Bike in City

Огляд Байк Експо 2020 — куди рухається ринок?

Готуючи «Гід по Байк Екпо 2020» я зробив акцент на цікавих активностях та окремих заходах, які планувались на виставці. У цьому матеріалі я хочу детально розібрати експозиції окремих брендів, розказати про те, чи вдалось реалізувати свої плани та поділитись роздумами щодо тенденції велоринку України в цілому. Як і минулого року, я взяв паузу на тиждень, щоб структурувати думки та відкинути зайві емоції. Тож рушаймо!


А про те, як виставки проходили минулого року, можете глянути за наступними лінками, для розуміння динаміки:

Огляд Байк Експо 2017 | Огляд виставки 2018 року | Гід по Байк Експо 2019 + Великий огляд Байк Експо 2019

Плюс огляд минулорічної виставки в одному відео


Куди розвиваєтся Байк Експо?

І загальносвітові тенденції, і реалії українського велорітейлу вказують чітко на те, що брендам перестають бути цікавими просто виставки у форматі «ось велосипеди на стенді — роздивляйтесь«. Тому вже минулого року були спроби оргів зробити більше розважально-освітніх активностей. І у 2020 році я спробував долучитись до цього процесу та дещо додати виставці свого бачення. Так основні два виставкових дні, а це субота та неділя, на Байк Експо були розписані заходи, направлені саме на підняття цікавості відвідувачів та на створення додаткової цінності виставки.



Хочете зекономити?
Тоді для вас промокод «BIKEINCITY» в магазині VeloGO.com.ua, за яким ви отримаєте -7%!



Субота була віддана брендам та велоініціативам. Кожен стенд мав 30-40 хвилин, щоб презентувати свої найгучніші новинки на сезон 2020, розказати про свої товари, послуги і взагалі донести аудиторії цінності своєї компанії. І, якщо чесно, я був трохи у ступорі, коли деякі компанії виходили на 5 хвилин чи взагалі відмовлялись від презентації з мотивацією «а нашо? чого ми будемо витрачати свій час? шо це нам дасть?«. У мене мову відбирало, якщо чесно. Вам дають доступ до аудиторії, час та не лімітують у темах. Поставте камеру чи телефон, врубіть трансляцію, запишіть відео, я б репостнув цей стрім на БІС та івент оргів. Я реально шокований, якщо чесно. І на цьому фоні дуже круто виглядала презентація «Велопорталу», які і відзняли все, і інтерактив з публікою провели.

Так само з «Висотою» — бренд-менеджери, навіть враховуючи насиченість виставкових днів, о 9 ранку ще до відкриття виставки вже сиділи та дороблювали презентації. При цьому на сцену витягнули реально цікаві позиції зі свого портфелю новинок.

Взагалі інертність частини дистриб’юторів просто мене особисто виморозила. Байк Експо дає площу для стенду, рекламу заходу та відвідувачів. Але чим затягувати аудиторію на свій стенд — то вже завдання для окремих компаній. І реальні активності були далеко не усюди. Тут знову красавчиками була «Висота» з вже традиційними goldsprint та брендованими напоями.

Весело також було біля стендів Craft, де можна було на велотренажері викрутити собі приємні призи, та Paul Lange з встановленими станками Elite та Zwift.

При цьому у Крафті ще й нормальна експозиція одягу висіла, можна було повністю ознайомитись з колекцією. Доречі, якщо ви читаєте цю статтю у день виходу — п’ятницю, 13 березня, то магазин Craft на Антоновича в Києві святкує свій день народження і з нагоди цього врубили -50% просто на все! Тож ви знаєте куди їхати увечері 🙂

З цікавого можна було зфотографуватись з фейковою штангою та пройти майстеркласи їзді на моноколесі та персональному електротранспорті взагалі. Плюс тест-зона для велосипедів.

Та й мабуть і все. Я іноді продовжую дивуватись відсутності креативу та якоїсь чіткої маркетингової стратегії частини дистриб’юторів. АЛЛО, ПАНОВЕ! ЯК ВИ ЗБИРАЄТЕСЬ ПРИВАБЛЮВАТИ КЛІЄНТА?

Так, все, видихаю. Давайте про хороше, що було. Продовжимо.

Приємно, що можливістю запланувати виступ скористались Nutrixxion та Віка Пожиганова, яка прочитала змістовну лекцію про загальні принципи харчування у циклічному спорті на витривалість.

От вони як раз все зробили правильно і відзняли лекцію окремо, причому гляньте на яку техніку! Нечасто Blackmagic зустрінеш у сфері веловідео.

Пообіді в суботу почався блок презентацій велоівентів, гонок та ініціатив. Виступила команда Велодня, Ігор Хижняк (президент Kyiv Cycling) та сам Андрій Гривко (президент Федерації велоспорту України)! Ключовою подією цього блоку було відкриття онлайн реєстрації на одні з найбільших велосипедних подій України — Київську Сотку та Лісову Пісню by Merida! Динаміка реєстрацій, якщо чесно, перевершила наші очікування. Пільгові слоти були розібрані за ультракороткий час і за перші 5 днів Сотка набрала 500 реєстрацій. Дякуємо за довіру!


🛣Київська Сотка 2020: http://bit.ly/kyiv100

🌲Лісова Пісня by Merida 2020: http://bit.ly/LP20_Reg


Ще з приємністю хочу відмітити, що біля стендів Київської Сотки та Велодня був постійний двіж та веселощі, команди працювали з повною віддачею!

До того ж, на стенді КС була окрема секція Verge Ukraine — одного з провідних виробників якісної кастомної велосипедної, бігової, тріатлонної та футбольної форми. І усі бажаючі, а їх було чимало, могли ознайомитись з семплами колекцій та практично на льоту оформити замовлення.

А ще ми бігали по виставці та запрошували людей на Сотку та Пісню 🙂 Добігались до того, що особисто запросили до участі Віталія Кличка і він погодився!

З мімімішного — окремо порадував міністенд Edizaingroup, виробника креативних нагород, медалей та систем зберігання нагород. Доречі медалі Пісні саме від них 🙂

Паралельно на другому поверсі відбувалась виставка Active Sport, на якій з цікавого були представлені дві OCR-гонки — Spartan Race (ось це особливо приємно, враховуючи, що у Craft є окрема колекція з брендування Спартану) та Дика Гонка. Реально двіжова тема вийшла, мабуть це найулюбленіший мій формат для споглядання та фотографування. І ці перегони завжди збирають дуже круту публіку.

Там же на другому поверсі розташувався скеледром і центральний об’єкт — памп-трек! Неймовірно весела штука, шкода, що його нечасто збирають та проводять змагання… Взагалі потібні стаціонарні пампи повинні бути в кожному районі Києва. Бо вони однаково цікаві як дітям, так і дорослим райдерам.

Проте це все було розминкою до головної події виставки — Blogger Meet-Up, який стартував о 17 і став найяскравішими двома годинами Байк Експо! Багато розказувати не буду, адже є повне відео з хорошим звуком 🙂

Від себе скажу, що я був надзвичайно радий, що вдалось зібрати на одній сцені такий потужний кворум! І окремий респект Йохану, Устиму та Васі, що змогли віддалено до нас приєднатись. На мій погляд, подібні мітапи треба робити регулярно, крутий формат.

А в неділю, 1 березня за сприяння організаторів БайкЕкспо, мені вдалось реалізувати ще одну ідею, з якою я носився майже рік — зібрати в одному місці усі велосипеди гравійного сегменту, які представлені в Україні. Так з’явилось Gravel Show.

Завдання було максимально конкретизованим — дати змогу потенційному покупцю в одному місці побачити, потримати в руках і потестити будь-який з гравійників на ринку. Адже в реальності, щоб вживу глянути на усі ці велосипеди, потрібно об’їхати з десяток магазинів і витратити далеко не один повний день. А тут все — в одному місці, та ще й з представниками брендів, які одразу можуть надати абсолютно усю необхідну та цікаву інформацію відвідувачу. Мені дічайше зайшло! І тут особливий респект хочу висловити Велопланеті та Pride Bikes — навіть не беручи участь у загальній виставці, вони спеціально приїхали командою з Харкова та привезли фактично увесь асортимент гравійників, а це по декілька моделей Pride, Cannondale та Marin.

Віктор Петрович взагалі привіз свій власний Giant Revolt. І це був справжній show-stopper, мабуть назапакованіший гравійник в Україні зараз — фулкарбон, електро-шиманка, вимірювач потужності SRM, ГревелКінги та купа кльових дрібниць. Особливо круто було, що велосипед після гонок у правильному для гравійника вигляді — з грязючкою!

В цілому, потібні тенденції на внутрішнє переформатування виставки вважаю справді вдалим. По відгуках, лекції, блогер мітап та гравійне шоу відвідувачам максимально зайшли. Справа за дрібницею — щоб окремі дистриб’ютори теж це зрозуміли та додавали активностей від себе. До речі про них, давайте традиційно пробіжимося окремими стендами та поглянемо, що було цікавого.

Scott

Найбільш бажаною новинкою на стенді американського веловиробника був новий Addict RC — представник трендової когорт легких, універсальних гоночних шосейників з поліпшеною аеродинамікою, так званої lightweight aero. Повна інтеграція компонентів, відсутність зовнішніх тросів та дротів, чудовий зовнішній вигляд.

В мтб-сегменті у Scott завжди було все пучком, але особливих прем’єр цьогоріч немає. Але я не зміг втриматись і не помацати фірмову систему TwinLock, яка дозволяє одією манеткою блокувати вилку та аморт, ультразручна штука.

Проте мені особисто був найбільш цікавим стенд Muc-Off, я давно являюсь великим фанатом цієї велохімії та велокосметики (хоч і особливо ніде не афішую, щоб уникати криків про рекламу :). Це реально топова тема, яка і працює офігєнно, і виглядає круто, і квартира потім після неї не смердить. Якщо буде нагода, то опишу все в окремому матеріалі, дуже достойний виробник. До того ж, Muc-Off почав активно педалювати тему безкамерок, багато годноти випущено під цим брендом.

З незвичного та «дорого-богато» — мийка високого тиску Muc-Off! Довго не міг відтягнути від неї дружину 🙂

Giant

Якщо говорити про найфаршированіший стенд, то тут Giant в числі перших. Видно, що з душею підійшли до наповнення експозиції. Був представлений практично весь модельний ряд шосе усіх напрямків — від початкового рівня до гоночних аероболідів, при чому як чоловічих Giant, так і жіночих Liv.

Окрім власне шосейників, на виставці презентували новий саббренд Cadex — шосейні компоненти найвищого рівня якості та відповідного цінника. Наприклад нові безкамерні карбоколеса з хуклес профілем, карбоновими спицями та системою ratchet власної розробки, топове карбонове ультралегке сідло та цілу серію покришок. Дуже сильні позиції.

Гравійний тренд був підтриманий повною колекцією Giant Revolt з комплітами на будь-які вимоги споживача. Плюс компанія привезла велику кількість різних сумок від Topeak та Blackburn. А головною новинкою виставки стала публічна демонстрація нового бренду на ринку України — Lyne. Це південноафриканський виробник, що спеціалізується на нестандартних аксесуарах. Наприклад сигнатурним продуктом у них є Holly Rail, система кріплень, яка дозволяє практично на будь-який велосипед встановити додаткові 2, 3 чи більше фляг, навіть при відсутності штатних посадкових місць. Про різні мультитули та бардачки з інструментами я вже мовчу. Так що якісних аксесуарів на нашому ринку стає більше.

В МТБ сегменті Giant також на 2020 рік попрацював плідно. З новинок можна було побачити оновлений кантрійний хардтейл XTC, з однією з найлегших рам у світі. До того ж, тайванці показали своє бачення бюджетної кантрійної повітряної вилки, непогана альтернатива Сантурам. По підвісах теж є новинки, а саме новенький ендурік REIGN на 29 колесах та з фірмовою підвіскою Maestro.

Topeak, як один з провідних виробників велоаксесуарів теж мав, що продемонструвати. Оновлення отримав TubiBuster, система для встановлення безкамерки. Тепер опціонально є зручна шлангочка з можливістю докачки безпосередньо насосом. Вперше в житті побачив нормальні стаціонарні багажники для підвіса — туристи нестандартного складу характеру будуть ну дуже задоволені. І як вишенька на торті було показане нове системне велосвітло Cubi-Cubi, яке є модульним і його користувач може збирати під власні потреби.

О, мало не забув! Нова командна форма Giant Ukraine — топчик!

Merida та «Висота»

Як я вже казав на початку статті, Висотівці одні з небагатьох, хто заморочився з активностями на стенді та продумав, що відвідувачі там будуть робити. Але давайте про експозицію. Виставкова зона була поділена на сектор Merida та «Інші бренди», що логічно. На мерідівській половині було на що подивитись, адже виставили найхарактерніші байки у топовому чи передтоповому виконанні. Плюс тут стояв мій Silex+ 6000 та хардтейл Віталія Зубченка.

Шосейна тема була представлена максимально зарядженим Reacto на SRAM Red AXS, Scultura та новою моделлю Merida Mission Road — доступним ендуранс шосером.

МТБ-фанати могли більше уваги приділити трейлово-ендурній тріаді One.Twenty, One.Forty, One.Sixty та електропідвісам.

Друга половина стенду також нормально притягувала глядачів. З самого солодкого тут висіла нова колекція коліс DT Swiss, адже Висота з цього року є їх офіційним представником в Україні. Тож ви тепер знаєте до кого йти за кращими у світі 240 втулками та де шукати запасні спиці до своїх вілсетів. І мушу визнати, що нова серія Spline справді привертає увагу та викликає бажання тихенько зняти з вітрини колесико та втікти з ним у пампаси 🙂

З новинок ще можна було побачити оновлений модельний ряд велосвітла та компів від Lezyne, дві свіжі моделі велоокулярів Julbo Rush та Fury і повний асортимент компонентів SRAM. А ще Висота привезла таки спецверсії покришок Hutchinson з коричневими боковинами! Мімімі! І гравійний шолом від MET 🙂

Paul Lange

Змушений відмітити, що стенд PLU щороку стає цікавішим, позитива динаміка відчувається. По новинкам Shimano все вийшло досить жирно — повністю новий GRX, оновлені XT та SLX і прилизаний шосейний групсет середнього рівня Tiagra, візуально доволі приємний, доречі ще й з гідравлікою. Плюс нові бюджетні шосейні педальки RS500.

По взуттю теж пройшлись добре — з’явилась лінійка гравійних тапуль та непогано оновили популярні шосейні та мтбшні модельки.

Fuji

Японський бренд зі славною історією нещодавно змінив дистриб’ютора в Україні та рішуче налаштований взяти собі частину висококонкурентного велосипедного ринку. Аргументи сильні — це і доступний хромолевий гравійний Jari, і приємний пул шосейничків, і цікаві трейлово-ендурні підвіси. Слідкуємо за їхніми справами. А ще у них на стенді стояла справжня лялічька — сурова Тойотка ліфтована і підготовлена до усіляких негараздів, така і зомбіапокаліпсис переживе.

TREK

Після розподілу бізнесу між колишніми співвласниками, Trek в Україні тепер має значно кращі шанси на розвиток. І це одразу стало помітно як по показаним велосипедам, так і по комунікації консультантів на стенді. Дуже приємні враження лишились. Але якщо звужувати враження лише до самих велосипедів, то на мій погляд найяскравішим велосипедом усієї виставки став Trek Domane — ендуранс шосер від американців. Цьогорічне покоління отримало подвійну систему ISO-speed, яка гасить вібраціїї тепер не лише у підсидільному вузлі, а й у рульовій (така собі відповідь головному конкуренту — Спешу з їх Рубе). До комплекту маємо пусту нижню трубу з відсіком для зберігання інструменту та бутербродів і 30мм покришки у стоці. В результаті маємо справді один з найбільш вражаючих велосипедів Байк Експо. І я вже мовчу про фарбування, яке зроблене з єдинорогів. Однозначно приз глядацьких симпатій!

Радий був також побачити сучасну аеро-ікону — Trek Madone. Ну дуже незвичний і красивий велосипед.

МТБ та турінгова тема у Trek теж достойна і самобутня. З цікавого, наприклад, підвіси отримали подібну до скотівської систему одночасного блокування аморту та вилки.

А от що мені здається дещо суперечливим, то це нові шоломи з системою WaveCell. Зарубіжні видання їх хвалять, але у мене є певні сумніви з приводу того наскільки такий щільний каркас буде вентилюватись…

Спортивне харчування

Цьогоріч вибір, на мій погляд, дещо менше. З великих гравців ринку були присутні Nutrixxion та Nutrend. Плюс специфічне харчування для силових видів спорту. З цікавих і нових брендів на виставці мали представництво HUMA та IsoStar. Доречі я вже розпочав велике обіцяне тестування і усі перелічені компанії будуть там представлені, тож очікуйте результатів.

Decathlon

Гігант спортивного велорітейлу на час виставки майже третій магазин відкрив, настільки велику площу вони зайняли. І під виставку вони постарались та привезли майже весь асортимент, який теоретично може бути доступний для замовлення в Україну. Від примітивного Triban з 9000 грн до напакованого шосера з Dure-Ace по колу. А ще велоодяг, багато нового велоодягу на теплий сезон!

Але що саме цікаве — цьогоріч Декатлон починає продавати у нас свої гравійники! Усього буде три різні компліти під різний гаманець але все це виглядає напрочуд багатообіцяюче! Найближчим часом у мене буде змога вивчити ці велосипеди детальніше і я максимально швидко зроблю їх огляд.

Спортивна косметика

Фактично зараз на території України є два великих дистриб’ютори, які спеціалізуються саме на косметичних засобах для циклічних видів спорту — це Chamois Butt’r Ukraine та Grandtourism. І якщо з продукцією Чамоа ви вже добре знайомі, бо це і креми від натирань, і шампуні, що змивають запах злору після басейну, і спеціальні спортивні сонцезахисні крема, то з Грантуризмом є новини.

Адже вони фактично одними з перших починають завозити спортивні препарати на основі CBD — каннабідіолу, речовини, яка отримується з канабісу, але при цьому не є наркотичною та не містить заборонених домішок. CDB широко застосовується у світі для зняття больових симптомів, релаксації та заспокоєння. Штука має широку терапевтичну дію та абсолютно легальна. І Грантуризм найближчим часом привозить бальзами та мазі на цій основі. В залежності від концентрацій та допоміжних речовин вони можуть мати як розігріваючо-стимулюючу дію, так і виступати релаксантом. Я, насправді, брав семпли цих мазюк з собою на кемп в Іспанію і це реально прикольна штука, продовжу експерименти як приїдуть вже повноцінні пакування. Наразі це один з найцікавіших продуктів на ринку.

Ну а про те, що Грантуризм є офіційним предстаником топових брендів плавальних окулярів Zoggs та костюмів для плавання Z3ROD ви, мабуть, знаєте 🙂

Що ще цікавого було на виставці?

Я, особисто, був радий побачити українського виробника яскравих туристичних сумок Flowers Way, давно слідкую за ними.

Стенди Author та Bergamont мені були цікаві лише гравійниками — Ronin та Grandurance, непогані апарати, які точно знайдуть свого покупця.

Veloonline показав нову генерацію електробайків від Cube, з оновленими моторами та поліпшеною інтеграцією компонентів.

Дуже радий був побачити відомого українського конструктора, який зпроектував Енея та Антея, причому він прийшов не з пустими руками, а показав карбонові трекові диски власного виробництва з чудовою вагою та прайсом удвічі нижчим за зарубіжні аналоги! Nytka рулить!

Якісні аксесуари BBB та чудова команда магазину BikeMotive.

Gorgany продемонстрували оновлений модельний ряд Osprey. Мою увагу привернула серія напоясних сумок з вбудованим гідратором. Цікавий варіант, думаю зробити детальний польовий тест, цікаво чи є право на життя у такого продукту.

На цьому мабуть і все! Як вам виставка взагалі? Що б хотіли бачити наступного року? Які активності від організаторів та які активності від дистриб’юторів? Коментарі відкриті.

А ще не забувайте про календарі Bike in City — вони є у наявності 🙂



Хочете зекономити?
Тоді для вас промокод «BIKEINCITY» в магазині VeloGO.com.ua, за яким ви отримаєте -7%!



 

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: