Якби я завжди слідував протоколу підготовки байка до гонки — я б частіше фінішував.
Цей текст не вбереже вас від поломок під час гонки, але суттєво зменшить кількість лаж.
Отже, скоро у вас змагання. Як підготувати байк?
Якщо ваш байк був у майстерні, то забирати його в останній момент — ідея ніочєнь.
Заберіть хоч би за кілька днів.
Здавати у майстерню навіть за тиждень до івента — теж не найкраща ідея, у майстра може бути черга і не факт, що байк буде готовий вчасно.
Робіть все завчасно.
Після того як забрали — обов’язково !самостійно! перевірте затяжку всіх болтів, осей, чи працюють гальма й трансмісія, чи не змінілась посадка.
Це треба робити завжди, незалежно від типу ремонту!
Навіть найкращий механік може помилятися, а опинитись з ослабленими тросами трансмісії, відкрученими болтами підвіски, чи наприклад гальм — перспектива пічальна.
Якщо ви збираєтесь міняти покришки під гонку чи поїздку у гори — зробіть це мінімум за 2-3 дні.
ОБОВʼЯЗКОВО обкатайте покришки на наступний день після установки, нехай герметик заповнить всі пори і корд всядеться на ободі. Якщо є якісь баги — вони вилізуть за ніч і під час обкатки. І якщо проблеми таки є, то у вас є ще день на їх усунення.
Звичайно після переустановки покришок їх треба знову обкатати.
За день до івента — поїдьте на прикатку, або невеличке прогрівочне тренування, у бойовому сетапі байка.
Візьміть з собою насоси для коліс і амортів.
Саме час правильно налаштувати тиск у колесах і роботу підвіски.
Вкладіть байк у повороти, пострибайте, проженіть трансмісію на гоночних режимах.
Як щось не подобається — зупиняємось, налаштовуємо, пробуємо знову.
Вечір/день перед івентом
Візьміть ганчірочку і гарненько протріть байк.
По-перше, чистий байк краще катить.
А по-друге, при протиранні уважно дивіться, що там під пилом і шукайте тріщини.
Огляньте ободи, перевірте натяг спиць, зверніть увагу на пір’я (особливо за кареткою), перевірте чи є люфти у шатунах, педалях, підвісці, рульовій.
Превірте чи не кривий крюк перемикача.
Відчистьте трансмісію від бруду, перевірте як крутять ролики перемикача.
Якщо щось поламане — у вас ще є ніч на ремонт)))
Візьміть шестигранники і вкотре перевірте затяжку всіх болтів.
Звичайно з урахуванням рекомендованого моменту затяжки, тобто якщо написано 5Nm, то давити з усієї сили не варто.
Болтики регулювання перемикачів не варто чіпати, якщо ви не знаєте, що робите. Але якщо трансмісія не налаштована, то спочатку читаємо мануал, потім регулюємо (потім їдемо у майстерню).
Перевірте роботу гальм, чи не стерті колодки, чи не затирає ротор.
Саме час замінити колодки (якщо треба) і все налаштувати (але врахуйте, що новим колодкам потрібен час, щоб притертись та вийти на робочий режим).
Якщо їдете у гори — ставте новий комплект колодок, а ті що були, беріть з собою як запасні.
У гори краще ставити колодки типу «спечений метал», органіку чи кераміку залиште для рівнин.
Якщо робили заміну колодок, то дорогою на івент притріть їх до ротора.
І не забудьте змастити ланцюг.
Ланцюг і трансмісія повинні бути вичищені і висушені до змащування!
Парафінове мастило — напередодні івенту нанести шар і нехай сохне до ранку. Вранці можна нанести ще шар (мінімум за годину до виїзду).
Масляне мастило — напередодні нанести мастило і вранці витерти ланцюг і зірки від зайвого (все що потрібно — вже затекло всередину).
А що якщо ганяти під дощем, по багнюці?
Гальма
У багнюці (особливо з пісочком) дуже швидко стираються гальмівні колодки (інколи разом з підложкою колодок і поршнями гальм, ротору також не солодко).
Простий лайфхак зменшить кількість бруду що налітає у гальма.
Візьміть скоч, чи ізоленту і закрийте верхній отвір каліпера (через який вставляються колодки, а не диск))). Будьте обережні, щоб не зафіксувати колодки — скотч має утворювати ковпак над каліпером.
Підвіска (якщо у вас підвіс)
З колеса летить струмінь багнюки прямо у проми лінків.
Проста шторка з камери/пакетика закріплена скочем чи ізолентою збереже ваші проми від купання у багнюці.
Вилка
З переднього колеса грязюку викидає вгору і вперед.
Де ви її ловите лицем, носом, ротом і тд)
А ще грязюка чудово набивається між ногами і гарилою вилки, і засмоктується всередину, з різними неприємними наслідками.
Мінікрило на гарилу вилки вирішує всі ці проблеми — у лице нічого не летить, ще й ноги вилки захищає.
Я з таким крилом катаю постійно.
Міні крило на вилку можна придбати у числених гаражних виробників, або вирізати самостійно. Найкраще виходить з в міру жорсткої пластикової папки.
Єдине, що краще у фабричного крила — кріплення на липучки. Саморобне кріпиться стяжками.
День івенту
Реєстрація, теревені з друзями.
Знайдіть час для розминки, катніть трасою і перевірте як все працює.
Вкладіть пару типових поворотів/дропів, на апхілі перевірте роботу трансмісії під навантаженням.
Відчуйте як працює байк у критичних режимах і зробіть фінальні налаштування.
Я, наприклад, покришки налаштовую на мінімальний тиск який дозволяє впевнено проходити всі технічні елементи. А підвіску на плюш, але щоб не пробивалась на стрибках і не викидала.
А тепер пора на старт.
У гонці може трапитись все що завгодно, але ви зробили все від вас залежне для зменшення хаосу.
Удачі!
Комменты Facebook
Disqus (0)