Bike in City

Огляд Lezyne Mega C GPS від BIKE Magazine

“Взагалі, я ніколи не користувався GPS навігацією чи записував маршрути. Протягом багатьох років, мій акаунт у STRAVA лише перетворював лінії графіків кілометражу інших людей у мої власні мрії. Одного дня, я познайомився з хлопцем з Лос-Анджелеса, який займався створенням та підготовкою мережі трейлових маршрутів, і це відкрило мені двері у світ довгих поїздок. Але проблема в тому, що я повний профан в орієнтуванні на місцевості. Я можу слідувати за кимось по маршруту, але коли я наодинці — здається, що я потрапляю в лабіринт.
Переклад статті Тревіса Енгеля (Travis Engel), bikemag.com

Саме таким велосипедистам (як я), зазвичай необхідний GPS пристрій з можливістю зображення мапи. На жаль (такі як я), не хочуть викладати кругленьку суму грошей, тому оберуть щось схоже на Garmin Edge 25. Він дозволяє вам завантажити GPX трек, що покаже вам тільки лінію маршруту, але без можливості зобразити загальну мапу — що лишає вас можливості зрозуміти, де ви знаходитесь. Ну і загальний строк роботи — 8 годин, монохромний (розміром з монету) екран — і все ще коштує аж 170 баксів. Саме тому розпочалася конкуренція у світі GPS пристроїв. Lezyne потроху забирає користувачів у монополіста Garmin, і Mega C точно знайде своїх прихильників.

Його вартість — 200$, розміри — 50х77х27, і він може показати маршрут і завантажити офлайнову мапу, працює до 32 годин і має кольоровий екран розміром як 3 монети. Також до нього можна під’єднати датчики пульсу, паверметр та вивести на екран план вашого тренування.

  • Вага: 73 грами
  • Час роботи: 32 години*
  • Розмір екрану: 34 мм на 45 мм
  • GPS та Глонас
  • Вологозахист
  • ANT+ та bluetooth
  • барометр та акселерометр
  • кріплення Lezyne X-Lock

Зміна налаштувань Mega C в основному відбувається через додаток для смартфона. Тут все просто: немає довгих списків, і необхідності “утримувати кнопку натиснутою протягом трьох секунд”. Змінити час, мову, розмір тексту, під’єднати додаткові датчики дуже легко, якщо ви маєте досвід налаштування будь якої програми на смартфоні.

 

Щоб налаштувати офлайн навігацію на Mega C потрібно трохи часу: втім, для цього є кілька способів. Завантажити обрану частину мапи досить просто (оскільки я бачив презентацію у головному офісі Lezyne), проте мені все ще знадобилося офіційне відео від виробника (на youtube) з покроковими інструкціями. Найпростіший спосіб — це зробити маршрут за допомогою додатку Lezyne на смартфоні, але це більше підійде для тих, хто в основному їздить по дорогах. Якщо ви полюбляєте бездоріжжя, то скоріш за все ви не знайдете свої знайомі трейли на цій мапі. А якщо знайдете — скоріш за все не зможете їх ідентифікувати.

Для того, щоб зробити маршрут, вам знадобиться сервіс на кшталт gpsies.com, де ви зможете створити .gpx файл. Після цього, ви завантажуєте цей файл на офіційний сайт Lezyne, де він додається до вашого (безкоштовного) аккаунту. У Lezyne є окремі відео, що пояснюють, як це зробити, тож вам нема потреби їхати у головний офіс компанії, чи використовувати цю статтю як інструкцію. В залежності від обраного способу, додаток на телефоні з’єднається з пристроєм, і маршрут з’явиться в окремій вкладці, де ви зможете його запустити.

Якщо ви завантажили офлайнову мапу, то на екрані пристрою побачите основні дороги та шляхи, а ваш маршрут та напрямок руху буде виділено окремим кольором. Швидкість, з котрою оновлюється зображення мапи, трохи менша ніж у GPS вашого телефону — хоч Mega C і використовує акселерометр, щоб розпізнати ваш напрям руху, мені зазвичай доводилося проїхати кілька метрів, щоб пристрій зрозумів, куди я прямую. Але це відбувалося тільки на заплутаних стежках, і я ніколи не витрачав більше пари секунд, щоб зорієнтуватися. Єдина річ, якої мені дійсно не вистачало (і вона вже знаходиться у процесі розробки) — це звукове повідомлення, що сповіщає про з’їзд з маршруту. На екрані навігації з’являється текстовий блок, що каже мені розвернутися, і навіть з увімкненим динаміком (який я зазвичай вимикаю) не було ніяких повідомлень про те, що я зійшов з маршруту. Але під час своїх поїздок, я завжди знав якої довжини буде трейл, тож швидкий погляд вниз на екран — і я бачив всю необхідну інформацію.

Моя інша претензія стосувалася вузького поля зору, при більшому масштабі мапи. Якщо екран “пройденого шляху” завжди показує весь пройдений маршрут — то це просто маршрут-лінія. Без зображення інших доріг та трейлів. А ось основний екран мапи вже показує необхідну інформацію — але тут немає можливості достатньо зменшити масштаб, щоб побачити, куди саме веде розгалуження дороги. Якщо мені довелося повертатися додому, то необхідно було б діставати телефон і дивитися чи туди я поїхав. Але з цим я можу миритися, тому не вважаю це недоліком.

Інші функції GPS працювали так само, як я очікував. У Mega C є барометр, для точного зображення висоти, а екран може показувати від двох до восьми “сторінок” з інформацією. В моєму випадку, я зупинився всього на трьох. Перший і головний екран завжди показує рівень заряду пристрою, та всіх підключених до нього bluetooth девайсів — і вашого телефону також. Це зручно, і надає мені можливість заздалегідь вимкнути телефон що зберегти трохи заряду.

Для всіх тих, хто катаються протягом всього дня, твердження щодо 32 годин роботи від батареї потребує трохи пояснень. Без підсвітки екрану, ця цифра відповідає дійсності. Але на яскравому сонці, підсвітка робить екран більш помітним, хоч для цього і необхідно збільшити яскравість. Це налаштовується у мобільному додатку, але скорочує строк роботи від батареї. На одному із 10-годинних заїздів я майже розрядив Mega C. Просто візьміть це до уваги.

Lezyne використовує власні типи кріплень для своїх GPS пристроїв. В основному вони схожі на рішення від Garmin, але здаються більш міцними. У комплекті з Mega C йде кріплення на руль що фіксується гумовими кільцями. Але у випадку, якщо ви не хочете чіпляти 200 баксів на кермо за гумки, я б рекомендував виносне кріплення за 16$. На жаль, вони доступні тільки у варіанті для керма 31,8 мм. У Lezyne також є окреме кріплення Direct X-lock за 40$, що вкручується замість двох болтів на виносі, куди також можна причепити світло чи екшн-камеру. У мене не було ніяких проблем з цим кріпленням, але воно мене трішки нервувало — це найбільш важливі болти на велосипеді, і я не хотів би чіпляти на них ще щось. Але це кріплення виготовлено зі сталі та алюмінію, та розраховане щоб витримати необхідні навантаження. Lezyne рекомендує заміну болтів в результаті аварії чи будь-яких пошкоджень GPS пристрою.

Тож тепер, я таки став тією людиною, що користується GPS пристроєм — і я приємно вражений. Не за всі гроші світу, та без зайвих наворотів — Mega C здатен показувати мапу та інші показники, що підійде багатьом користувачам. А ще, він допоможе вам під час ваших тренувань виявити ваші робочі зони, чи (що навіть краще) вийти із зони комфорту та досягти кращих результатів.

Єгор Струль

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: