Bike in City

Чи варто вдосконалювати свій велосипед? Поради від Капітана.

Новий 2018 рік вже приплив, побий мене грім, але до теплого «велоплавання» ще далеко. Зате, за цей час можна використати, щоб подумати над вдосконаленням свого «корвета».

Взагалі причин виникнення сверблячки щодо поліпшення велосипеда декілька. Це може бути погана робота окремих вузлів від зношеності або погані налаштування — тоді ваше бажання розкидуватися піастрами максимально виправдане і не варто його соромитися. Це може бути бажання зробити їзду на велосипеді легше для себе. Це може бути вроджена тяга щось переробляти і нібито покращувати, щоб самовиразитися. Боротися з постійним бажанням поліпшити велосипед стає легше з досвідом — коли ви покатаєтесь на різних моделях, різних типах велосипедах, почнете відчувати вплив тих чи інших механізмів на відчуття від їзди, зрозумієте ефект від змін.

Карамба! То з чого ж почати і на чому найпростіше відчути зміни від апгрейда?
Капітан попорпався в інтернеті та склав до купи декілька статей разом із своїм, не маленьким, досвідом.

Контактні педалі.

Справа в тому, що це, можна сказати, база, на якій стоїть правильне веслування… еее, тобто педалювання на велосипеді. Теоретично можливо ефективно крутити і звичайні «топталки», але контакти дають неповторне відчуття злиття з байком. Адже ви можете не тільки тиснути вниз, але і тягнути вгору, виходить, що якщо привчити свої ноги діяти в протидії, то сила, що прикладається на педалі, відчутно збільшиться. Це дуже відчувається в моменти прискорення і швидкого форсування гірок, здається, що вам як ніби додали потужності в м’язах ніг.

Крім цього, контактні педалі дозволяють легше тримати високий каденс з низьким навантаженням на ноги. Багато новачків, які намагаються їздити з високим каденсом стикаються з тим, що через низьку передача педалі починають обганяти ноги, неначе одноногий Сільвер.
Контакти же чіпко тримаються, і правильний каденс, який зберігає ваші колінні суглоби, дається набагато легше.

Ну, і не можна не відзначити третій позитивний фактор контактів. Коли мчиш по технічній трасі з камінням і корінням, тобі навіть не потрібно думати про те, щоб утриматися на педалях — контакти не підведуть. Зіскочити ногою з педалі на розковбасі … навіть не хочу уявляти.

До недоліків контактних педалей потрібно віднести те, що крім них самих, потрібне спеціальне взуття, а це відразу збільшує вартість переходу на контакти. Але повірте, зручне і правильне взуття разом з «контактами» виправдають цю трату!

Вилка.

Якщо ви купували гірський велосипед середньої вартості, від 10 до 16 тис.грн, то напевно у вас буде стояти амортизаційна вилка з примітивною роботою. Такі вилки працють по принципу стиснення та відскакування назад. Це, як правило, пружинні та пружинно-еластомерні вилки.
Пам’ятайте, завдання вилки — не зробити їзду на велосипеді більш комфортною, а забезпечити краще зчеплення колеса з покриттям на нерівній дорозі. Це я до того, що не потрібно шукати від хорошої вилки комфорту і м’якості.
Краще за пружинні працюють пружинно-масляні, де масляний картридж виконує роль демпфера. Але і вони, прокляття медузи, часто туплять і не хочуть реагувати на дрібні нерівності.

А найкращі вилки, і це дісно так, вважаються повітряні. У таких вилок замість сталевої пружини використовується повітряна камера. Повітряні вилки можуть бути також різними. Але навіть сама дешева повітряна вилка значно покращить вашу їзду. Повітряну камеру можна налаштовувати під будь-яку вагу райдера, вона більш чутлива. А ще важить менше.
Складно повірити, що повітряна вилка сильно змінить відчуття від їзди, особливо якщо ви їздили на звичайній дешевій «пружині». Але повірте — воно того варте.

Сідло.

У мене заміна сідла стоїть на третьому місці.
З проблемою болі в дупі при катанні стикався, непевне, кожен. Зазвичай цей поріг доводиться на дистанції 60-80 км. Більш стійкі катають 100 кілометрів і більше. Тому до вибору велосидіння потрібно підійти серйозно.

Помилка полягає в тому, що початківець звинувачує сідло в тому, що у нього болить зад, і відразу біжить в магазин за новим. Дуже часто сідло ні до чого, просто потрібно привчити свій зад до нього — це досягається щоденними тренуваннями. Катайте кожен день по кілька годин і через тиждень ваше «погане» сідло, швидше за все, стане нормальним.
Якщо ж біль не проходить (при тому, що нахил і висота сідла виставлені правильно), треба подумати про покупку нового.
Яке саме сідло? Я не можу дати відповідь на це питання, оскільки зрозумів одну важливу річ – це індивідуальне питання. Наприклад, я зрозумів яке саме мені підходить, тільки після того як віддав піастри за 4-е або 5-е сідло (вже не пам’ятаю, триста акул мені в глотку!) На даний момент використовую KLS Mirage. Саме воно на стільки зручне для моєї дупи, що можу без проблем проїхати 80 км. А іншим, наприклад, воно не підходить.

Колеса.

Дуже часто недорогі втулки впливають на якіть кочення. Цього ви можете не відчути і не давати значення. Хоча, після 100-го кілометра покатеньки ви відчуєте не тільки втому, але і відчуття, що велосипед не їде.
Але перед тим як купувати нові втулки дам пораду – спочатку підберіть добру покришку. Дорогі покришки, навіть без «супер вау» технологій, мають дві значимі риси. Перше, це більша щільність каркасу ниток нейлону на дюйм. Покришка буде легша та більш антипрокольна. Друге, це якісний компаунд (у дешевих покришках використовується синтетичний каучук, який смердить як тисяча тухлих молюсків), який дає краще зчеплення з дорожним покриттям.
Ну, і звісно, звертайте увагу на протектор. Якщи часто катаєтесь по асфальту тоді не беріть шиповану покришку. Краще надайте первагу сліку або ніпівсліку. Запевняю – ви не впізнаєте свій велосипед.

Трансмісія.

Саме так, три тисячі чортів, трансмісія буде на останньому місці! Моя думка така — міняйте тільки тоді, коли ваша поточна система перемикання вже не справляється навіть після налаштування. Чітке перемикання передач – це, звісно, задоволення при їзді, але немає сенсу бриньчати дублонами на супер-дорогу систему, якщо ви не професійний спортсмен. Краще купіть велосипедний одяг. При цьому обов’язково, при зміні компонентів, обирайте щось краще, ніж у вас було. Адже сучасні трансмісії настільки напхані технологіями, які зекономлять вагу велосипеда, а також додатуть жорткості у педалюванні.

Хочу підвести підсумок. Якщо ваш велосипед не підходить вам за розміром, то відмовтеся від всіх поліпшень, а швидше змініть байк на інший, з правильною ростовко та зручною для вас геометрією. Їзда на велосипеді «не під вас» — це велика шкода здоров’ю і ніякими апгрейдами ви це не виправите.

Заметили в тексте ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter.

Андрій Спінул

Капитан велосипедного клуба "Пираты".

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: