Bike in City

Аеро швидше?

Так як я вже маю досвід катання на моделях різного класу одного напрямку, то захотілось поділитися своїми думками. Для когось це може бути очевидна інформація, тоді хоча б подивіться які в мене гарні велосипеди 🙂

Зовсім нещодавно, місяць тому, приїхав до мене мій новий улюбленець — Orbea Orca Aero M20Team-D. Це модель аеро шосейника з дисковими гальмами від іспанського виробника. Мій екземпляр є в своєму роді унікальним, тому що має індивідуальне фарбування в обрані мною кольори. Сервіс MyO від Orbea вже пару років робить це можливим, і одним фарбуванням це не закінчується. Можна так само змінити компоненти та їх характеристики, наприклад, розклад касети або системи, довжину шатунів, виноса і тд. Таким чином, ви отримуєте велосипед таким, як хочете ви, а не маркетологи компанії.

Orca Aero M20Team-D MyO

До цього моменту його роль протягом року виконував Orbea Avant M30-D, якого я дуже любив 🙂 Це надзвичайно вдала модель від Orbea класу ендуранс, універсальний велосипед, який міг усе. Я його використовував і для тренувань на треку та шосе, і для легкого байкпакінгу по сусідніх країнах та Карпатах, і для участі в місцевих змаганнях.

Він в мене був на новій Shimano 105 R7000, яка працювала ідеально. Карбонові колеса Fulcrum Racing Quattro DB відрізнялися від стоку, але завдяки сервісу MyO, в мене була можливість поміняти цей важливий компонент з доплатою, завжди хотів карбоколеса на шосе, подобається їх звук 🙂 28 мм покришки Hutchinson Fusion 5 теж приїхали у стоці, що мене знову ж порадувало.

Потрібно зазначити, що, починаючи з минулого сезону, я почав активно використовувати шосейник для підготовки до змагань з крос-кантрі та мтб марафонів. Як це парадоксально б не звучало, але шосейний велосипед — це прекрасний інструмент для покращення результатів у мтбшних дисциплінах. Тому, 80% тренувань і накату за сезон були саме на шосейнику.

Та протягом 2019 року, я почав розуміти, що треба щось більш спеціалізоване під мої цілі. Справа в тому, що в середині сезону мені захотілось брати трохи більше участі у шосейних подіях, в тому числі змаганнях. А для цього модель ендуранс мені здавалась все ж таки недостатньо жорсткою та реактивною. Ще й спробував проїхатися на Orca Aero, і все, замовлення пішло в роботу 🙂

Та чи дійсно є різниця і чи вона дійсно настільки значна, щоб міняти велосипед?

Я вважаю, що так. Особливо, коли має значення кожен Вт.

Мені легко порівнювати ці 2 моделі і зараз поясню чому. По-перше, трансмісія майже однакова, лиш аеро модель обладнана Shimano Ultegra, проте по роботі ці дві групи дуже схожі. По-друге, велосипеди мають той самий вілсет (переставив на новий байк) та покришки, які встановлені безкамерно. Відрізняються лише геометрії рам та посадка, яку я намагався максимально скопіювати.

На Orca Aero я вже проїхав більше 700 кілометрів, включаючи 1 розділку та групову гонку на 100 км. Тому вже маю чітке уявлення про цей велосипед.

Одним осіннім вечором

Перше, що одразу відчувається, аеро модель на порядок жорсткіша. Не дивно, профіль труб говорить сам за себе, масивні, все заточене під кращі показники аеродинаміки. Підсиділ має продовгисту обтікаєму форму. Також аеро модель має на 11 мм коротшу базу та на 7 мм коротші задні пера рами. Цифри здаються малими, але не для велоіндустрії.

Є й зворотня сторона медалі — комфорт на тряскому покритті значно зменшився. І хоча велосипед класно зібраний та тримається купи, все одно відчувається, що ендуранс був набагато комфортнішим та швидшим на неідеальному покритті.

Ця підвищена жорсткість одночасно позитивно впливає на передачу зусиль, особливо це важливо під час різких потужних прискорень.

Ще я помітив, як Orca Aero краще тримає швидкість. Але, його і трохи важче розігнати, тому що він грам на 200 важчий. Вага з педалями, підфляжником і кріпленням гарміну — 8,5 кг. Avant з простішою трансмісією був ненабагато, але легшим.

В посадці теж відбулися незначні зміни. Розмір рам однаковий — 55. Але Avant має більш розслаблену геометрію, що допомагає долати великі відстані з комфортом. У Orca Aero рульовий стакан на 18 мм нижчий, тому збільшився дроп (різниця висоти сідла та керма), тому прийшлось трохи звикати. Думаю, під час поїздок 200+ км це теж може мати свій вплив.

За моїми суб’єктивними відчуттями, на хорошому покритті аеро модель їде таки швидше (витрачається менше зусиль, щоб тримати певну швидкість). Він так само добре, як і Avant, тримає дорогу та контрольовано повертає куди мені треба. В умовах гонки він більш доречний: різкі та потужні прискорення на ньому робити на порядок ефективніше.

Тому, на сьогоднішній день мій вибір — аеро модель. Але це тільки через спорт 🙂 Хоча поїздки в режимі туризму теж плануються. В раму Orca Aero легко стають покри шириною 32 мм, і цього вистачить з запасом.

Якщо ж кататися у задоволення, не думати про покриття (або не мати багато хороших доріг у регіоні), подорожувати, їздити на збори — все те, що було в мене в попередні сезони — то варто, звичайно, обрати ендуранс модель. І Avant — це просто феноменальний велосипед. Я це відчув, не дадуть збрехати й інші власники цих велосипедів в Україні.

Сезон 2020 остаточно покаже чи правильний вибір я зробив. А зараз можна піти і катнути соточку, допоки сонце світить 😉

P.S.

Свої байки я купляв у офіційного представника Orbea в Україні — компанії Спортсамміт. Якщо потрібна консультація, звертайтесь, з радістю допоможу.

Photo by Bohdan Lozytskyi

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Сергій Пясецький

Закоханий у велоспорт.
10+ років досвіду участі у велосипедних змаганнях.
Переможець і призер багатьох з них.
Інструктор з велосипедного спорту.
Сертифікований байк фітер у Bikefit Lviv.
Амбасадор Orbea в Україні.

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: