Bike in City

Чи має сенс дорогий шолом? Огляд Met Trenta

Тема велосипедної «золотої кварти» справді безкінечна. І якщо минулого разу ми говорили про те, чим вирізняються велосипедні Hi-End окуляри від простіших моделей, то сьогодні хотілося б підняти тему такого ж співвідношення, але вже у сегменті шоломів.

Два роки я проїздив у шосейному шоломі Met Strale — це модель середнього рівня, основною фішкою якої є вентиляція з використання ефекту Вентурі. Щоб не повторюватись і не перевантажувати цю статтю, спрямую вас на окремий огляд, там все детально розписано.

За цей період шолом отримав декілька вм’ятин під час транспортування і доволі сильно потерся у процесі експлуатації. Хоча не можу сказати, що я його прям дуже сильно беріг, просто звичайне використання.

До того ж виступаюча піна трохи вичовгалась під дією поту і сильного ультрафіолету (гір, злив та сонця Strale побачив багато). Ситуацію, доречі, легко коригувати за допомогою звичайного велосипедного поліроллю. Він відновлює матову глибоку чорноту зовнішньої оболонки і шолом починає виглядати майже новим. Але знос є знос.

Тож восени я вирішив в якості основного шолому взяти топову модель Met Trenta. І за півроку склав, як на мій погляд, об’єктивне бачення того, чи варто переплачувати, обираючи шолом. Давайте пройдемось по деталях.

Зовнішній вигляд

Маркетологи і продакт менеджери завжди мають гемор у ситуації, коли потрібно розносити по різним ціновим категоріям моделі, які на перший погляд практично не відрізняються ні експлуатаційно, ні зовні. Тому топові шоломи візуально завжди вилизуються максимально, а у моделей середнього рівня лишають невеликі недосконалості, які не такі очевидні при огляді шолому окремо, але доволі сильно кидаються в очі при порівнянні топової та бюджетнішої моделей.

Зрівнюючи шоломи face-to-face, стає одразу зрозуміло, де дорожча модель. Trenta має більш складну форму, більше виштамповок, напливів та зламів поверхонь. Все це дає офігєнне відчуття об’ємності і при цьому візуально зменшує шолом на голові.

Окрім цього, на топі більша поверхня схована під зовнішню полікарбонатну оболонку, яка максимально закриває EPS-піну. Окрім естетичного ефекту, це краще зберігає піну від дії зовнішніх факторів, а на тертя вона реагує доволі сильно. Про ультрафіолет вже казали, його EPS теж не дуже любить.

Ще зверніть увагу на різну конфігурацію, у Trenta піна розподілена інакше в районі скронь і закрита оболонкою, за рахунок чого менше проявляється ефект «грибочку Маріо», чим часто страждають шоломи у розмірі L.

Зрозуміло, що обидва шоломи зроблені за технологією In-mold, за якою оболонка і піна складають практично моноліт. Але це стандарт для усіх шоломів зараз. Out-Mold можна знайти хіба в якомусь дешмані за 2 копійки чи у дуже старих моделей.

Вентиляція та аеродинаміка

Також видно, що Trenta ретельніше обдувався у аеродинамічній трубі і вивірявся з точки зору охолодження. Зовнішні та внутрішні канали, повітрозабірники, бокові і верхні отвори для ефекту Вентурі — усе це зроблено з більшим рівнем точності та прискіпливості. Різну форму також мають «випускні колектори», які відводять нагріте повітря від голови.

Візульно мені ламбо-подібна задничка більше подобається у Strale, але судячи з того, що конфігурацію як у Trenta можна зустріти у шоломах Specialized, Abus та Giro, то вона ефективніша.

Внутрішні вентиляційні канали глибші на Strale, але на Trenta у них більш складна форма. Також топовий шолом має більші заглиблення у лобовій частині, які також краще підсмоктують повітря та охолоджують передню частину голови.

В результаті виходить цікава штука, що Trenta краще вентилюється за Strale, який виробником позиціонується як ультра-прохолодний. Маркетологи самі заплутались 🙂 З досвіду експлуатації скажу, що у жаркі гори я однозначно візьму саме Trenta.

По аеродинаміці цифри теж на користь Trenta. Met заявляє, що він створює на 7% менше опору за звичайні шоломи на швидкості 45+. У Strale цей показник взагалі на сайті не наведений. Але на швидких спусках, сильно за 55, відчувається різний вплив потоку повітря на шолом. Strale, порівняно з Trenta наче піднімає над головою, при цьому опір відчувається сильніше.


Trenta, як і усю іншу лінійку шоломів Met можна придбати у магазині VeloGO!

А з промокодом «BIKEINCITY» ви отримаєте -7% на усі покупки 🙂


Фурнітура та зручність

А ось тут виробник чітко провів розмежування на топ та середнячка. Trenta має досконалішу систему регулювання посадки, при якій підлаштування об’єму відбувається по усій окружності, надійно фіксуючи шолом на голові. У той час, коли в Strale фактично просто підтягується задня частина, що лишає трохи завільними зони біля скронь. В результаті у топа площа контакту більша і шолом відчувається на голові надійніше, приймаючи її форму.

Також у Trenta інакше реалізована система налаштування висоти задньої частини, подобається більше, регулюється точніше і немає самовільного збивання налаштувань при транспортуванні, як іноді трапляється зі Strale.

 

Самі лямки та кліпси-фіксатори практично ідентичні, надійні та цілком зручні. Єдине хотілося б трохи більше простору знизу біля вух, не з першого разу вийшло правильно усе відрегулювати. Подобається система фіксації ремінця, щоб той не ляскав вас по обличчю та не бісив.

На голові Trenta сидить комфортніше за рахунок іншої форми та фурнітури. Але це виключно індивідуальна тема, тут потрібно лише міряти. По вазі Trenta виграє — 265 проти 290 грамів (розміри L). У середньому розмірі Trenta має вагу у 225 грамів, що на рівні топових конкурентів.

З приємних дрібниць, які також розмежовують лінійки є м’який чохол з хорошою вентиляцією для перевезення. Неоціненна штука, враховуючи, що основні пошкодження Strale отримав саме у процесі транспортування.

Свій шолом я дообладнав ще однією штукою, яка доволі радикально збільшує і так хороший рівень комфорту. Це змінна фронтальна подушечка з силікону.

Отримав два цінних ефекти. Вона м’яка і приємно контактує зі шкірою при цьому її охолоджуючи. По-друге, вона не впитує у себе піт. Окрім того, вона його відводить! Волога зтікає по скронях не заливаючи очі їдким потом. З мінусів можна назвати те, що вона на декілька грамів важча за стокову і має рифлену структуру, яка при довгих виїздах лишає на лобі чіткий відбиток, ходиш потім декілька годин як шаолінський монах з татухою на лобі.

Так чи варто було апгрейдитись?

Ось тут складне питання, яке кожен повинен вирішити вже для себе. Якщо порівнювати експлуатаційні характеристики, то Trenta комфортніше, краще продувається, має значно досконалішу аеродинаміку та, імхо, цікавіший візуально.

Чи вартує це трьохкратної переплати? Не берусь нав’язувати свою думку, але на мій погляд так. Бо шолом, це те, що ви таскаєте кожен виїзд і він повинен радувати та бути максимально зручним.

З іншого боку, якщо є певний обмежений бюджет, то краще витратити його, наприклад, на шолом середнього рівня+рукавички+утеплювачі ніг+хороші велошкарпетки, аніж взяти просто один топовий шолом. Комфорту від такої зв’язки сумарно буде більше.

Met | Trenta — 6 838-7 101 грн

Met | Trenta 3K (спец версія з карбоновими вставками, легша на 10 грамів) — 8 990 грн

.

.

.

Ще одна причина, чому мені подобається Trenta — він схожий на щось середнє між хедкрабом та ксеноморфом ^_^

 

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: