Bike in City

FELT. Технології та увага до деталей вирішують все

Чесно кажучи, про велосипеди Felt я дізнався не так давно. В основному, в око кидались декілька круїзерів цієї марки (мають примітну зовнішність) на масових покатушках і назву бренду чув 1-2 рази. На тому і все. До того ж, з невідомої причини, я вважав цей бренд німецьким. А потім, у лютому ми потрапили на презентацію модельного ряду 2017 року і виявилось, що марка Felt достойна прискіпливої уваги

Історія Felt

Felt почав свою історію з 80-х років завдяки Джиму Фелту. І, що характерно, першим творінням засновника став велосипед для тріатлону, на якому виступав відомий гонщик Джонні О’Мара. Цікаво, що і Джим, і Джонні взагалі вихідці з мотосвіту. О’Мара використовував змагання по тріатлону для удосконалення фізичної форми, а Фелт був механіком високого рівня і сам знався на трі-специфіці. Ось так і почалась історія потужного велобренду Felt — з мотоспорту та тріатлону. Джим отримав можливіть втілити багато іноваційних ідей (про які мріяв до цього) щодо посадки гонщика та поліпшення аеродинаміки. Саме це зумовило вектор розвитку та спеціалізацію компанії на шосейних велосипедах та болідах для тріатлону.

Успіхи Джима зумовили посилену увагу з боку провідних гонщиків і на велосипедах Фелта (щоправда під маркою Easton) визначні перемоги здобули такі зірки як Н’юбі Фрейзер (завоювала титул Kona Ironman), Джон Томак (крос-кантрі), Кен Соулз (дуатлон) та Вольфган Дітріх (тріатлон).

Власне, як окремий бренд Felt почав роботу з 1994 року. Основною концепцією стало виробництво виключно топових велосипедів під гонки. Але з 2001 року, завдяки Білу Дьюрінгу та Майклу Мулльманну, марка отримала нове життя і розширила модельний ряд до звичного переліку, до якого входять навіть сітібайки та BMX. Загалом, по усьому світу продається понад 140 моделей Фелтів.

До 2006 року, Фелти спеціалізувались на велосипедах з алюмінієвими рамами у нижньому та середньому ціновому діапазоні, а з 2006 року почали виробляти рами з карбону по ціні від 2 до 5 тисяч доларів.

2017 рік важливий для бренду, адже запущені нові лінійки шосейних велосипедів FR (аеро-шосе) та VR (ендуранс-шосе, саме VR-серія була у нас на огляді), натомість модельні серії F, V та Z відійшли в історію. А ще є лінійки IA, B, AR, які займають лідируючі позиції у своїх класах. Доречі, за що Felt можна точно покритикувати, то це за неймінг моделей. Навіть людина в темі не одразу зрозуміє, який тип велосипеду сховано, наприклад за абревіатурою IA. А це, на секунду, один з найкращих велосипедів світу для проходження Ironman. По модельному ряду дорожніх Фелтів я пройшовся у окремій публікації «Грейвл, аэрошоссе, циклокросс — в чем же разница?»


Треба поговорити про те, що робить велосипеди Felt такими особливими і бажаними.

Технології Felt

Компанія не просто щороку змінює дизайн рам та розфарбовує їх, а ретельно розробляє і впроваджує нові технологічні рішення. Фактично, тон, який у кінці 80-х задав Джим, тримається і досьогодні. Діє R&D компанії у декількох напрямках — робити велосипеди легшими, міцнішими та швидшими. Все як в усіх. Але у Felt справді виходить.

Інженери з Ірвіну, Каліфорнія, глибоко впевнені, що будь-яка рама повинна проектуватись спеціально під певну модель і максимально ефективне використання. Починаючи від круїзерів і закінчуючи ТТ-монстрами.
Для збору і аналізу інформації Felt використовує усі можливі шляхи: фокус-групи, побажання професійних спортсменів, комп’ютерне моделювання, прогонку в аеродинамічних трубах, краштести (причому фірмові стандарти значно жотскіші за загальноприйняті світові нормативи), пілотні тест-драйви і тому подібне.

Говорити про технології і заморочки Фелта можна дуже довго, статті замало. Недарма у них працює цілий відділ FELT RACING DEVELOPMENT, зусилля якого направлені на максималльне втілення інженерних ідей у реальних велосипедах. Рекомендуємо відвідати окремий сайт, який зфокусований саме на технологічних рішенях у кожній моделі велосипеду Felt. Це аеродинаміка, карбон та інженерні рішення.

Аеродинаміка

Їй у компанії Felt співають пісні та ставлять пам’ятники. Адже з цього компанія починалась, цим визначна і зараз. Економія дорогоцінних ватів на кожному кілометрі гонки в результаті трансформується у секунди відриву від супротивників на фініші. А маючи першокласних інженерів та аеродинамічну трубу, можна доводити показники до ідеалу.

Карбон

Цікаво, але почавши виробляти карбонові рами пізніше за конкурентів, Felt стали новатором у сфері виробництва карбонових волокон. Компанія одразу зробила ставку на високомодульний карбон, який легший та жорсткіший, до того ж поєднання різних типів волокон дозволяє зробити вузли з необхідними характеристиками. На сьогодні Фелт використовує декілька видів вуглепластикових композитів. Детально можна почитати ось тут.

Найміцнішим, але найважчим, є HM Carbon (високомодульний). Він у 8 разів міцніше титану, утричі жорсткіше за алюміній та у 4х легше сталі. При цьому він надійний і рами з такого матеріалу можуть експлуатуватись дуже довгий час. Це базовий матеріал для виробництва рам Felt.

Наступним по ієрархії йде UHM (ультрависокомодульний карбон). Він легший за HM, але дорожчий.

Одним з найкращих матеріалів на ринку вважається карбон UHC (ультрагібридний карбон), який має свої підмарки — Performance, Advenced та Nano, які відрізняються техпроцесом виготовлення. Дорого, але майже ідеально.

Окремо стоїть феноменальна марка карбону UHC Ultimate + TeXtreme® — новий стандарт Hi-End фреймсетів. Технологія, що прийшла з Формули 1 і підняла планку якості до неба.

Суть у іншому технологічному процесі укладки волокон, що робить матеріал тонкішим, легшим без втрати жорсткості та міцності.

Але є одне але, зробити всю раму з такого матеріалу вже не вийде, бо занадто крихкий. Тому його поєднують зі «звичайним» UHC Nano. 
А, ще цікавий нюанс — ви помітите TeXtreme, адже рами з нього ніколи не фарбують і цю величезну шахову дошку з плетіння не можливо пропустити. Естетичний матеріал.

Реалізація ідей та ноу-хау

Якщо вам замало іновацій, то поговоримо про інженерні рішення. Їх безліч, починаючи з доволі простих речей, як переворотний підсиділ на велосипедах серії AR, що дозволяє переключатись між шосейною та розділочною посадками.

Далі можна сказати про феноменальний рухливий рульовий вузол на топових велосипедах IA, який забезпечує прекрасну аеродинаміку навіть у поворотах.

І звичайно ж, не можна не згадати про FAST та Equilink — схеми задньої підвіски трейлових велосипедів, які дозволяють суттєво поліпшити її роботу, при цьому мінімізувати розкачку велосипеда при силовому педалюванні та педалкік. Деталі за посиланням (там багато схем).

Ми просто рекомендуємо подивитись детальніше про технології Felt, повірте, будете здивовані: Technology

І гляньте статтю «6 причин які роблять Felt найкращим велосипедом у світі»

Увага до деталей

Всі технології не варті і центу, якщо кінцевий продукт огидний і ним не хочеться користуватись. У Felt це розуміють прекрасно. І ми хочемо, на прикладі тестового VR40 показати прискіпливість каліфорнійців до деталей та загального виконання своїх велосипедів.

Перше, що привертає увагу — якість обробки зварних швів на алюмінії, з 2 метрів не відрізниш від карбону.

Друге, що помічаєш не зразу, проте побачивши одного разу, око буде чіплятись постійно. Це графіка шрифти та логотип на найменших детялях.

Навіть рульова та ґвинти фляготримача! А ґвинти, доречі, не прості, а дуже довгі. Це дозволяє без проблем причепити ще й кріплення для насосу (на моїх власних двох велосипедах довжина цих кріплень не дає такої можливості…)

Вилка, флексуюче пір’я зі складним профілем — все максимально естетично.

 

І що б добити. Один знайомий механік казав якось про штуку, що показує рівень задротства людини, яка збирає колеса. «Через дірку для ніпеля повинно бути видно логотип на втулці«. А тепер дивіться сюди.

М’яко кажучи, Felt VR40 нас вразив. Чекайте огляд незабаром!

А поки, тримайте картинку космічного Felt TA FRD — трекового монстра з карбону і з лівим розташуванням трансмісії, паверметром, двома комплектами карбонових коліс за $25,999. Це так, до питання про технології, дизайн та Hi-End.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Богдан Воеводин

Сооснователь Bike in City

Комменты Facebook

Disqus (0)

bikeincity

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: