Bike in City

Гравійне комбо від SRAM, RockShox та Zipp! Нова трансмісія, підвіска та вілсет

Нова лінійка компонентів об’єднала у собі компоненти трансмісії для гравійних велосипедів від SRAM, амортизаційну вилку та дроппер від RockShox, гравійні колеса і покришки від ZIPP.

За матеріалом ресурсу bikeradar.com 

фото: Andy Lloyd


П’ять ключових особливостей XPLR:

Перед тим, як перейти до подробиць — тут справді дійсно багато цікавого — ось п’ять основних пунктів які потрібно знати про XPLR (читати як «explore», якщо вам цікаво).

  1. Лінійка бездротових трансмісій SRAM AXS тепер розшириться за рахунок XPLR версії — від початкового Rival, аматорського Force та флагманського Red.
  2. XPLR отримає нову, легшу трансмісію 1-х стандарту direct-mount, нову касету 10-44 та новий задній перемикач eTap AXS що розроблений для ширшого діапазону передач.
  3. Вилка RockShox Judy Ultimate XPLR була спроєктована з нуля, та оптимізована під використання на гравійних велосипедах — доступні варіанти на 30 або 40 мм ходу, з кліренсом розрахованим на максимальну ширину покришки 700 х 50 мм.
  4. Бездротовий дроппер RockShox Reverb AXS тепер працює і як амортизаційний, так і телескопічний підседіл (з опцією у 50 або 75 мм ходу)
  5. Вілсет Zipp 101 XPLR, та отримав здатність поглинати вібрації завдяки одностінній конструкції ободів, базується на минулих розробках Zipp, ендуро/трейл вілсеті ZeroMoto.

А тепер коротко про компоненти. Розпочнемо з підвіски.

RockShox з’явилися на гравійній вечірці

Нова вилка отримала назву Rudy Ultimate та спроєктована для коліс 700с. Коли видання BikeRadar поставило питання, чому RockShox вирішили зробити вилку саме під такий стандарт, вони відповіли, що зазвичай на гравійники ставлять колеса 650b та широкі покришки, що дозволяють додати трохи комфорту.

У випадку з Rudy, нова вилка як раз бере на себе питання комфорту, залишаючи можливість встановити більші та накатисті колеса 700с. Втім. у вас все ж таки залишається можливість обрати колеса 650b, але такий вибір може вплинути на геометрію та керованість велосипеда.


RockShox окремо зазначає, що це цілком нова вилка, а не “обрізана” версія кантрійного SID. Вона має ноги діаметром 30 мм, які кріпляться до алюмінієвої корони. Але так само як і SID, Rudy отримала найлегший в історії RockShox демпфер Charger Race Day, що налаштований відповідно до невеликого ходу вилки у 30 або 40 мм. І все це змащено мастилом Maxima Plush.

Повітряна пружина Solo Air також найлегша на ринку — оснащена одним клапаном Schrader, завдяки якому ви одночасно накачуєте і позитивну і негативну повітряні камери. Вилка також оснащена локаутом, що стане у пригоді при їзді по асфальту. А її вага становить близько 1.3 кг, і може відрізнятися в більшу чи меншу сторону в залежності від довжини штоку.

Дроппер Reverb AXS XPLR

Ще один додаток до гравійного “сетапу” — бездротовий дроппер AXS XPLR з ходом у 50 або 75 мм. Для тих, хто незнайомий з поняттям дроппер, пояснюємо: завдяки йому, ви можете в потрібний момент опускати сідло нижче прямо на ходу та отримати перевагу у керованості на складному рельєфі або спусках.

Reverb AXS XPLR є бездротовим нащадком оригінальної конструкції Reverb, але яка відрізняється від свого нащадка меншим ходом та зниженою вагою: дроппер довжиною у 400 мм з ходом у 75 мм важить 597 г разом з батареєю, а 350 мм з ходом у 50 мм — важить 567 г (в той час, як вага дроппера для гірських велосипедів становить 650 г). І цей дроппер також працює як амортизатор, про що мова піде трохи далі.

Ключові відмінності між гравійною та MTB версією полягають не тільки у вазі. По перше, він повністю повітряний (а MTB версія працює на маслі/повітрі, що робить конструкцію важчою та складнішою), і RockShox стверджує, що це дозволило йому стати трохи більше, аніж просто дроппером. 

Коли дроппер повністю піднятий, він повністю блокується, але якщо опустити його лише на кілька міліметрів, тоді ви отримаєте додаткову амортизацію.

Збалансоване співвідношення передач
Центральним елементом трансмісії стала нова касета XPLR 10-44. У  SRAM розповіли, що вони разом з інженерами та атлетами понад рік тестували різноманітні комбінації зірок касети, і врешті решти дійшли до варіанту 10, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 38, 44, який і пішов у реліз. 

Як можна побачити, стрибки між зірками зменшуються ближче до “важчих” передач. Відгуки від тих, хто використовували “муллет” сетап (переднє колесо 29” а заднє 27,5”), були наступні: стрибок між 10 та 12 зірками був досить відчутним на прямих та швидких ділянках. Для порівняння, касета 10-50t Eagle починається з зірок 10, 12, 14, 16, 18 та 21, але для XPLR було вирішено обрати щільніший діапазон. 

У SRAM все ще вважають що касета 10-50 є гарним варіантом для “муллетів” на гравійних велосипедах для тих, хто хоче їздити на складних та технічних трейлах. А хто хоче мати більшу швидкість та можливість підібрати зручну передачу на шосейних та гравійних ділянках, касета 10-36 стане у пригоді.

Втім касета XPLR — покликана зайняти місце між цих двох варіантів. Діапазон 10-44t підійде і для шосе, і для гравію з плавним переходом між передачами — без великих стрибків у верхні й та нижній частині діапазону. Це буде “золотою серединою” між крайнощами.

Касети XPLR будуть доступні у двох варіантах, обидві базуються на конструкції, так званого, “міні кластеру” — де перші чотири зірки фрезеровані з єдиного шматка металу, а інші вісім — скріплені між собою пінами.

Більша місткість перемикача для зірок 44t
Окрім касети, SRAM також представили новий XPLR задній перемикач. У поєднані зі стандартним перемикачем AXS, який розрахований під 33 зірку та версією під ширший діапазон (на 36 зірку), новий перемикач “потягне” 44 зірку на касеті XPLR.

Перемикач також розрахований на роботу тільки з “пласкими” ланцюгами групсетів AXS, тож використовувати MTB ланцюги Eagle, на жаль, не вийде.

Так само як і в AXS, XPLR йде з системою стабілізації ланцюга — Force і Red мають рідинний демпфер Orbit, а Rival — звичайний пружинний. Така конструкція вже гарно себе зарекомендувала, тож у цьому випадку все також повинно працювати без жодних проблем (і сервісу — демпфер Orbit не потребує жодного обслуговування).

Шатуни Direct Mount для Red та Force XPLR
Відомі всім шатуни Rival, Force та Red залишилися без змін, але версія XPLR отримала кілька оновлень.

XPLR версії Force та Red мають такі ж шатуни та вал, але замість павука, на який кріпляться зірки, тепер прийшов стандарт direct mount. 

Нові шатуни сумісні із зірками від 38 до 46 зубів. Якщо вам потрібна менша зірка, тоді вам слід використовувати стару версію шатунів з павуком. Також будуть доступні опції з більшою довжиною валу, так званий “буст” для того, щоб зберегти чейнлайн.

Якщо ви захочете встановити паверметр, то в такому випадку вам потрібно буде використовувати Quarq з павуком або обрати односторонній паверметр Rival.

ZIPP приносить колеса Moto в сегмент гравійних велосипедів:
Zipp були першими з трійці, які запустили XPLR компоненти — кермо баран XPLR SL70 та покришки XPLR Gravel, але це все було підготовкою до вишеньки на торті — новий вілсет Zipp 101 XPLR. 

Нові ободи мають лише одну карбонову стінку — це прямий нащадок технології, яка використовується у вілсеті ZIPP 3Zero Moto, та будуть мати дві версії 700с та 650b.

Ободи можуть трохи провертатись навколо шприх, як на шарнірі завдяки одностінній конструкції. В результаті цього, як стверджують у Zipp, вдалося  зменшити вібрації та підвищити комфорт райдера.

В той час як Moto MTB версія ободів має внутрішню ширину у 30 мм, 101 модель зменшила цей показник до прийнятних 27 мм. Згідно з рекомендаціями ETRTO (Європейська технічна організація ободів та покришок), це дозволить встановити покришки з максимальною шириною у 65 мм (2,5”), втім не кожен гравійник зможе “переварити” такі показники. Ззовні, обід має ширину у 35 мм та лише 15 мм висоти, що робить його найтоншим 700с вілсетом, який коли-небудь випускали у Zipp.

Завдяки таким характеристикам відкривається велике вікно можливостей для експериментів з широкими гравійними покришками. Крім ободів, колеса збудовані на базі втулок Zipp ZR1 з 66 точками зачепу. Вага нового вілсету становить 1,665 для 700с і 1590 г для 650b версій. 

Підсумок
Чи зможе тріо американських брендів надати нам компоненти, які покращать гравійні поїздки? Чи вони надто захопилися та завели гравійник у зону відповідальності MTB байків? Це однозначно стане досить дискусійним питанням, тож поділіться з нами, що ви думаєте з цього приводу.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Єгор Струль

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: