Scultura, Reacto, Sileх… що це? з чим його їдять? Важко орієнтуватися тільки у назвах велосипедів, тож у цій статті проведемо детальний огляд модельного ряду дорожніх велосипедів Merida 2019 року, та розкажемо про основні відмінності — все для того, щоб ви могли обрати велосипед відповідно до своїх уподобань.
Переклад статті road.cc
У модельному ряді Merida присутній широкий вибір дорожніх велосипедів: від дитячих, з колесами 20 дюймів, до найсучасніших шосейних, на яких змагаються гонщики команди Bahrain Merida Pro Cycling Team у професійному пелотоні, зокрема — на нещодавній багатоденці Giro d’Italia.
Що стосується шосейних велосипедів Merida, є три основні лінійки: Scultura — легкі групові шосейники , Reacto — спроектований максимально аеродинамічним, та Silex — створений для максимально комфортних поїздок як на асфальті, так і на гравійних дорогах. Такий поділ трохи полегшить орієнтування у моделях велосипедів, попри те, що у кожній категорії існує декілька варіантів конструкції рам — але ця стаття дасть вам певний базис, від чого ви будете відштовхуватися при виборі велосипеда.
Отже, почнемо:
Scultura
Scultura — це найлегший шосейний велосипед у лінійці Merida: топові моделі знаходяться у рейтингах найлегших велосипедів. Випускається у двох версіях: як с обідними, так і з дисковими гальмами, з карбоновою чи алюмінієвою рамою.
Невеличке пояснення щодо цифрового позначення моделей: якщо модель має три цифри у назві, то рама алюмінієва; якщо чотири — то вона виготовлена із карбону.
Початкова модель Scultura 100 — базова у лінійці Scultura, і навіть за таку ціну ви отримаєте карбонову вилку. Велосипед оснащений групсетом Shimano Claris на 8 швидкостей. Доступний як у стандартній, так і у жіночій версії “Juliet”.
Моделі вищого рівня з обідними гальмами починаються з моделі Scultura 400 — з групсетом Shimano 105, і вони також доступні у жіночих версіях.
Merida також пропонує моделі Scultura з дисковими гальмами, на основі алюмінієвої рами 6066 з потрійним баттингом та карбоновою вилкою. Найдешевша модель це Scultura Disc 200 (на зображенні вище), оснащена групсетом Shimano Sora на 9 швидкостей, та дисковими гальмами Promax Decode R.
Scultura Disk 500 має навіску Shimano Ultegra, разом із дисковими гідравлічними гальмами.
Якщо ви хочете карбонову раму, то заплатити доведеться більше. Найдешевша модель — це Scultura 4000 (на зображені вище), яка, так само як і Scultura 400, оснащена групсетом Shimano 105 і доступна у жіночій версії.
На тесті у www.road.cc колись була версія 2016 року — Merida Scultura 6000 (на фото вище). Цю модель високо оцінинили за те, що вона має чудову раму та вилку, хороший групсет, та оснащена компонентами середнього рівня.
Також, на тесті була версія Merida Scultura 6000 2017 року (на фото вище), яку нарекли: “легким та ефективним шосейним велосипедом, що чітко та легко керується і надає чудове відчуття від поїздки”.
Моделі Scultura топового рівня (Limited edition та ще вище) мають карбонову СА4 раму, що має більш агресивну геометрію, ніж рами CF2 у дешевих моделях. Іншими словами, ваша посадка на велосипеді буде трохи нижча та більш розтягнута — все для того, щоб збільшити швидкість.
Scultura 8000-E оснащена електронним групсетом Shimano Ultegra з перемикачами Di2. За таку ціну ви також отримаєте і досить хороший вілсет: карбонові Vision 40 SC з висотою обода у 40 мм.
Merida стала широко відомою за гірські велосипеди, та вже давно використовує дискові гальма у їх конструкції — але вперше, гальма такого типу з’явились на Scultura у 2016 році.
Road.cc зробив огляд моделі 2017 року, Merida Scultura Disc 6000 (вище), і він повністю їм сподобався. Вони нарекли його «ефективним та спритним шосейним велосипедом, що надає чудове відчуття від їзди та має надійні дискові гальма».
Scultura Disc 5000 (на фото вище) має геометрію, що забезпечує трохи розслаблену посадку. Але, це все ще велосипед для тих, хто націлений на результат — завдяки аеродинамічному профілю рами, а наявність алюмінієвої вставки на нижньому пері забеспечує краще охолодження заднього дискового гальма.
Озброєна Scultura Disc 5000 механічним групсетом Shimano Ultegra, та дисковими гідравлічними гальмами.
Причина для покупки: якщо хочете легкий шосейний велосипед для змагань.
Reacto
Scultura (на фото вище) має у своїй конструкції певні аеродинамічні фішки, але Reacto — це справжній представник аерошоссе у лінійці Merida, а карбонові моделі зазнали значного редизайну у 2018 році. Reacto так само доступний у двох версіях: дискових чи обідних гальмах — кожна з яких має різні геометрії рами.
Merida стверджує, що новий Reacto став ще кращим та аеродинамічно ефективним у порівнянні з минулою версією — тести в аеродинамічній трубі показали, що він збереже вам 8 ватів потужності на швидкості 45 км/год, що дорівнює приблизно 5%. А різниця в аеродинаміці між версією з обідними гальмами та дисками становить менше одного вата, на такій самій же швидкості.
Таких показників вдалося досягти завдяки зменшенню товщини труб, нижчим положенням задніх пір’їв та їх іншою формою — вони мають трохи більший вигин в сторону касети. Доступна також опція з суцільним кокпітом — це означає що винос та кермо являють собою одне ціле.
Вага рами, вилки, підсилілу, рульової у Reacto (з обідними гальмами) зменшилася з 2,056 г до 1,695 г, і нова версія стала комфортнішою, ніж раніше.
Але у вас все одно є можливість придбати алюмінієву версію Reacto — Reacto 300 оснащений групсетом Shimano Tiagra. Самий доступний карбоновий Reacto 5000 з обідними гальмами оснащений компонентами Shimano Ultegra.
Моделі з обідними гальмами знаходяться у модельному ряді аж до Reacto Team-E (цена тут), з топовою навіскою Shimano Dura-Ace Di2 та вілсетом Fulcrum Racing Speed 55C.
Якщо ви хочете дискові гальма, то вибір починається з моделей Reacto Disc 4000 (на фото вище). Ця модель побудована на базі групсету Shimano 105 з гідравлічними гальмами. Reacto Disc 5000 вже оснащений компонентами Shimano Ultegra.
Під час тесту Merida Reacto Disc Team-E 2018 року, road.cc зазначили що “це швидкий аеробайк, який достатньо комфортний та має гідравлічні дискові гальма. Цей велосипед — наш абсолютний фаворит!”
Причина для покупки: Якщо ви хочете швидкий та спритний велосипед з сімейства аерошосе, з особливостями що забезпечують додатковий комфорт при їзді.
Silex
Лінійка “ендьюранс” велосипедів Ride зникла у 2018 році, а на її зміну прийшла інша — під назвою Silex. Вони були створені з огляду на зручність та комфорт — щоб забезпечити універсальність на дорогах, шосе або гравії, тож ця лінійка підійде як для звичайних поїздок, так і для ком’ютингу чи подорожей на далекі відстані.
Моделі Silex були створені з огляду на геометрію гірського велосипеда, з довгою верхньою та рульовою трубою, та коротким виносом. Головною метою було зробити посадку більш вертикальною (що звільнило від необхідності використовувати цілу купу проставочних кілець на виносі) і водночас зберегти можливість спритно маневрувати.
Merida вважає, що досить висока рульова труба заохотить вас частіше їздити у нижньому хваті (на відміну від звичайного положення у верхньому), що зробить контроль над велосипедом безпечнішим на стрімких спусках, особливо на бездоріжжі — оскільки у вас буде можливість краще дозувати гальмівне зусилля.
Silex доступний як у карбоновій, так і в алюмінієвій версії, з карбоновою вилкою в обох випадках, колесами на осях (спереду та позаду), дисковими гальмами та достатнім кліренсом для широких покришок.
Лінійка розпочинається з моделі Silex 200 (на фото вище) на групсеті Shimano Sora на 9 швидкостей, та механічними дисковими гальмами Promax Decode R. А завдяки системі 48/32 та касеті на 11-32 зубці, у вас будуть досить низькі передачі для важких підйомів. Модель Silex 300 має вже інший групсет — SRAM Apex 1×11.
Топова алюмінієва версія Silex 600 (на фото вище) також оснащена групсетом SRAM Apex 1, з однією зіркою на 44 зубці попереду, касетою з широким діапазоном 11-42 та колесами Fulcrum Racing 700 DB.
Під час огляду моделі Silex 700, road.cc зауважили, що: “Цей велосипед має зовсім не безглуздий набір компонентів та геометрію, що забезпечує достатню стабільність під час руху. Він більше нагадує гірські велосипеди, та надає достатній комфорт під час поїздок як на асфальті, так і за його межами — майже стираючи межу між дорожніми та гірськими велосипедами”.
Якщо ви надаєте перевагу карбоновій рамі (вага якої становить 1,050 г у порівнянні з 1,500 г в алюмінієвій версії), то слід звернути увагу на Silex 6000 (на фото вище). Ця модель також має групсет SRAM Apex 1.
Топова карбонова модель на SRAM Force 1, Silex 9000, під час огляду road.cc була охарактеризована як «досить швидкий велосипед як для бездоріжжя, так і для асфальтових доріг».
Причина для покупки: Якщо ви шукаєте універсальний велосипед для поїздок будь-де — від асфальту до гравію.
Cyclo cross та Mission CX
Merida поділяє свою лінійку циклокросових велосипедів на дві різні моделі: Cyclo Cross та новий Mission CX.
Найбільш доступна версія, це Cyclo Cross 100 — модель має групсет SRAM Apex 1 з передньою зіркою на 40 зубців, та касетою 11-42, механічні дискові гальма Promax ROAD PM та алюмінієву вилку.
Cyclo Cross 300 трохи інший велосипед — у тому плані, що він оснащений компактним групсетом Shimano Tiagra (з системою 50/34) та касетою 11-31. Таке співвідношення передач більше підійде для поїздок по дорогам, аніж по багнюці. Велосипеди Cyclo Cross оснащені місцями для кріплення крил, тож ви можете використовувати його для ком’ютингу, чи як велосипед для тренувань взимку.
Причина для покупки: Якщо ви шукаєте циклокросовий велосипед, який легко можна перетворити в дорожній.
Mission CX
Merida анонсувала нову модель Mission CX у липні 2018 — цей велосипед створений для участі у змаганнях з циклокросу, тренувань або для ком’ютингу. Mission CX доступний у карбоновій та алюмінієвій версії.
На відміну від моделі Cyclo Cross, Mission CX має сучасний стандарт кріплень гальм flat-mount, та колеса на вісях 12 та 15 мм.
Mission CX має достатній кліренс для покришок шириною 38 мм — що більше, ніж дозволені у перегонах. Ви можете трохи збільшити кліренс на карбоновій рамі, знявши перегородку між задніми пір’ями (яку також можна використовувати для кріплення болотників). На алюмінієвій версії такої розкоші немає: там ця перегородка являється частиною конструкції рами. Mission CX трохи відрізняється геометрією у порівнянні з Cyclo Cross — він має довшу верхню та коротку рульову трубу.
Mission CX — досить універсальний велосипед, що може використовуватися як для швидкого ком’ютингу чи подорожей, так і на змаганнях з циклокросу.
Алюмінієва версія Mission CX 600 (на фото вище) оснащена групсетом SRAM Apex 1 з дисковими гідравлічними гальмами.
Комплектація Mission CX 5000 дуже подібна до молодшої моделі, але за таку ціну ви отримаєте карбонову раму. Merida стверджує, що вага карбонової рами становить 885г, а вилки 402, в той час як алюмінієва рама важить 1,622г.
Топова модель лінійки, Mission CX 8000 буде оснащена з групсетом SRAM Force 1 — чудовий варіант для серйозного циклокросового велосипеда.
Причина для покупки: Якщо ви шукаєте циклокросовий велосипед не тільки для змагань.
Speeder
Модель Speeder — це дорожні велосипеди з прямим кермом, збудовані на легких алюмінієвих рамах, що підійдуть як для швидкого пересування містом, так і для так званих, поїздок вихідного дня.
Speeder 100 має карбонову вилку, групсет Shimano з трьома зірками системи, та гідравлічними дисковими гальмами Shimano BR-MT200.
Speeder 400 має дорожній групсет Shimano 105 з такими самими гідравлічними гальмами Shimano BR-MT200, як і у молодшій моделі.
Причина для покупки: якщо ви хочете дорожній велосипед для поїздок спортивного типу чи/або швидкого ком’ютингу.
Crossway
Merida має у своєму асортименті великий вибір алюмінієвих моделей Crossway, як для чоловіків, так і для жінок. Вони створені для прогулянок та ком’ютингу. Кожна модель Crossway Urban має жорстку вилку — якщо в назві моделі велосипеду немає слова “Urban” — це значить, що там є амортизаційна вилка.
Crossway Urban 20 (вище) має алюмінієву вилку, три зірки попереду, та гідравлічні гальма Shimano EF505.
Карбнову вилку, трансмісію Shimano Deore та гідравлічні гальма Shimano MT-200 ви можете отримати у моделі Crossway Urban 500 (на фото нижче). Ця модель також оснащена болотниками та підніжкою.
Варто звернути увагу: ви хочете просто та легко пересуватись по місту, не витрачаючи на придбання велосипеда всі гроші світу.
Більш детальну інформацію про велосипеди, специфікацію, розміри — ви зможете знайти на офіційному сайті Merida: https://www.merida-bikes.com/uk-ua/
Комменты Facebook
Disqus (0)