неАтмосферні опади та ідіоти на дорогах — головні вороги міського велосипедиста. І якщо з нечемними водіями боротись досить важко, то від брудної та мокрої дороги можна захиститись, причому досить недорого.
Звичайні велосипедні крила бувають багатьох видів та конструкцій. Найкращі за ефективністю, звичайно ж, повнорозмірні. Їх ставлять на міські велосипеди та круїзери. Вони дають найкращий захист від бризок, але важкі, підходять не для усіх велосипедів та не дозволяють швидке встановлення/демонтаж. У разі правильного підбору крил до велосипеду, виглядати вони будуть дуже стильно та доречно. Щоправда МТБ та шосери з таким захистом виглядають дивно і неорганічно.
Такі виробники як Electra використовують крила у якості вирізняльного елементу та дизайнерського об’єкту
Швидкоз’ємні крила, в основному роблять з міцного пластику, вони, як правило, мають агресивний дизайн, широкі та товсті. Залежно від виробника та референсу, подібні крила можуть бути ефективними і не дуже псувати зовнішній вигляд велосипеду.
Але зазвичай такі крила нівелюють дизайнерські успіхи виробників велосипедів і в результаті отримуємо щось подібне.
Фотографія ашана додана для формування більшого драматичного ефекту. Не повторюйте це вдома. І вибачте за те, що змушені на це дивитись. Знімки звідси і звідси
Окрему категорію займають швидкоз’ємні складувані крила з тонкого гнучкого пластику. Їхнє основне завдання — захистити велосипедиста від ситуативного дощу та переважну кількість часу лежати вдома чи у сумці. У світі є чимала кількість компаній, які працюють саме у цій ніші. Однією з перших і точно найвідомішою є славнозвісна AssSavers. Але пардон, €12 за крило з пластику — це якось дикувато.
Та й крім Fendor Bendor (довгого заднього крила) у них в наявності лише дві позиції: крило під сідло Ass Saver та маленьке крило під вилку Mudder. 8 та 9 євро відповідно.
Окей, що робити, якщо і крило хочеться, і витрачати 330 гривень немає великого бажання.
У такому разі є два варіанти.
Перший — канцелярська папка. Так, все правильно, дуже швидко з’явились у мережі креслення оригінальних Ass Saver. Купуєте пластикову папку, друкуєте на принтері шаблон і вирізаєте. Виходить якось так.
Перевагу такого рішення ви маєте лише одну — дешевизну кінцевого виробу. А мінуси? Їх багато. Головним є якість пластику, адже навіть на дорогих папках він гірше, ніж на фабричних крилах. Готове крило сильно “веде”, теліпає вітром і на други-третій раз встановлення просто починають розлізатись місця кріплення. Також на такому виробі не буде виштамповок та точних ліній згину, що погано відображається і на довговічності виробу, і на зручності його використання. До того ж практично неможливо знайти папку, щоб зробити довге крило. А маленьке підсидільне захищає, все ж таки, слабувато.
Але є і більш ефективне рішення. Це пошук локальної компанії, що виробляє аналогічні крила. В Києві цю нішу міцно зайняли хлопці з FunGuard.
Розпочинали свій проект вони з копій крил від Ass Saver але швидко зрозуміли недоліки оригінальної конструкції та пішли шляхом постійних вдосконалень.
Я познайомився з власником компанії, Іваном, ще минулого року. Виникла необхідність якимось чином захистити одяг при їзді на роботу. На свій Schwinn Cutterхотілось поставити щось легке. Так я придбав собі заднє крило від Фанів.
Як показала практика, від більшої частини бризок він захищав досить пристойно, але під час сильного дощу на спину вода долітала.
Фактично я став бета-тестером нового продукту. Що характерно, хлопці послухали всі зауваження та побажання і стосовно довжини, і стосовно кріплення. Таким чином для дружини я взяв вже версію 2.0 — подовжену та з щільнішою застібкою.
Конструкція
Основною перевагою перевагою такого крила є можливість звернути його трубочкою і возити в сумці в очікуванні можливого дощу. А кріпиться воно за лічені хвилини. При цьому тримає форму завдяки заводським лініям згину.
Але і ця ревізія крил не стала останньою. Пометикувавши, хлопці змінили конструкцію, додавши крилу ширини та міцності. При цьому ще й взяли пластик кращої якості. Таким чином з’явилась версія 3.0 для шосейних велосипедів.
Наразі це найзручніше крило, яким я користувався. При правильному встановленні, воно прекрасно захищає спину та стегна. Навіть при дуже великих калюжах чистим залишається і рюкзак, а він значно випирає назад. За рахунок констукції з декількома ребрами жорсткості, крило тримається монолітом, і ні дощ, ні вітер його не зсувають. До того ж крило легко монтується і знімається, а ще у складеному стані прекрасно влізає у будь-яку сумку.
Види
Також ми отримали тестову версію переднього шосейного крила. Його особливістю є мінімалистичний механізм монтажу. На внутрішню частину вилки цупко клеються елементи липкої стрічки від ЗМ, і вже до них чіпляється крило.
По довжині для Каттера крило підійшло ідеально. Але у випадку необхідності, хлопці можуть виготовити бризговик саме під ваш велосипед, з урахуванням специфіки рами і гальм.
На випадок страшенної зливи та максимального захисту, можна додати спеціальний щиток на раму. Він вбереже верхню половину ніг від бруду, що летить з переднього колеса. Ну а гомілки від бризок не врятує жодна з існуючих моделей крил, закони фізики ніхто не відміняв.
Весь шосейний комплект надзвичайно легкий, компактний і у складеному стані займає обмаль місця.
Також, FunGuard роблять і класичні асссейвери, і крила для МТБ та фетбайків. Взагалі, унікальністю цієї компанії є можливість зробити кастомні крила саме під ваш велосипед з урахуванням всіх нюансів та побажань. Ну й не забувайте про опцію по нанесенню принтів і вибору кольору — максимальна індивідуалізація 🙂
Також хлопці постійно виступають спонсорами різноманітних спортивних івентів, що дає шанс стати власником крила з лімітованої серії (наприклад для Київської сотки чи марафону Поліська Січ).
Це працює?
Що до ж ефективності, то крила зправляються на відмінно. Особливо мене потішило заднє крило, не потрібно переживати, що по приїзду на роботу верхній одяг та сумка будуть поцяцьковані брудом. Але знову відмічу, що нижню частину ніг і взуття не зможуть захистити ніякі крила, врахувуйте це. Для демонстрації роботи, записали невеликий ролик у режимі slow-mo, так чітко видно, яку частину води відсікають крила.
А як це виглядає на велосипеді?
Цілком допустимо. Так, звичайно це зайвий елемент на рамі, але краще прикріпити крило і доїхати додому чистим, аніж на красивому велосипеді, але по вуха у багні. Хоча кожному своє:)
Для демонстрації я причепив взагалі всі наявні крила, навіть прилагодив своє старе заднє на підсидільну трубу. Однозначно перебір і так я не катаюсь. Зазвичай ставлю тільки заднє, а переднє і щиток лише при реальній загрозі дощу.
Ціни
Вартість крил FunGuard вдвічі нижча ніж у зарубіжних аналогів. Загалом, розклад такий (МТБ/шосе):
- задні крила 150/120
- щитки на раму 100/85
- крило під вилку 100/80
- щиток під сидіння 85
- фетбайки: заднє 150, переднє 150, щиток 100
Друк зображень додає +50 грн на кожне крило.
Придбати крила можна як напряму у виробника, так і в мережі Veliki.ua.
За тривалий час використання крила показали себе добре, нічого не відірвалось, не втратило форму і справді захищає від бризок.
Бажаю лишатись вам сухими і пам’ятайте — Осінь близько!
Комменты Facebook
Disqus (0)