з так званого «рідкого дерева». Це екологічний матеріал, який ще й вібрації поглинає. Також англійці розширили лінійку міських рюкзаків, з’явилась крута модель зі структурою, яка має світловібиваючі властивості.

Інші виробники

Одним з найкрасивіших велосипедів виставки, як на мене, став Author Ronin. Це 10-кілограмова колясочка під вінтаж, з рамою, що зроблена з баттовиних хромолевих труб Reynolds, які з’єднанні прям таки сексуальними зварними швами. Все це під шаром лаку, поставлене на злі безкамерні колеса Mavic, карбонову вилку та приправлено SRAM Apex HRD. Дуже стримувався, щоб не облизати цей велосипед. До цього дня не думав, що Author взагалі може робити щось цікаве. А тепер не можу відбитись від думки, що треба його на тест, бо КАПЕЦ КРАСІВ!!!

Tacx показав оновлені станки Neo 2 та Flux S. Цікавість відвідувачів до цих девайсів та Zwift тішить. Нарешті люди почали масово розуміти цінність зимового станочного велосезону.

На ринок України виходить Decathlon і на виставку вони привезли по-тошку з усього свого асортименту товару для активного спорту.

І один велосипед. Я коли побачив його, думав спочатку посміятись — турней, важкуватий, перемикання дивною манеткою біля виносу. Але трошки занурившись у тему передумав сміятись. Бо коштує він менше 300 баксів. І за оцінкою road.cc він визнаний чи не найкращим ультрабюджетником. Тож подивимось як народ його сприйме. Він може стати ідеальним першим велосипедом і стартовим майданчиком для посилення велосипедно-шосейної хвороби.

Непоганий стенд поставили Scott, з акцентом на підвіси. Логічний крок, враховуючи, що вони були основним спонсором pump-треку. Тож робота з ЦА правильна.

Доречі про сам памп — це була найдрайвовіша зона виставки. Величезний респект людям, які це організували. Най живе гравіті!

Поруч з пампом розташувався мінідром, а з іншого краю — зона BMX зі змігіннями по RailJam.

Враження від виставки, особисто у мене лишились плюсовими, бо я трошки глибше занурився у процес підготовки та життя БайкЕКСПО. Але для її розвитку і процвітання треба дещо додати і змінити, як на мене.

Що хотілося б бачити на майбутнє?

У мене виникло враження, що виставка не має якоїсь цілісної концепції, за рахунок цього існує дисонанс між діями самих учасників. На наступний рік було б круто хоча б спробувати вибодувати між ними діалог на спонукати до спільних дій в рамках БайкЕКСПО.

Я отримав нереальний кафі від лекції, і як здалось, слухачам теж «зайшло». Але це проходило в невеличкому конференц-залі, куди потрібно було шукати шлях. Особисто мені не вистачало відкритої сцени, на якій можна було б в один день провести модерований лекторій, міт-апи українських велоселебріті (наприклад на виставці всі три дні були присутні Ігор Хижняк (Голова ФВСК), Kozak TV та Adventure Team, додати туди ще 2-3 цікавих діячів і можна замутити щось типу блог-паті). Дуже круто зайшов би якийсь Круглий Стіл по одній з холіварних тем, наприклад медицині чи підготовці атлетів. На другий день на цій сцені можна розписати слоти для учасників, щоб вони мали змогу на широкий загал презентувати свої ключові новинки виставки.

Також необхідно робити окремий коридор для велоорганізацій та велоклубів. Київська сотка, Мотохелп, АВК та ФВСК були цікаві гостям виставки. Сюди треба додавати маленькі «амбасади» любительстьких велоклубів, наприклад дуже круто було б побачити тут echelon та cadence 90. Це створило б атмосферу ком’юніті і стимулювало б відвідувачів діщнаватись по ці ініціативи та долучатись до них.

А як виставка вам? Пишіть що ви б додали на наступний рік, кого з учасників хотіли б бачити і яких активностей вам не вистачило?


Відео по виставці будуть додаватись як тільки домонтовуватиму 🙂 Трошки терпіння!


БОНУС

На виставці одночасно були представлені три найтоповіші шосейні шоломи світу — MET Trenta, Giro Aether та Abus Airbraker. Я не зміг відмовити собі у задоволенні «зібрати їх усі» і трошки познімати.

Фантастичні штуки, але кожен зі своїм характером. Абус просто льогусінький, в руках майже не відчувається; Мет легкий і з просунутою аеродинамікою; Джиро має найкрутішу систему MIPS на ринку.

Ех, шкода, що не було Specialized PrevailII MIPS + ANGI, можна було б одразу якесь порівняння «шоломів за $250 зробити»… Хоча без реальної катачки в них ніякої цінності таке тестування мати не буде.

.

ііііі

.

.

нуууууу

блін, я не можу про це не написати…

.

.

далі не читайте

.

.

Титул «шоу-стоппер виставки в категорії /ШТО ТЫ ТАКОЕ/»

Присвоюється TitanBike.

Конструкція виносу «У творців цього дива руки просто золоті!!! Але біда, що ростуть із сраки!» ©

Шви класу «алкаш дядя Толя»

РОКШОКС сосатб! Да, курво, це ПЕРЕВЬОРТИШЬ! На гайках.

Геометрія прямо з пекла.

І абсолютно невміняєма конструкція підсидільної труби. Зато переклюк харашо став!

Живіть тепер з цим.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: