Новий, карбоновий Merida Mission CX 2019 — позиціює себе як велосипед, що більше орієнтований на використання у змаганнях з циклокросу. Полегшена рама, збільшений кліренс покришок та інший підхід до геометрії велосипеда (інженери скоріш за все надихалась сучасними гірськими велосипедами) — завдяки цьому, новий Mission CX став досить різнобічним велосипедом. Ця модель стала відправною точкою для нових змін відносно попередньої моделі (CycloCross), характер якої залишився на місці.
Переклад статті Cory Benson з BikeRumor.com / фотографії з тренувального заїзду — Paul Box з FrameDogs
Карбонова версія Mission CX була вперше представлена у 2018 році на виставці Eurobike, і трохи згодом я отримав шанс проїхатися на ньому. Нова, карбонова CF2 рама має заявлену вагу 885 г. та 402 г. припадає на нову карбонову вилку.Я провів багато часу на минулій моделі Cyclo Cross 900 та використовував його у перегонах — він завжди виділявся своєю гнучкістю серед інших, дуже жорстких карбонових велосипедів, на яких їздив та брав участь у змаганнях. Особисто я трохи хвилювався, коли Merida заявила про “абсолютно новий” Mission CX.
Що нового?
Близький огляд Mission CX 2019 року виявив, що найбільш помітним став перехід на 12-мм осі, та flat-mount кріплення гальм. Хоч представники Merida розповідали про суттєві зміни у геометрії Mission CX відносно його попередника, але загалом вони виявилися незначними. Стало помітним наближення до характеристик трейлових гірських велосипедів з їх довгою та низькою геометрією, що забезпечує стабільність на технічних ділянках та при високій швидкості, і водночас легкість у керуванні на малих швидкостях. Крім цього, рама L/56см отримала на 3 мм більший параметр “річ” (вимірюється від центру кареточного вузла до уявної вертикальної лінії, що проходить через центр рульової труби.), на 6 мм коротшу рульову трубу, що коротша на 6 мм та “стек” (висота рульової труби відносно каретки) що нижчий на 2 мм. Висота каретки та довжина пір’їв не змінилася.
The Mission CX був створений для циклокроссових перегонів, тому у Merida не очікують що власники будуть встановлювати дуже широкі покришки — але збільшений кліренс залишає багато місця для агресивної 35-мм гуми, і достатньо місця для бруду. Також є можливість встановити повні крила. Перегородку між задніми пір’ями можливо зняти (у випадку, якщо ви не плануєте використовувати крила), а верхні пір’я зроблені тоншими, завдяки чому задня частина велосипеда достатньо гнучка. На байку використовується трансмісія з двома зірками спереду (топові версії отримують CX 2x Ultegra Di2). Але кріплення для переднього перемикача можна зняти, та встановити туди легкий SRAM X1. Merida запевняє, що загальна вага Mission CX 8000 становить 7,7 кг. Разом із моїми контактними педалями, вага тестового байка становила 7,83 кг, що цілком відповідає ствердженням виробника.
Чи став Mission CX кращим циклокросовим байком?
Оскільки це велосипед для циклокросу, зміни у порівнянні з минулою версією — мінімальні. В теорії, інша геометрія повинна зробити велосипед більш стабільним на важких кросових ділянках та більш передбачуваним на бездоріжжі. Але слід пам’ятати, що це зміни становлять всього лише 2-3 мм та півградуса. Полегшена рама Mission CX відчувається швидшою, без втрати тієї точності у керуванні, за що я і любив свій минулий байк. І це непогано. Минула модель, Cyclo Cross, також відмінно підходила для перегонів. Якщо він у вас є, вам напевно не слід позбуватися його, та купляти новий Mission.
Mission CX — універсальний циклокросовий велосипед?
Якщо розглядати цей байк для використання у змаганнях, то спочатку було трохи дивно побачити, що найбільшу увагу приділили його універсальності. Найкраще, що можна було сказати про минулу модель Cyclo Cross, це те, що він мав те саме, “гоночне” відчуття керованості та загальну ефективність трансмісії. Також він дозволяв мені провести у сідлі три години, і потім не залишалося відчуття, ніби мене відлупцювали. Багато карбонових гоночних байків настільки перебільшили із жорсткістю, що гонщики були щасливі коли перегони тривали всього одну годину (чи навіть 45 хвилин, як для більшості аматорів). Провести більше часу на такому велосипеді означало відчувати себе розбитим протягом кількох наступних днів.
Влітку, я кілька разів їздив на Mission CX разом з атлетами Merida Joaquim ‘El Purito’ Rodríguez та José Antonio Hermida, у передгір’ї Альп на гравійних ділянках, сінглтреках та дорогах. Байк чудово почував себе на трейлах, та чітко проходив вузькі повороти під час перегонів.
Враження від катання
Як я і казав, минула версія була ідеальним байком для кросових перегонів. Тепер, завдяки легшій рамі та новій геометрії — стало ще краще, ніж раніше. Якщо ви збираєтесь брати участь у змаганнях, правильний підбір безкамерних покришок зробить Merida CX потужною зброєю для циклокросу — тепер є місце під широку гуму, і сам велосипед вже з коробки обладнаний безкамерними алюмінієвими колесами DT Swiss.
Вам не слід викидати вашу стару модель Cyclo Cross, щоб купити Mission CX, але якщо ви шукаєте карбоновий байк для циклокросу, і вам важко переконати себе купити такий вузькоспеціалізований велосипед, то 2019 Merida Mission CX 8000 версії 2019 року — дійсно хороша пропозиція. Це один із небагатьох карбонових байків, на якому я їздив за останні декілька років, що універсальний настільки, що я б використовував його протягом цілого року.
Щоб дізнатися більше про лінійку та ціни MERIDA MISSION CX на офіційній українській версії сайту MERIDA, що складається із чотирьох повністю карбонових рам, та двох алюмінієвих моделей), натисніть тут.
Комменты Facebook
Disqus (0)