SRAM анонсували оновлену лінійку гідравлічних гальм G2, що прийдуть на заміну Guide. Bikemag.com провів невеликий екскурс в історію модельного ряду гальм та розповів про зміни, які відбулися у конструкції та дизайні.
Переклад статті Тревіса Енгеля, для Bikemag.com. Фото Satchel Cronk, Elixir & Guide
П’ятнадцять років тому, SRAM придбали компанію Avid LLC, яка тоді була відома своїми найкращими механічними дисковими гальмами, BB7. Десь в той самий час, перед об’єднанням зі SRAM, Avid представили “Juicy”, що по праву стали найкращими гідравлічними гальмами в індустрії. Крім своєї ефективності, гальма Juicy були першими, де інженери звернули увагу на ергономіку та положення гальмівної ручки. Зараз, це вже звична справа, але в той час, можливість налаштувати положення ручки означало, що ви могли обрати те положення пальців, яке буде вам зручним. Через це Juicy відчувалися та працювали краще, ніж будь яке інше рішення на ринку у той час.
Згодом, Avid представили “Elixir”, з новою технологією, що називалася TaperBore. Внутрішній діаметр головного циліндру звужувався ближче до кінця — через це, більше рідини протискається на початку ходу ручки, що дозволило розташувати колодки трохи далі від ротора. А в середині ходу, коли колодки торкались ротора, була чітка модуляція.
Це також означало, що для ідеальної роботи Elixir, була важлива була відсутність будь якого повітря, що могло потрапити туди. Якщо ви колись придбали перші версії гальм Elixir в офіційного дилера, то напевно знаєте, як серйозно SRAM відноситься до вирішення гарантійних проблем. У магазині, в якому я тоді працював, зазвичай було два чи три покупці, що отримали гарантійну заміну протікаючих гальм — і часто, це була заміна на нові моделі.
Така увага SRAM до гарантійних випадків призупинила “витік гальмівної рідини” поки вони розробляли Guide. Отримавши новий дизайн, внутрішня конструкція гальм Guide залишилася схожою на оригінальну версію Juicy. У порівнянні з Elixir, об’єм рідини у системі збільшився, а для кращої роботи гальм SRAM розробив технологію “SwingLink” що, по суті, є альтернативою технології “Taperbore”.
О, слід нагадати що, SRAM позбувся назви ”Avid” з усієї лінійки гідравлічних гальм. На це були свої причини, але це допомогло Guide віддалитися від проблем Elixir. А потім…
Приблизно три роки тому, почалися нові проблеми серед власників Guide. Зазвичай, після двох років від дати виготовлення, майже всі поршні Guide раптово застрягали в циліндрі, що робило гальма непридатними до роботи, допоки гумові ущільнювачі не заміняли у сервісі на нові. Цю проблему вирішили вже давно, але на гальмах, що були виготовлені до появи цього рішення, матеріал ущільнювачів розбухав і потрапляв всередину “ванни” з ДОТом. Це була не та проблема, яку можна було виявити завдяки сотні та тисячі тестових циклів у тестових лабораторіях. І це також не було схоже на проблему, що була в Elixir — це був приклад просто космічної невдачі.
Причина, по якій я вдався у такі подробиці історії гальм SRAM, полягає у тому, що я провів цілий тиждень на гальмах, що скоро прийдуть на заміну Guide: нові G2.
G2 Ultimate та G2 RSC позиціонують себе рівними Guide у модельному ряді SRAM — що знаходяться між кроскантрійними “Level” та ДХ-орієнтовними “Code”. Класифікація RS, R, RE та T залишиться у лінійці Guide, і не зазнає ніяких змін. SRAM продовжить постачати запчастини до всіх моделей Guide ще протягом кількох років, а G2 все ще буде використовувати такі ж прокладки, ущільнювачі, гідролінії та систему “Bleeding Edge”. Основний принцип роботи “SwingLink”, як і внутрішній механізм ручки залишився незмінним. Розмір поршнів каліперу та об’єм мастила залишився таким самим як у Guide.
Місце, через яке виймається колодка, тепер трохи вужче, ніж було у Guide — це допомогло зробити корпус більш жорстким. Також, заради жорсткості, були посилені місця навколо болтів, що з’єднують обидві частини каліпера. SRAM стверджує, що це додасть приріст потужності у 7%, але, що більш важливо — G2 відчувається жорсткіше, ніж Guide. Змін також зазнала конструкція навколо поршня, що зробило процес повернення колодок у початкову позицію плавним та гарантованим. Новий гібридний матеріал колодок отримав назву “Power”, що тепер об’єднує в собі метал та органіку.
Матеріал гідролінії також зазнав “апгрейду” — тепер вони не зберігають закручену форму після того, як більшу частину свого “життя” пролежать у коробці, що, напевно, буде виглядати більш акуратно. І, якщо про це вже зайшла мова, у конструкції ручок не відбулося радикальних змін. У ручках G2 RSC використовується башинг, в той час як Guide RSC мав підшипники. G2 Ultimate залишив у своїй конструкції підшипники та має карбонову ручку. Ручки RSC тепер мають оновлену конструкцію, що робить їх жорсткими (наскільки це можливо), а роботу плавною — відмова від підшипників зменшила загальну вартість.
Оптимізація процесу виробництва дозволила зменшити ціну G2 RSC на 25$ (у порівнянні з попередником) до 180$, G2 Ultimate на 10$ — до 280$. Якщо ви справді хочете мати підшипник у ручці, але вас не хвилюють карбонові чи титанові частини, ви витратите на 75$ більше, ніж у “еру” минулого покоління Guide.
Крім того, змінився зовнішній вигляд каліперу та ручок. Загалом, гальма G2 — показали певний крок вперед у еволюційному процесі гальм SRAM. Далі я опишу відчуття від того, як вони поводяться на трейлі.
Я одразу помітив приріст жорсткості на цих гальмах — через це, можна сказати, що G2 розвиваються, наближаючись до лінійки Code. Я користувався тільки версією RSC і навіть без переваги у вигляді підшипників у ручці, я таки відчув присутність “душі” Code, завдяки додатковій жорсткості. Все інше здається знайомим та подібним до Guide. Розмір ручки та момент схоплення саме такі, які я очікував. Окрім самого моменту схоплення, було відчуття, що мені легше дозувати зусилля на великій швидкості — я докладав менше зусиль, ніж на Guide, які я знаю. Проте коли я опинився “на межі” можливостей трейлового байку, я відчував, що здатності G2 трохи менші, ніж у Code.
Але ці гальма і не повинні бути як Code! Якби я часто їздив по тих трейлах і тих швидкостях, які потребували б мати Code, я мав би Code. Коли G2 знаходяться у своїй стихії, то відчуваються краще, у порівнянні з Guide. Компаунд колодок “Power” не гучніший, ніж метал, який я зазвичай використовую, та добре виконує свою роботу. Додаткова жорсткість гальм робить їх більш передбачуваними — я відчував себе більш впевнено на трейлах.
Зазначу, що хоч зміни між G2 та Guide незначні — але ви точно помітите, як вони покажуть себе під час поїздки. Без сумніву, це зміни на краще — але чи будемо ми через два роки обговорювати невідомі наразі проблеми, які можуть бути у гальмах G2? Не будемо загадувати. Так можна сказати про кожну запчастину чи компонент на ринку. Але спостерігаючи за змінами у гальмах G2, можна сказати, що SRAM дійсно працює над нюансами — а завдяки цьому, наші велосипеди стають кожного разу все кращими.
Комменты Facebook
Disqus (0)