Bike in City

Захотілось оновлення, після 5 років на катання на моєму першому шосейному велосипеді Focus Cayo. До того ж мені подобається мій поточний байк Felt Edict на рамі 2015 року, і вирішив не оновлювати його до моделі 2019, а трішки апгрейднути і катати далі.
Тож з’явилась фінансова можливість оновити шоссер.

У Cayo все було добре і канонічно. 105 по колу. Катить.
Але неймовірно дратували гальма — крабики.
Після байка вони не гальмували. Тобто, звичайно байк якось вони уповільнювали, але мені це абсолютно було не до вподоби.
Після мтб їх робота сприймалась так:
— натискаю на ручки — майже нічого не відбувається, шум
— паніка — натискаю сильніше — невнятне уповільнення, шум сильніший
— паніка! — ще сильніше — колесо блокується
У дощ це все ще пічальніше, тільки додаються шкрябаючі звуки .

Мої вимоги до нового шоссера:

  • Дискові гальма
  • Гідравлічний привід гальм
  • НРЖ обвіс, а це на мою думку Шимана 105+, чи аналоги. Аби не Кампа (убогі незручні дуали). Шоссейний Sram я ще не пробував.
  • Карборама з осями. Ексцентрики фтопку.
  • Колеса з ободами під безкамерку
  • Рама великого розміру (60 — 62 см).
  • Звичайний груповий велосипед, без аеро понтів.
  • Локальний амбасадорський дилер.

Тож обрав Felt FR5 DISC — найдешевший Фелт з карборамою і дисками.
Колір — міднайт, перелив з чорного у темно синій. Мені таке подобається — велосипед має бути чорний або білий)
І ще фелтів не дуже багато — окрім свого бачив ще один. І це якось виділяє з натовпу))

І от вже накатано за 2500 км — можна щось написати.
Він катить.
Не знаю як описати відчуття їзди на ньому вгору. Це як коли давлю на педаль і велосипед пружно прискорюється, і хочеться давити ще і ще. Ну ви й самі знаєте, як воно)
Наразі покращив майже всі PR у Страві, а я зараз делеко не у такій формі як був у 2015-2016 роках.
Тобто сучасний шоссер об’єктивно (суб’єктивно) швидший за велосипед з 2009-2013 років.

І нарешті в мене на шоссері нормальні гальма. Це просто те про що мріяв — натискаю на ручку і відбувається прогнозоване гальмування.
Не треба зайвих зусиль.
Нема противного скряботу колодок об обод.
Не треба звикати до недогальм після потужних на мтб.
Модуляція! Від контролю швидкості у пелотоні, до екстреного гальмування на межі зчеплення.
У дощ так само як і по сухому.

Є нюанс з гальмуванням на покритті типу тротуарна плитка — сильна вібрація. Не пам’ятаю такої дічі на крабиках.
Для себе розумію її причину так:
— на рівній поверхні від роботи гальм з’являється напруження у спицях і вилка трішки підгинається назад
— на стику — втрачається зчеплення — система розпрямляється і вистрілює вперед, а гальма блокують колесо.
— наступна рівна поверхня — заблоковане колесо знаходить зчеплення і вилка/колесо ще більше прогинаються
— наступний стик — все вистрілює вперед.
Чи був у вас такий ефект?
PS Після правильного налаштування гальм і очистки колодок/дисків від бруду — такий ефект значно зменшився.

Обзор по системі ЗБС/ГВН

Катяща рама на осях — ЗБС

Обвіс 105, працює чудово.
Дуже зручні дуали (особисто для мене). У типу аеродинамічній посадці, зручно триматись за високі нарости у верхній частині ручки. (тут живе гідравліка)
Сподобався передній перемикач. При натисканні на ручку — рамка не рухається. І тільки коли відчувається “клац” — рамка стрімко змінює положення. ЗБС.

Підвод троса з рами до перемикача якоюсь дикою дугою — 0.5 ГВН

Карбоновий підсиділ і алюмінієвий руль.
Дупа прийняла стокове сідло — 0.5 ЗБС за палки.

Офігенна обмотка руля. Ззовні шар приємної перфорованої шкіри, а всередині шар рефлектора. Вночі обмотка відбиває світло фар — ЗБС

Шатуни Praxis Works Alba — спочатку хотів за них дати ГВН, але їх приємно крутити, ніяких дивних відчуттів не дають, та й огляди відзиваються позитивно про Альбу. Заявка на НРЖ шатуни, але це покаже час. Забавно, що Фелт не ставить на свої шосейні велосипеди Шимановські шатуни. на дешевших — Праксіс, на старших — Ротор. Дам 0.5 ЗБС

Гідравлічні гальма 105 з айстек дисками — ЗБС

Зовнішня проводка тросів. Що дивно, бо у старших моделей проводка внутрішня. Добре хоч гальма всередині. За зовнішню проводку — 1 ГВН.
Можна було б зати ЗБС за те що троси не відкриті, а сховані у пластикових трубочках, але ні, не дам.

У комплекті купа затичок щоб перевести раму на електроніку. Мені це навряд чи знадобиться, але дам 0.5 ЗБС.

Колеса прості, як і очікувалося на початковій моделі.
Покришки 25 мм Rubino IV G+, ніби навіть тюблісс реді. Покришки відразу замінив на Hatchinson FUSION5 Preformance.
Обода 19 мм, tubeless compatible — 0.5 ЗБС.
Але, обода клепані — 0.5 ГВН
Але, у комплекті немає безкамерної стрічки, ніпелів і герметика — ГВН!
Але безкамерка стала без проблем — ЗБС.
Щоб перкрити стики обода ставили з стрічкою 25мм, у 2 шари. І у зоні стику обода — додав ще смужку впоперек, щоб закривала стик.

За 8-9 сотень км на задньому колесі з’явилось яйце і вісімка. Віддав на протяжку майстру (Петро Фадєєв). Майстер рекомендував від цих коліс позбутись, дуже вони м’які.
Але після протяжки, за пару тисяч пробігу — колеса все ще рівні, тож ГВН не отримують (Але і ЗБС я їм не дам).
Висновок — будь-які колеса треба після обкатки нести хорошому майстру на протяжку.

Ітого.

7 ЗБС проти 4 ГВН

Висновок.

Але те як велосипед катить у стоковій комплектації — це просто пісня, яка дозволяє забути про всі здобуті гвн.
Едине слабке місце — колеса, вони не дотягують до рівня велосипеда, і якщо ви важкий(-ка) та/вбо дуже сильний(-на), то їх треба міняти.

Чи купив би я цей велосипед знову?

Так! Можливо брав би трішки старшу модель. З внутрішньою проводкою. На ультегрі і колесах DT Swiss, так щоб нічого не хотілось проапгрейдити.
І на 2020 Фелт заявив дуже гарний колір.
Якби шоссер був моїм primary велосипедом — то однозначно брав би вищу модель.
Але він secondary, після мтб, просто інструмент для тренувань

Плани на апгрейд.

  • Колеса — може зимою зберу нові колеса на китайкарбонових ободах і втулках Trailmech, якщо вони до того часу підуть у реліз (або замовлю пару адаптерів, самі знаєте у кого, для своїх старих втулок ТМ)
  • Поверметр — дуже хочеться спробувати. На мою модель Праксіса поверметр не ставиться, тоже заодно буде і апгрейд шатунів.
  • Шосейні контакти. На старому шоссері q-фактор співпадав з мтб. На FR5 він вужчий і я вже не можу катати на шосейнику, у взутті під байк. Якщо необхідно мати окрему пару, тож нехай це буде спеціалізоване шосейне взуття.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Андрій Навроцький

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: