Bike in City

Навігація з компромісами. Огляд Lezyne Mega XL

Два роки тому, готуючи огляд лінійки GPS велокомп’ютерів Lezyne я бідкався, що навігація у них має рудиментарний характер і може вас завести хіба у хащі. З того часу лінійка доповнилась двома новими пристроями — Mega XL та  Mega C. Саме з XL`кою я відкатав більше ніж півроку і готовий сформувати своє бачення. А воно за цей час змінювалось декілька разів, тож добре, що не зробив огляд по перших враженнях. Бо інакше критики пристрій отримав би більше, ніж того заслуговує.

Що змінилось, фішки серії Lezyne Mega

На мій погляд, лінійка GPS пристроїв Lezyne виглядає перевантаженою девайсами, що мають мінімальні відмінності між собою. Це заплутує кінцевого споживача та створює непотрібну «проблему вибору». Я спробую дати поради щодо обрання конкретного пристрою у розділі «Ціна та позиціонування на ринку». Тож якщо прийшли саме за цією відповіддю — сміливо гортайте до заключної третини статті.

До 2018 року флагманом в лінійці був Lezyne Super GPS і саме з ним я прокатався 2017 рік. Ринок розвивався і відсутність навігаційних можливостей виглядало дивно. Тож виробник представив Mega XL та Mega C. Різниця між ними у тому, що XL має більший, але монохромний екран. А у Mega C вставлена кольорова матриця, щоправда дещо меншого розміру (2.2″ проти 2.7″ у XL). Окрім цього XL вміє працювати у портретному режимі. Також новинки отримали можливість роботи з передзавантаженими картами, що при заявленому ціннику у $200 звучало спокусливо.

Однією з кіллер-фіч був заявлений час автономної роботи — 32 години для кольорової версії та вражаючі 48 для Mega XL. Практично одразу Lezyne анонсували і спеціальну лімітовану серію кольорових девайсів.

Тому коли був вибір який семпл взяти на огляд я не вагався і схопив Mega XL у фірмовому жовтому кольорі Bike in City.

Корпус та зовнішній вигляд

Дизайн велоком’пютерів Lezyne був завжди специфічним. Love it or Hate it, якихось півтонів не буває. Mega XL продовжує цю традицію. Він викликає враження надійного моноліту, який дизайнив інженер, у вільний від проектування час. Мені його візуальна складова подобається, за рахунок неї лізун сильно виділяється на фоні конкурентів. Єдине серйозне зауваження викликає купа написів на лицевій стороні, рве око. Також можна придертись до великої товщини пристрою, точніше пристрою з кріпленням. Але помічаєш це лише при встановленні його на винос, при використанні шосейного маунта все цілком органічно.

Ну і колір. Якщо ви добре підібрали його під свій велосипед, то виходить чудовий ефект. Але тут можу дати універсальну пораду: Сумніваєтесь, який брати — беріть чорний.

Управління здійснюється, аналогічно іншим компам Lezyne, за допомогою 4 кнопок. До цієї схеми швидко звикаєш і вцілому управління доволі інтуїтивне. Єдине але — якщо ви користувались компом вертикально, а потім вирішили поставити його у альбомну орієнтацію, то потрібно буде трохи звикнути до зміненого патерну. Самі кнопки тугуваті, у солідному шарі гуми. З одного боку це мінімізує кількість хибних натискань та робить корпус стійкішим до зовнішніх небезпек. З іншого — процес тривалого копирсання в меню фізично втомлює пальці. Резинова заглушка, яка закриває порт зарядки, не змінилась за ці роки. На мій погляд вона цілком нірм, але знаю випадки, коли люди неуважно її лишали відкритою і пристрій помирав під дощем.

Доречі про дощ та умови експлуатації. За час перебування у мене Mega XL побачив і гори з коливаннями температур, і нормально пекуче сонце, і карпатську грязюку зі зливами. Нарікань ніяких. По тому, що я бачив — цей девайс справді можна використовувати для найжорсткіших погодних умов.

У комплекті з пристроєм йде маленьке кріплення на кермо чи виніс, на двох резиночках, цілком стандартна штука. Окремо можна докупити виносне «шосе-стайл», на мій погляд воно значно зручніше.

Проте є одне величезне але. Lezyne використовує свій специфічний формат маунта — X-Lock. На мій погляд, це зараз одне з найбільш надійних кріплень на ринку. Випадково збити комп з керма нереально. Але це грає з ним злий жарт. Оскільки при цьому воно найменш універсальне.

Дивіться самі. Кріплення на резиночках це більше МТБ тема, коли не бажано, щоб пристрій стирчав далі керма. Бо при невдалому падінні йому каюк. Але на шосе, грейвелах та іншій дорожній братії котуються саме виносні маунти. І тут ми бачимо проблему. По-перше, фірмовий forward mount, наприклад, стає лише на кругле кермо діаметру 31.8 мм. На 27 доводиться мостирити підкладочки.

Але це пів-біди. Справжня проблема виникає, коли у вас аерокермо, пласке. Ліпити на таке кермо комп резиночками — то нормальний такий рагулізм. По-перше, виглядає ніоч; по-друге, тримається так собі. Тому Lezyne також минулого року показали фірмову систему зовнішньої навіски X-mount.

Вона модульна і дозволяє комбінувати комп, фару, екшн камеру чи що вам там потрібно. І встановлюється замість двох болтів виносу. Виглядає добре, функціонально приємна. Але знову є ось це «але» у вигляді аеро теми. На той самий Propel чи Reacto з товстими кришками виносів цю систему встановити дуже проблематично. Здавалося б, можна підшукати рішення на Aliexpress. Але дідька лисого ви там знайдете. Завдяки доволі специфічному кріпленню, жоден з китайських вендорів не виготовляє кріплення, у які можна поставити Lezyne. Я заглибився у тему настільки глибоко, що знайшов місця, де люди друкують на 3D-принтері спеціальні костилі адаптери, які дозволяють поставити комп Lezyne у поширені кріплення від того ж K-Edge чи Fouriers. Але руки так і не дійшли. Тому якщо маєте специфічне некругле кермо зі нестандартним виносом — обов’язково приміряйте. А якщо у вас цільне комбо-кермо, то доступних варіантів поставити туди Lezyne немає взагалі.

Хоча ось гляньте на фото нижче. Це шосейна команда Pro Tour AG2R La Mondiale, яка цей сезон катає гонки якраз з Mega XL та Mega C.

І роблять вони це на красивих велосипедах Eddy Merckx, які оснащені аеро комбокермами. І на них поставлені лізуни. От у мене питання — чому нікому в голову не прийшло випустити ці кріплення у продаж?!

Проте це все мої локальні маленькі горіння. Якщо у вас стандартне кругле кермо — можете забути останні декілька абзаців, які прочитали 🙂

Також з 2019 року доступне красиве фрезероване шосейне кріплення (знову ж таки для круглого керма) та cиліконові захисні чохли для люто-хардкорних умов.

Екран та індикації

Роздільна здатнісь екрану Lezyne Mega XL  складає 400х240 пікселів. При діагоналі у 2.7 дюйми це дає нам один з кращих монохромних екранів у цьому сегменті. Дисплей якісніше лише на Wahoo ELMNT Bolt (але менше).

Контраст відчутно краще за попереднє покоління. До того ж, матриця має трансрефлективну підложку, тому на яскравому сонці показники видно ще краще. Захисне скло товсте і помітно блікує. Це знижує контраст видимого зображення, але не критично. Бажання наліпити антиблікову плівку не виникало.

Підсвітка фіолетово-біла, її достатньо у будь-яких умовах. А вдень, за рахунок підложки, вона взагалі не потрібна.

І ось тут ми підійшли до Mega C. Я брав цей пристрій на декілька днів щоб зробити порівняння. І можу сказати, що немає жодного резону брати саме модель з кольоровим екраном. Справа у тому, що підложка у дисплея Mega C не трансрефлективна. А це означає менший контраст зображення, особливо при вимкненій підствітці. Що тягне за собою суттєве скорочення автономності. Та і врешті решт, я не зрозумів, нащо на такому простому пристрої кольоровий екран. Щоб що? Інтерфейс лізунів первісно розроблявся під ч/б схему і при переносі на кольоровий пристрій деякі елементи просто підфарбували. Карти контурні, монохромні, колір на цифрах та шкалах видно лише якщо вдивлятися. Екран менше (влазить 8 значень проти 10 у Mega XL) і не працює у горизонтальній орієнтації. Дуже дивна штука, якщо чесно. Після чіткого і контрастного екрану Mega XL кольорова матриця Mega C не сприймається. Але це чисто ІМХО.


Усю лінійку Lezyne можна придбати у магазині VeloGO!

А з промокодом «BIKEINCITY» ви отримаєте -7% на будь-які покупки 🙂


Доречі з приводу інформативності та зчитування показників — тут у Mega XL все добре. Можна гнучко вивести різноманітні показники потрібного вам розміру і у довільних комбінаціях. Є змога показувати режими роботи паверметра, електронної трансмісії тощо. Мої екрани виглядають ось так:

 

Навігація та робота офлайн

Проте роботу і базові можливості я описував у матеріалі про попереднє покоління лізунів. Давайте у цій статті детальніше зупинимось на головній конкурентній перевазі Lezyne Mega XL — навігації.

Девайс після покупки йде абсолютно пустим і вам необхідно закачувати карти туди самостійно. Для користувача доступно 64 МБ сховища, але не поспішайте сміятись. У зв’язку зі специфікою роботи навігації цього цілком достатньо.

Для завантаження мап є два шляхи — через додаток на телефоні та через веб-сайт+комп’ютер.

Використання мобільного додатку для цієї процедури можливе лише в ситуації повної безвиході. Бо навіть невеликий шмат карти важить просто тону, генерується і зкачується просто вічність. Так, ви можете обрати в процесі певні опції, але часто користуватись цим шляхом завантаження карт можуть лише мазохісти. Доречі, в якийсь момент файл на 42 мб кудись зникає, бо після даної процедури я не зміг його виявити на самому Mega XL (скоріш за все, є ще один крок по конвертуванню у менший розмір, який інтерфейс не показує). При цьому карта працювала. Тому спосіб лише для якоїсь незапланованої поїздки. Простіше цю процедуру робити з комп’ютера.

Через веб-інтерфейс все швидше та простіше. Файл, який уміщує Київ та область від Білорусі до Білої Церкви важить близько 3,8 МБ, тож місця на пристрої займає мінімум. Всю Україну можна вмістити десь у 30-35 мб, чого достатньо практично для будь-якої мандрівки. Після генерації, файл закидається у папку на пристрої через шнурок і там чудово себе почуває. Важливо при цьому не змінювати згенеровану назву файла. Кількість завантажених шматків мапи не лімітована, девайс сам буде між ними перемикатись без вашої участі.

Треки майбутніх поїздок можна заливати через веб-інтерфейс на сервер і потім запускати з додатку.

Нажаль, як такої автономності  Lezyne Mega XL не має. При увімкненні він завжди буде просити відкрити додаток-компаньйон на телефоні.

Ось це повідомлення вас буде часто бісити

Без нього він працює у вигляді велокомпа і все записує, але навігація та побудова маршрутів повністю прив’язана до телефону. При цьому ви маєте дві опції — тикнути в додатку у будь-яке рандомне місце на карті і система сама прокладе туди дорогу (причому доволі адекватно) або зкористатись попередньо закачаним з веб-інтерфейсу треком. Ось тут виникає складність. Бо якщо ви десь закордоном і, наприклад, керівник групи змінює трек на завтра, то без комп’ютера закинути в систему ви його не зможете. Зкопіювати напряму на девайс .gpx файл теж не вийде. Коротше є ще над чим працювати в плані софту.

Якщо ви знаходитесь не в точці початку трека, то програма пропонує вам навігацію на старт, зручно.

Також є одна приємність — попередньо завантаженими треками можна користуватись і без стільникової мережі. Головне попередньо при наявності зв’язку відкрити додаток і продивитись чи треки з серверу закачались на телефон. Після цього працює і навігація, і роутинг до старту маршруту. І так, перебудова треку теж працює.

Сама карта максимально спрощена, але цілком пристосована до використання. Куди їхати зрозуміло, трек додатково показується чітким пунктиром, а подоланий маршрут — суцільною лінією. Мапу можна зумувати у трьох розмірах.

Іноді при швидкому перемиканні екранів, шар мапи може зникнути з екрану, але з початком руху вона з’являється. Навігаційні підказки про повороти завчасні та чіткі. Єдине, що напружує — назви вулиць до цього часу показуються тарабарщиною. Хоча підтримка кириличних символів з’явилась вже декілька місяців як. І, наприклад, абонента, що телефонує та смс-повідомлення Mega XL показує цілком коректно.

Вцілому навігація юзабельна, якщо не вимагати від неї фінкціоналу рівня Garmin 1030. І єдина реальна претензія — відсутність людського механізму заливання нових треків десь закордоном без ноутбука (скачати файл з телефону і потім залити через веб-морду не вийшло, я пробував).

Експлуатація та нюанси

З попереднім поколінням GPS-пристроїв був один бісявий нюанс — вони добіса довго ловили сигнал супутників. І з приводу Mega у мене також було побоювання. Але ні, все в рамках допустимого. Іноді, при холодному старті, сигнал знаходиться за 40 секунд, іноді 1-1,5 хвилини. Залежить хз від чого. Але аж ніяк не 5 хвилин, що бувало з Супером.

А от що було якось кріпово — то це глюк, який мій пристрій зловив в Іспанії на кемпі з Echelon і декілька разів ловив в Києві тиждень потому. В один момент він злітає з катушок і починає нараховувати якісь космічні цифри набору та показувати по 10-15 000% градієнту. Так за одну поїздку в горах він нарахував 15 000 метрів вертикального набору на 80 кілометрів шляху. Очевидно, що це помилка барометра. Плюс, думаю, роль зіграло й те, що пристрій на тесті — це виставковий семпл. Як би там не було, черговий апдейт прошивки прибрав цей баг і все стало нормально.

Час автономної роботи справді вражає. При звичайному патерні використання, комп ставиться на зарядку раз на 1-2 тижні. Їдучи кудись на багатоденне катання теж навіть не паришся з питаннями зарядки. Але пильнуйте підсвітку, вона вмикається клавішою Enter і вдень ви можете просто цього не помітити, підсадивши акумулятор сильніше, ніж того б хотіли.

Мені, як людині, через руки якої пройшло вже чимало подібних пристроїв, не дуже подобається вперте ігнорування Lezyne модулів Wi-Fi. Це означає, що після кожної поїздки для скидання треку в Strava вам необхідно буде діставати телефон та синхронізувати Mega XL з додатком. А це час і незручність. Декілька тижнів тому в Україну прилітав один з топ-менеджерів компанії і сказав, що Lezyne поки не планує додавати цей функціонал, бо дана дія призведе до зродожчання. Хз-хз…

З цікавого — нові пристрої підтримують програми тренувань Trainers Peak та Today Plan. Ви можете автоматом витягувати з цих сервісів заплановані тренування і фігачити, наприклад, інтервали з красивою візуалізацією.

Проте я цими сервісами не користуюсь і не планую. А ручного додавання тренувань (як у Брайтона чи Гарміна) у Лезайна нема. Тому затестити цю можливість не вийшло

Ціна та позиціонування на ринку

Будемо чесними, після представлення Mega XL та Mega C, я трошки видихнув. Бо чітко визначились топові пристрої із зрозумілими відмінностями. Але коли я дізнався про представлення нових Super Pro і Macro Plus, то відреагував десь так.

А потім прочитав специфікації, протер очі і перечитав ще раз. На цьому етапі ще раз згадав, що на сайті Lezyne немає вкладки, яка дозволяє порівняти девайси між собою.

Зрештою я плюнув, скопіював описи у Word та визначив основні відмінності.

Після куріння специфікацій картина вимальовується чіткіша, але приведу всі відмінності до вигляду таблиці, так зручніше:

Mega XL Mega C Super PRO Macro PLUS
Ціна (США) $199 $199 $149 $99
Екран

2.7″ ЧБ

400х240

2.2″ Колір

320х240

Чб Чб
Розміри Девайс 57.5mm  x 78.3mm x 26.6mm
Екран: 35.3mm  x 58.8mm
Девайс: 50.5mm x 77.2mm x 26.9mm
Екран: 33.8mm  x 45.1mm
Девайс 70.6mm x 48.16mm  x 26.0mm
Екран: 32.6mm  x 39.8mm
Девайс 70.6mm  x 48.16mm x 26.0mm
Екран: 32.6mm  x 39.8mm
Вага (г) 83 73 60 60
Кількість полів даних 10 8 8 8
Горизонтальна орієнтація + + +
GPS plus Glonass + + + GPS only
“Smart Connect” LED system + (очікую підтвердження) + (очікую підтвердження) + +
Час роботи До 48 годин До 32 годин До 28 годин До 28 годин
Пам’ять 800 годин 800 годин 400 годин 200 годин
Bluetooth Smart or ANT+™ + + + BT Smart only
Управління
FE-C станками
+ + +
Оновлений порт зарядки + +
Навігація з картами + + + — (t-by-t)
Нотифікації з телефону + + + +
Барометр та акселерометр + + +

Нові компи 2020 року будуть точно підтримувати фірмову систему віддаленого керування світлом від Lezyne. Судячи з уривків фраз на сайті, Mega XL та Mega C також вмітимуть у “Smart Connect” LED system, але ще потрібно уточнювати. Також у новачків оновили порти зарядки, за словами представника компанії, вони тепер ще більш вологозахищені. Нові компи менші, мають прилизаний корпус та приємний дизайн. Якщо цікаві точні специфікації — велкам на офіційний сайт (доречі там навіть українська локалізація є).

Після аналізу лінійки можу точно сказати — брати Mega C сенсу немає… Екран спірний, час автономної роботи нижче. Новопрадставлені девайси mid-сегменту цікаві. Super PRO майже повністю повторює Mega XL, але з гіршим екраном та суттєво меншим часом автономної роботи, проте і вчетверть дешевше. Macro PLUS взагалі побудований на іншій, значно простішій внутрянці. Він може лише GPS без GLONASS, позбавлений акселерометра та барометра і оснащений лише Bluetooth Smart (тобто нічого з ANT+ до нього не підключиш). І карт немає. Такий собі варіант однокнопочного девайсу. Записав трек — закинув в Strava. Оновлений Lezyne Super (отримав припис PRO) коштуватиме 4 524 грн, що конкурентна ціна за такий девайс.

Висновки

Чи сподобався мені Mega XL? Якщо дивитись на нього як девайс категорії SUB$200 (а не $230-240, які виходять у наших реаліях через мито та податки) та у відриві від конкурентів — так, штукенція приємна. Навіть дуже.

Проте ринок є ринок. І у протистоянні з конкурентами у Lezyne є як козирі, так і слабкі місця.

Якщо мати досвід роботи з топовими Garmin (які коштують у 2-3 рази дорожче за Mega XL), то нюанси бюджетних пристроїв сильно кидаються в очі. Той самий Wahoo ELEMNT Bolt має схожі навігаційні можливості та цікавіше функціонально, але матиме менший екран, буде дорожче на 1000-1500 грн і значно програватиме у автономності. Девайси від Bryton конкуруватимуть на рівних і по ціні, і по можливостям. Все вказує на те, що необхідно робити великий порівняльний тест пристроїв цінової категорії $200-250, бо тут зараз дуже цікаво. А в якості референсного пристрою візьму Garmin 1030, так що не перемикайтесь 🙂


Купити Lezyne Mega XL можна у магазині VeloGo*:
чорна версія 6084 грн | кольорова спецсерія 6318 грн
*з промокодом BIKEINCITY отримаєте -7%

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: